CONTACT Dacia Lodgy

Dacia lanseaza astazi in Romania primul sau monovolum si, in acelasi timp, cel mai avansat model din gama. Noi l-am condus deja si va prezentam primele impresii.

Lodgy, cel mai nou model Dacia, reprezinta mai multe premiere pentru producatorul roman, fiind primul sau monovolum, primul model Dacia motorizat de o unitate moderna turbo cu injectie directa, precum si primul fabricat exclusiv in afara granitelor tarii – in Maroc. Nu intamplator, Dacia a ales aceasta tara si ca locatie de lansare pentru Lodgy, monovolumul descurcandu-se admirabil pe drumurile rudimentare, traversate sporadic, dar haotic, de magari, camile si mopede, strunite foarte aproximativ de bastinasi nepasatori.

Numele nu este ales intamplator, monovolumul Dacia avand unul dintre cele mai spatioase interioare din clasa si putand acomoda in conditii de confort pana la sapte pasageri pe trei randuri de scaune. Pasagerii de pe al treilea rand nu stau deloc inghesuiti, dupa cum am putut constata in timpul testului. Portbagajul este, de asemenea, unul dintre cele mai spatioase din segment, oferind un volum maxim al portbagajului (cu demontarea celor doua banchete) de 2.617 litri. Versatilitatea lui Lodgy este subliniata de prezenta a nu mai putin de 12 compartimente de depozitare, cu volume care variaza intre 20 si 30 de litri. Asa cum ne-a obisnuit, Dacia ofera pentru Lodgy un interior functional si robust. In premiera, intalnim un sistem de navigatie Media Nav cu ecran tactil de 7 inci si conexiune Bluetooth pentru telefon si media streaming, care se poate comanda optional pentru doar 300 de euro. Aceasta functioneaza excelent, iar indicatiile sistemului de navigatie, rostite in romana, sunt o surpriza placuta. Tot in premiera sunt oferite limitatorul de viteza si senzorii de parcare in spate. Sistemul de control al stabilitatii (300 de euro) este disponibil optional, indiferent de nivelul de echipare. De asemenea, Lodgy ofera prinderi Isofix pentru montarea scaunelor pentru copii. Interiorul foloseste materiale mai bune calitativ si o plansa de bord moderna. Ergonomia comenzilor este mult imbunatatita, cu butoanele de comanda a deschiderii geamurilor amplasate acum pe manerele usilor, in locul consolei centrale, si comenzile climatizarii asezate mai la indemana. Din pacate, volanul nu dispune de reglare pe adancime.

Lodgy, cel maDisponibil la vanzare din iunie, Lodgy va dispune ca motorizari de unitatea pe benzina 1.6 MPI, de 85 CP si de doua versiuni ale motorului diesel dCi de 1,5 litri, care dezvolta 90 CP, respectiv 110 CP. Din toamna, Dacia Lodgy va beneficia si de serviciul celui mai modern propulsor turbo cu injectie directa de benzina, de 1,2 litri si 115 CP.

Lodgy se conduce usor si placut, asistarea directiei fiind naturala, chiar daca precizia nu este punctul sau forte. In viraje, inclinarea caroseriei este moderata, iar suspensia absoarbe denivelarile fara probleme, in stilul consacrat. Cu puntea spate preluata de la Renault Kangoo, Lodgy este totusi ceva mai zgomotos pe drumurile deteriorate, mai ales atunci cand nu este incarcat. Motorul diesel de 110 CP pe care l-am avut la dispozitie in prima parte a testului s-a dovedit un companion placut, cu un cuplu dezvoltat din zona joasa a turatiilor si performante dinamice decente, la care contribuie si cutia de viteze cu sase rapoarte. Rafinat si economic, acesta a consumat, pe un traseu variat cu numeroase viraje si pante, in medie, 5,8 l/100 km, in conditiile unui mers relaxat. Cu toate acestea, cel mai vandut va fi probabil dieselul de 90 CP. Acesta este suficient de sprinten in primele trepte ale cutiei de viteze cu cinci trepte, dar la viteze mai mari, acceleratiile sunt mai laborioase.

Vedeta testului este noul motor turbo pe benzina, primul din istoria marcii. Acesta este cuplat la o cutie de viteze cu cinci rapoarte si trage viguros pe o plaja larga de turatii, chiar daca in zona de jos a turometrului, sub 1800 rpm, se simte golul turbo. Este un motor caruia ii plac turatiile, rafinat si silentios. Condus relaxat, acesta consuma cu pipeta, dar daca se calca mai mult pedala de acceleratie, se ajunge usor la valori apropiate de 8-9 l/100 km. Probabil ca o cutie cu sase trepte ar fi fost o alegere mai inspirata din acest punct de vedere.

Adaugă un comentariu