BMW X1 – Subtilitate bavareza

BMW X1 completeaza oferta de modele SUV a marcii in zona inferioara. Atentie: importanta sa strategica este invers proportionala cu ordinea pozitionarii in gama.

Segmentul SUV compact beneficiaza de o inedita propunere din partea BMW. Indicativul X1 arata clar ca avem de-a face cu cel mai mic SUV al marcii bavareze. In acelasi timp, denumirea noului model sugereaza subtil ca acesta urmareste sa devina “numarul unu” in segmentul sau de piata. Ar fi o idee proasta sa faci asemenea apropos-uri, daca nu esti in masura sa le sustii.

Dupa primul drive-test, confirmam ca automobilul are perspective serioase de succes.

Infatisarea lui BMW X1 nu mai mizeaza pe atitudinea dominatoare caracteristica lui X3 si X5. Masina propune o imagine mai prietenoasa, avand mari sanse sa retina atentia clientelei potentiale de SUV-uri compacte. Iata un mod bine gandit de a te prezenta atunci cand intri intr-o noua societate. Pentru cei interesati de detalii tehnice, X1 vrea sa spuna ca ofera mai mult decat concurentii sai.

Sub caroseria lui se afla platforma tehnica a BMW Seria 3 Touring, ceea ce inseamna ca avem de-a face cu un vehicul compatibil ca rafinament si tehnologie cu standardele clasei medii.

Finisarea interioara valorifica imaginea elitist-sportiva a marcii. Ecranul de pe consola centrala are diagonala de 8,8 inch si este bine pozitionat pentru a fi evitata expunerea la lumina zilei. In jurul comutatorului sistemului iDrive se gasesc 7 butoane usor de identificat avand rolul de a inlesni accesul direct la functiile de radio, CD, navigatie, telefon, meniu general, iesire din meniu si optiuni. Studiul ergonomic aduce ca noutate o pozitie la volan mai inalta decat se obisnuieste la BMW, numita Semi Command.

Motorizarile cele mai importante pentru ofensiva seriei X1 vor fi cele turbodiesel de 2,0 litri care furnizeaza 143 CP (versiunea 18d), 177 CP (versiunea 20d) si 204 CP (versiunea 23d). Pentru primul drive-test au fost disponibile modelele 20d si tractiune integrala.

Automobilul dispune de un temperament sportiv convingator, cu reprize rapide incepand de al regimuri joase. Demultiplicarea celor 6 trepte ale cutiei manuale sustine consecvent ideea unei conduceri in maniera rapida. Varianta cu transmisie automata are programul “sport”, care schimba treptele la turatii ridicate si oferind o retrogradare eficienta, tocmai buna pentru reluarea accelerarii dupa o faza de incetinire.

Pentru X1 mai este oferit si un propulsor cu benzina de 3,0 litri (versiunea 28i) avand sase cilindri in linie si furnizand 258 CP. Cu siguranta, acest propulsor exceleaza in privinta performantelor si a functionarii rafinate (sistem de aspiratie Valvetronic si double-VANOS) distributie, insa costurile sale de exploatare presupun un buget evident superior fata de al celorlalte variante.

In privinta trasnmisiei, X1 este propus atat cu tractiune integrala (versiuni xDrive) cat si numai cu tractiune spate (versiuni sDrive – ceva mai ieftine, mai economice, dar limitate in privinta caracterului polivalent).

Dotarea de siguranta activa este bine garnisita. Alaturi de sistemul DSC (Dynamic Stability Control), automobilul mai dispune de DTC (Dynamic Traction Control) si de un program nou, numit Performance Control. Acesta are un merit important in agilitatea comprotamentului rutier, interventiile sale asigurand traiectoria neutra in parcurgerea curbelor la limita.

X1 nu dezminte pretentiile BMW in privinta caracterului rafinat si a dinamismului, numai ca pretul acestora este relativ ridicat. De exemplu, pentru X1 20d sDrive, lista de preturi incepe de la 26.000 euro. BMW X1 18d urmeaza sa fie introdus in oferta ulterior.

Adaugă un comentariu