Dacia Dokker vs Logan MCV: care e cel mai bun caraus Dacia?

Dacia Logan MCV era inainte si masina de munca, si de familie. Acum avem de ales intre noul Logan MCV – un break conventional si Dokker – o utilitara de persoane clasica. Care este mai bun?

Cu usi spate care se deschideau ca la o utilitara, acoperis inaltat, optiune pentru sapte locuri si un portbagaj standard de 700 de litri, fostul Dacia Logan MCV satisfacea cele mai diverse cerinte. Aparitia lui Dokker a dus la specializarea gamei, astfel ca in loc de o masina buna la toate (fostul MCV) avem acum un break clasic si elegant si o utilitara clasica de persoane, cu usi laterale culisante. Ce alegem? Mai mult spatiu sau o masina mai eleganta?

Ce ofera

Noul Dacia Logan MCV este un break clasic cu hayon, proportii de break si un volum al portbagajului care variaza intre 573 si 1518 litri (700-3000 de litri la fostul MCV). Din acest punct de vedere, pare un pas inapoi. Dar nu este, pentru ca in gama Dacia si-a facut loc si Dokker. Utilitara clasica cu usi spate care se deschid ca la fostul MCV si doua usi culisante laterale, Dacia Dokker ofera un volum cuprins intre 800 si 3000 de litri, adica cat oferea fostul MCV si chiar un plus de 100 de litri la volumul standard. Si Dokker, si Logan MCV au portbagaje cu forme relativ regulate, usor de incarcat, dar la Dokker marginea de incarcare este mai coborata cu 5 cm si portbagajul este mai lat cu 12 cm. La ambele modele, bancheta spate se rabate fractionat 1/3-2/3, dar nu se creeaza suprafata de incarcare plana. La Dokker insa se poate rabate bancheta cu totul la verticala. Avantaj: se creeaza un spatiu util de incarcare cu suprafata plana. Dezavantaj: lungimea de i­ncarcare maxima este mai mica in acest caz decat la MCV. Dokker impresioneaza si prin multitudinea de spatii de depozitare: in plafon, deasupra bordului, sub torpedo. La acest capitol, MCV ofera mai putin avand insa un mic compartiment pe tunelul median. Plus ca, indiscutabil, accesul prin cele doua usi laterale culisante la Dacia Dokker este net superior celui prin usile conventionale de la fostul MCV. Spatiul in spate la genunchi este comparabil in cele doua modele, dar la cap, Dokker ofera mai mult loc, ceea ce este logic avand in vedere inaltimea acestuia. Insa Logan MCV ofera un confort de sedere mai bun. Bancheta spate este mai bine profilata, iar spatarul nu este atat de vertical ca la Dokker. Astfel, in Logan MCV se sta mai bine, chiar daca sezutul banchetei e mai lung cu 2 cm la Dokker.

Cu sistem multimedia similar si aer conditionat manual cu comenzi identice, cele doua modele ofera o ergonomie buna. Logan MCV e penalizat de pozitia butoanelor pentru geamurile fata electrice pe consola centrala si a celor pentru geamurile electrice spate la baza tunelului median. In schimb, Dokker are comenzi clasice pentru geamuri pe usi si dispune optional de scaune incalzite (nu se pot comanda la Logan MCV), dar nu se ofera volan in piele, existent in pachet la Logan MCV. Iar volanul de plastic de la Dokker nu ofera o priza grozava.

Cum se conduc

Masina mai inalta genereaza un ruliu mai mare. Aceasta axioma e valabila si in acest caz, Dacia Dokker inclinandu-se mai mult in viraje. Si Logan MCV are un ruliu sensibil in viraje, dar ceva mai mic decat la Dokker. Ambele modele pun pe primul plan confortul, trenul de rulare fiind moale si flexibil. La limita, Dokker are o inertie mai mare, dar, per total, ambele au o tinuta de drum previzibila, subviratoare. Sistemul ESP e optional la Dokker si standard la Logan MCV, dar la acesta din urma, ESP-ul nu se poate decupla. Cu o suprafata frontala mai mare si o masa putin mai mare, Dokker consuma cu 0,5 l/100 km mai mult si are acceleratii si reprize inferioare, in conditiile in care ambele modele sunt echipate cu acelasi cunoscut motor diesel de 1,5 litri si 90 CP si aceeasi cutie de viteze cu 5 trepte cu etajare destul de lunga. Exista totusi o mica deosebire, dieselul din Logan MCV avand un cuplu mai mare cu 20 Nm. La drum intins, zgomotul creste destul de mult la viteze de autostrada de 130 km/h, iar la Dokker se aude ceva mai mult motorul. Desi ambele au tamburi la puntea spate, Dacia Logan MCV franeaza clar mai bine atat la rece, cat si la cald.

Cat costa

Poate pare surprinzator, dar masina mai scumpa este utilitara, atat la pretul de baza (cu 1.200 de euro), cat si la cel comparat (cu 1.420 de euro). Marea diferenta e ca la Dacia Dokker ESP-ul costa 300 de euro, la MCV fiind standard. Apoi, la Dokker poti sa comanzi scaune incalzite electric, inexistente la Dacia Logan MCV, dar la Dokker nu se poate opta pentru cotiera fata si volan in piele. La fel de surprinzator, desi ambele modele au aceeasi motorizare – 1.5 dCi –

intretinerea lui Logan in 60.000 km e cu peste 600 de lei mai scumpa.

1. Dacia Logan 1.5 dCi Laureate          440 puncte

Mai economic, mai dinamic, mai stilat si mai ieftin, Logan MCV obtine o victorie la limita, dar meritata. Desi portbagajul e mai mic decat la Dokker, ofera foarte mult pentru un break de familie.

2. Dacia Dokker 1.5 dCi Laureate         435 puncte

Mai spatios, extrem de practic si cu un volum de incarcare urias, Dokker poate fi o alternativa ca masina de familie. Dar e mai scump decat Logan MCV.

Verdict

Logan MCV castiga la limita, deoarece consuma mai putin, ofera mai mult confort pasagerilor din spate si are o dinamica mai buna si mai mult stil. Dokker este mai spatios, are un volum de incarcare mai mare, dar este mai scump si mai lent.

[table id=471 /]

Adaugă un comentariu