BMW 320 xd – Sportivul elegant

La trei ani de la aparitie, actualul Seria 3 primeste un facelift ce aduce un design nou, dar si o premiera: excelentul xDrive, in combinatie cu un motor in 4 cilindri.

La momentul cand a fost lansata Seria 3 (nume de cod E90), majoritatea fanilor BMW au fost putin dezamagiti, pentru ca asteptau un design agresiv si mai sportiv. Constructorul bavarez a ascultat cerintele impatimitilor si le-a aplicat odata cu noul facelift.

Noi elemente sportive de design
Partea frontala este modificata total, existand acum un nou spoiler, un far redesenat, ce vine cu leduri pentru semnalizare, daca se comanda xenon, un design nou pentru proiectoare, o grila mai lata si asezata mai jos si o capota ce a primit doua nervuri, care accentueaza caracterul sportiv. Din profil, se pot observa noile praguri, ce dau senzatia ca masina este mai lunga, precum si oglinzile mai mari, care imbunatatesc vizibilitatea.

In spate, s-a realizat o puternica schimbare, ce inspira mai multa forta, prin latirea ecartamentului cu pana la 24 mm, in functie de versiune. De asemenea, stopurile, ce au in standard tehnologie cu LED, au un nou aspect pentru a intregi imaginea ce defineste noul facelift al Seriei 3.

In interior, au fost schimbate unele materiale, iar suprafetele acestora au un design nou. Controllerul sistemului iDrive a fost modificat, pentru o utilizare mai facila, si au fost adaugate functii noi. De asemenea, trebuie mentionata posibilitatea optarii pentru un hard disk cu o capacitate de 8 GB, precum si a sistemului de navigatie cu prezentare 3D a hartilor.

Acelasi caracter sportiv specific
Modelul testat de noi avea motorizarea diesel de 2 litri si 177 CP, cutie automata cu sase trepte si – in premiera pentru un motor in 4 cilindri al Seriei 3 – sistemul xDrive. Daca motorizarea este deja cunoscuta, trebuie spuse intai cateva cuvinte despre sistemul xDrive. In conditii normale de mers, acesta transmite puterea in raport de 40:60 catre puntea fata si spate.

Fata de alte sisteme integrale, xDrive poate varia acest raport anticipat, intre limitele 0/100 – 50/50% fata/spate, fara sa astepte ca o roata sa alunece. Astfel, masina e stabilizata fara ca soferul sa intervina. Probabil ca orice fan al fenomenului auto stie ca, la crearea unui nou model, bavarezii de la BMW au ca prim obiectiv obtinerea unei dinamici si tinute de drum excelente, care sa aseze respectivul model in varful clasei din care face parte. Totul incepe cu pozitia la volan, perfect gandita pentru a „simti“ ceea ce masina transmite cu atata precizie.

Directia este ca o prelungire a simturilor soferului, reusind sa filtreze si sa trimita celui aflat la volan doar ceea ce are nevoie sa stie pentru un condus cat mai dinamic. Suspensia este una dintre cele mai performante si mai evoluate ca arhitectura din clasa, iar totul este intregit de raportul de 50:50 al greutatii pe punti.

Astfel, BMW Seria 3 este o masina cu o dinamica de exceptie. Cu toate acestea, confortul nu este afectat de suspensia rigida si se poate spune ca a fost gasit compromisul perfect. Pneurile runflat din a doua generatie au flancurile elastice, favorizand confortul.

Motorizare puternica si silentioasa
Motorul diesel de 2 litri este unul elastic, trage bine pana spre zona rosie a turometrului, iar consumul se incadreaza in valori foarte bune. Cuplul se face simtit pe toata plaja de turatii si face usoara utilizarea in orice regim de exploatare.

Cutia de viteze automata, cu 6 trepte, are un raspuns rapid la solicitarile soferului si ajuta propulsorul in efectuarea unor depasiri rapide. Aceasta are optiunea „Sport“ in care treptele sunt schimbate mai sus in turatii, obtinandu-se astfel un stil de conducere sportiv. Exista si un mod manual, cu posibilitatea de a schimba treptele cand se doreste, prin actionarea levierului cutiei de viteze.

Adaugă un comentariu