CONTACT Noua KIA Cee’d

Noua compacta a coreenilor de la Kia propune un nivel de spatiu interior generos, motoare economice si va avea un pret de pornire semnificativ sub concurenta directa.

 Kia este din nou pe cai mari, pentru ca una dintre cele mai bine vandute compacte din Romania se afla in fata unei generatii complet noi. Cee’d a fost apreciat in primul rand pentru pretul sau extrem de atractiv la momentul aparitiei sale, dar si pentru calitatile sale oferite. Pentru noul model inca nu exista preturi in Romania (in momentul redactarii articolului), insa ne asteptam ca acestea sa fie mai mici decat ale concurentilor directi de la Opel, Ford, VW sau chiar Hyundai. Totusi, sa vedem ce propune noul Cee’d.

Gama de propulsoare porneste cu un motor pe benzina de 1,4 litri, care dezvolta 100 CP, dar care nu impresioneaza prin prestatiile sale dinamice, fiind un motor corect, dar lipsit de cuplu la turatii joase. Dieselul de 1,4 litri si 90 CP are ca punct forte valorile de consum foarte bune si se descurca decent in traficul din oras, dar la viteze ridicate cilindreea mica isi spune cuvantul. |n aceste conditii, pentru iubitorii de motoare pe benzina am recomanda noul motor GDI de 1,6 litri, care dezvolta 135 CP. Acesta este vivace, se tureaza placut dupa 3500 rpm si accelereaza pana la 100 km/h in 9,9 secunde. Pentru acesta va fi disponibila o cutie cu dublu ambreiaj (DCT) si un pachet complet de reducere a consumului de combustibil ce poarta numele Eco-Dynamics si include sistem start&stop, recuperarea energiei de la franare, pneuri cu rezistenta redusa la inaintare si un sistem inteligent de control al anexelor motorului. Astfel, consumul mediu este de doar 5,2 l/100 km. Mai economic este dieselul de 1,6 litri si 128 CP, care reuseste un consum mediu excelent: 3,7 l/100 km (cand este echipat cu Eco-Dynamics). Trenul de rulare este elastic, confortabil, franele ofera o dozare corecta, iar directia este asistata usor prea mult, in special pentru vitezele ridicate de autostrada.

La interior, Cee’d ofera mai mult spatiu la genunchi si cap, dar si un portbagaj de 380 de litri, cu 40 de litri mai mare fata de vechea generatie. Materialele sunt frumos lucrate, desi plasticul putea avea texturi mai placute in anumite zone. |n viitor, putem astepta o versiune pe benzina cu 220 CP, dar si un hibrid cu un motor electric de 30 CP.

 
Adaugă un comentariu