BMW X5 xDrive 30d: Deșteptul cel înalt

A patra generație a lui BMW X5 este mai mare ca niciodată. Iată cum merge la noi!

A patra generație a lui BMW X5, lansată în vara anului trecut, a venit cu o infuzie de tehnologie și cu un mod dedicat de off-road. Dacă ne luăm după statistici, majoritatea celor care o vor cumpăra nu vor ieși niciodată pe teren accidentat. Asta e. Măcar se vor putea culca liniștiți că mașina lor poate, dar nu au ei chef.

Este mai bine așa, dacă te gândești cât costă o jantă de X5 și cât ai avea de plată dacă vei zgâria vopseaua sa. Apropo, nuanța din imagini se numește Sunstone și te costă 2.357 euro cu TVA ca să îți faci X5-ul așa atunci când pleacă din fabrică. Tot la plecarea din fabrică, noi te sfătuim să nu alegi jante mai mari de 19 inchi.

Pentru că X5 este deja un model cu valențe sportive, iar confortul a crescut față de generația precedentă, dar încercarea de a-l face o mașină confortabilă piere dacă treci la jantele de 20 de inchi. Sau cele mai mari oferite vreodată de BMW, de 22 de inchi. Total nepotrivite pentru România. Ce ne-a plăcut este consumul de carburant, care s-a stabilizat la 10 litri la sută. Iar asta indiferent de ce i-am făcut pedalei din dreapta.

Nu am fost prea blânzi cu cei 265 de cai-putere din dotare, dar e tare plăcut să strângi tare din hățuri. Transmisia automată cu opt trepte schimbă ca-n vis, iar suspensia este mai confortabilă ca niciodată pentru un X5. Încă nu este pe primul loc la confort, dar este „șeful'când vine vorba de viraje. Cel puțin până când trece un Cayenne prin zonă.

Tehnologia de la bord este atât de tare, încât ar merita o revistă întreagă ca să o descriem. Este mai deștept ca niciodată și poate să facă tot ce făcea și înainte, ba chiar mai repede și mai bine. A crescut și prețul, da, dar asta se întâmplă în toate clasele și pe o plajă largă de modele. Exemplarul testat de noi avea un preț de listă de 94.689 de euro cu TVA inclusă. Ei, aici parcă am mai fi vrut câțiva cai sub capotă. Vestea bună este că la BMW ai de unde să îi iei! Da, ne gândim la M50d.

 

Prima impresie

BMW a reușit să-l păstreze pe X5 într-o formă de zile mari. Dar ar fi putut să piardă câteva zeci sau sute de kilograme cu noua generație. Iar jantele de 22 de inchi? Nu, mersi!

 

Date tehnice

Motor L6, turbo, diesel – Cilindree 2993 cmc – Putere maximă 265 CP la 4000 rpm – Cuplu maxim 620 Nm la 2000-3500 rpm – Transmisie tracțiune integrală, cutie automată cu opt trepte – L/l/h 4992/2004/1745 mm – Masă proprie 2.110 kg – Portbagaj 650-1.860 l – 0–100 km/h 6,5 s – Viteză maximă 230 km/h – Consum 6,8 l/100 km (NEDC) – Emisii CO2 179 g/km – Preț de la 68.544 de euro cu TVA

 

Verdict

Nu ai nevoie să stai prea mult în noul BMW X5 ca să îți dai seama că este o fiară mai deșteaptă și mai capabilă decât înainte. E și mai scumpă, dar și mai economică dacă te abții din abuzarea accelerației. Dacă tot îți place asta, ia un M50d, ca să fie treaba-treabă!

 

Adaugă un comentariu