Alfa Romeo e numai una!

 

Într-o lume care se schimbă, mai găsim ceva ancorat în valorile clasice? Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDM AWD ne eliberează rapid de tensiunea întrebării.

Dacă o Specialitate  culinară italiană ar fi tratată un pic mai altfel de către un celebru chef, ați refuza să o încercați? Poate o să vă întrebați de ce respectivul s-a apucat să umble la rețetă, numai că această întrebare nu duce, de fapt, nicăieri. În schimb, creativitatea, curajul și pasiunea pot să ducă undeva. Motive suficiente ca să încercăm această Alfa Romeo Giulia care nu e alimentată cu benzină, cum recomandă canoanele sportivității, ci cu motorină. Când un asemenea demers reușește, concluzia va fi ceva de genul: „gustul e altfel, dar nu e rău deloc!' În plus cu satisfacția unei valoroase descoperiri și a unei experiențe insolite.

 

Cutia de viteze automată cu 8 trepte provine de la ZF și e binecunoscută în special ca urmare a integrării în destule grupuri motopropulsoare de la BMW și Jaguar. Revenind la mașina din paginile noastre, dotată cu motorizare 2.2 JTDM, se adaugă argumentele unei viguroase caracteristici de cuplu în plaja inferioară de turație și cel al unui consum relativ redus.

Scaunul postului de conducere, ca și coloana de direcție, oferă plaje de reglare generoase. Personal, consider că înălțimea corectă a scaunului la Giulia e una singură: jos la maxim. Configurația scaunelor nu-i va dezamăgi pe cei care doresc o fermă susținere pentru corp, totuși o duritate competițională. Bine ar fi să ai și constituție sportivă: cei mai corpolenți ar putea considera că scaunele sunt cam înguste.

 

Designul bordului nu-i va impresiona pe cei aflați în căutarea unui cockpit hightech, plin de ecrane mari, însă îi va încânta pe amatorii de sportivitate auto autentică. Alături de cadrane, pe consola centrală, e integrat touch screen-ul de 8,8 inchi al sistemului Alfa Connect într-o manieră parcă aleasă ca să nu deranjeze configurația  clasică a bordului.

Comportamentul dinamic e caracterizat de o sportivitate suplă mai degrabă decât de una intransigentă. Răspunsul la comenzi are finețe, iar dozarea frânelor și a asistării direcției a fost judicios aleasă. Dincolo de agilitatea convingătoare, mai este un detaliu care se face apreciat. În viraje, spatele se așază pe traiectorie în mod firesc un pic spre exteriorul traiectoriei, parcă anume așteptând să „vadă' cât de tare vei apăsa accelerația spre ieșirea din curbă și să reacționeze pe măsură: efect de drift mai mult sau mai puțin pronunțat (când alegi o apăsare tare) sau stabilitate academică (în cazul unei accelerări progresive). Tracțiunea integrală a mașinii noastre a oferit o motricitate impecabilă indiferent de situația de mers. Turbodieselul de 2,2 litri este discret în plan acustic și sună destul de rotund atunci când urcă în ture. Consumul mediu oficial este de 5,5 l/100 km. Nu putem să-l confirmăm cu acest prilej, dar cert este că Giulia noastră nu a consumat mult, deși a fost condusă numai în regim rapid sau sportiv.

 

La o Alfa poate să intereseze mai mult consumul decât amprenta sonoră a motorului? La plecare, am fi spus că „nu', dar pe parcurs am ajuns la părerea că și consumul e important, deoarece Giulia e acel fel de mașină cu care pornești la drum și nu mai vrei să te oprești – nici măcar pentru alimentare.

 

Concluzie
Aptitudini sportive consistente, comportament agil, stabil și lesne de intuit, motricitate excelentă, preț bun pentru caracterul său. Lipsește ambianța sonoră.

Adaugă un comentariu