Citroen C5 2.0i – Amprenta personala

Designul aparte este sustinut convingator de calitatea fabricatiei. Aceasta demonstratie de haute-couture pe roti este destul de accesibila financiar.

Caracterul marcii franceze insista pe originalitate, ceea ce implica o anume doza de risc in sensibilizarea clientelei potentiale. In cazul lui C5, situatia este cu atat mai delicata, cu cat vorbim despre un segment de piata in care se manifesta clar o inclinare conservatoare a preferintelor.

Clientela clasei medii-superioare este formata preponderent din oameni trecuti de 35 de ani si, de altfel, in aceasta clasa predomina netulburat, de multa vreme, conceptul traditional al berlinei in trei volume. In contextul dat, in ce masura s-ar putea inregistra o reactie favorabila la soc?

Depinde, in primul rand, de intensitatea socului. Inca de la prima vedere, personalitatea aparte a lui Citroën C5 se face remarcata. Designul masinii este inconfundabil, detaliile de stil fiind deosebite de tot ceea ce se poate vedea actualmente pe piata. Integrarea siglei in zona frontala si forma concava a lunetei. Totusi, a fost evitata crearea unui soc vizual de magnitudine importanta. Priviti automobilul in ansamblu si veti vedea ca nu a fost incalcata legea nescrisa a caroseriei in trei volume si nici nu au fost adoptate proportii neobisnuite pentru aceste trei volume. Rezulta senzatia unei originalitati neagresive, rafinate, cu adevarat capabil sa suscite un interes viu inca de la prima privire.

Sunt propuse sapte motorizari, intre 110 si 215 CP, alaturi de patru niveluri de echipare, numite X, Confort, Dynamique si Exclusive. Astfel, sunt conturate propuneri pentru a convinge atat clientii care aspira la un model pretentios (desi au un buget oarecum masurat), cat si pe cei care sunt dispusi sa plateasca mai mult, cu conditia sa li se ofere lux si performante pe masura preferintelor.

C5 te face sa te simti… cineva!
Dintre cele patru variante de echipare, numai Confort si Exclusive propun suspensia Hydractive III Plus. Din ratiuni de costuri, pentru nivelul de baza numit X si din motive de comportament ferm cu tenta sportiva, pentru modelele Dynamique, acestea au suspensie conventionala.

C5 Dynamique 2.0i (143 CP) este una dintre versiunile care are foarte bune perspective comerciale, datorita raportului pret-performante competitiv. In zona inferioara a regimului de turatie se fac simtite limitele caracteristicii de cuplu, insa se pot obtine reprize destul de rapide dincolo de 3.000 rpm. Masina raspunde cu finete in timpul conducerii dinamice. Desi nu permite inclinari accentuate ale caroseriei, suspensia nu poate fi considerata un exemplu de sportivitate tipica.

Comportamentul masinii pastreaza o certa rezerva de confort, potrivita cu nota sa de prestigiu. Poate de aceea a si fost ales un sistem ESP care intervine din scurt, imediat ce tendintele de deriva abia se fac simtite. Decuplarea ESP-ului este posibila, insa acesta va fi recuplat automat la viteze mai mari de 50 km/h. Directia ofera o precizie ireprosabila, iar sistemul sau de asistare pune accent pe reducerea fortei de rotire a volanului.

In interior se fac remarcate spatiul generos pe latime, forma bine definita a scaunelor, alaturi de imbinarea reusita dintre un design deosebit si latura functional-ergonomica. Centrul fix al volanului multifunctional se dovedeste o idee buna, mai ales dupa ce te obisnuiesti cu utilizarea lui.

In spate, spatiul pentru picioare e generos, insa persoanele mai inalte de 1,80 m vor atinge plafonul cu capul. Volumul portbagajului corespunde standardelor clasei.

Cei care, determinati de implusul schimbarii, cautau un motiv bun sa nu mai cumpere o berlina medie superioara din seriile traditionale ale marcilor europene, vor fi pe deplin satisfacuti de noul Citroën C5. Marca franceza a reusit sa propuna o masina care chiar te face sa te simti… cineva!

Adaugă un comentariu