CONTACT Porsche Boxster S

Boxster nu mai este ruda saraca a lui 911, ci un roadster cu adevarat sportiv, mai incitant la condus decat concurentii sai. Primul drive test in exclusivitate cu Boxster S.

In definitia clasica britanica, un roadster trebuie sa fie un model eminamente sportiv, confortul si dotarile fiind pe planul al doilea. Primele doua generatii Boxster au fost recunoscute mai mult precum cele mai ieftine Porsche si nu neaparat ca modele sport de inalta performanta. Acum, aceasta perceptie trebuie sa se schimbe, pentru ca Porsche a inglobat in noul Boxster tot ce are mai bun de la noul 911. 

Iar noul Boxster este mult mai imbunatatit si mai schimbat decat a fost a doua generatie fata de prima. In primul rand, la doar 32 mm in plus la lungime, ampatamentul este cu 60 mm mai mare, iar consola fata este mai scurta cu 27 mm. Ecartamentele fata si spate au fost si ele marite cu 40 mm, respectiv 18 mm. Noul Boxster este mai scund cu 13 mm, dar datorita impingerii spre inainte a parbrizului cu 100 mm si a maririi spatiului pentru genunchi in fata cu 25 mm, interiorul este mai generos ca inainte, desi acum consola centrala se continua cu tunelul masiv cu multe butoane in stilul celui de la 911/Panamera. Porsche a ramas fidel acoperisului textil, care este probabil cel mai rapid din segment, cu doar 9 secunde pentru a se strange complet, lucru posibil si in mers pana la 50 km/h. Cu noul Boxster, Porsche a renuntat si la economiile meschine. Daca inainte motorul de baza nu avea injectie directa, acum acesta este derivat din cel al lui Boxster S si are aceleasi inovatii tehnice. Ambele motoare au distributie variabila VarioCam Plus, injectie directa, sistem start&stop, sistem electric de recuperare a energiei, management termic, plus conducte de lungime variabila la Boxster S. Mai puternice cu 10, respectiv 5 CP, ambele motoare sunt mai economice si mai putin poluante. Acest lucru a fost posibil si datorita reducerii maselor, cu valori cuprinse intre 25 si 35 kg functie de versiune. In proportie de 46%, caroseria este din aluminiu, partea frontala, posterioara, podeaua si capacele ambelor portbagaje fiind din acest material usor. {i franele sunt mai puternice, cele de la Boxster S fiind preluate de la noul 911 (discuri de 330 mm pe fata cu etrier cu 4 pistonase, 299 mm pe spate, optional frane ceramice 7.934 euro). Noi sunt si frana de parcare electrohidraulica si directia electromecanica. A aparut si o inovatie la directie – Power Steering Plus – care reduce forta in volan intre 0 si 50 km/h. Doamnele o vor aprecia.  

Nu stiu insa cat vor aprecia doamnele noul design. Prizele din spatele usilor sunt mai generoase, aripile sunt mai bombate. Noul Boxster arata mai masculin, mai extrem. Dar din spate, este mai feminin. Nu mai exista capac pentru acoperisul pliat, iar eleronul parca nici nu exista, atat de bine este integrat intre stopurile cu LED-uri.

Ca si inainte, motoarele sunt combinate cu cutii manuale cu 6 trepte, optional fiind disponibila cutia PDK cu 7 trepte (3.064 euro). La pachetul Sport Chrono (optional 1.729 euro) se ofera in premiera suport dinamic pentru transmisie. Noi am condus versiunea de top Boxster S cu cutie PDK si jante de 20 inci (standard se ofera de 19 inci la Boxster S si de 18 inci la Boxster). Prima impresie este ca transmisia PDK revizuita este si mai buna acum. Nu doar mai buna, ci pur si simplu incredibila. Schimba atat de repede, incat parca nu exista intarziere intre momentul actionarii levierului si schimbarea efectiva. Motorul plasat central suna superb si la schimbari rapide de trepte, parca iti trage un sut in spate. Il simti aproape nu doar fizic. Iar pe circuit, drifturile sunt usor de provocat daca se decupleaza sistemul PSM (ESP la Porsche). Superb este si PTV (Porsche Torque Vectoring Control, 1.420 euro), care lucreaza in combinatie cu diferentialul blocabil spate si cu PSM, blocand roata spate de pe interiorul virajului. Suspensia controlata electronic PASM este optionala (1.548 euro), dar trebuie comandata, pentru ca fara ea Boxster este o masina prea extrema, mai ales daca alegi si jantele de 20 de inci. De altfel, chiar pe modul Normal (exista si Sport), suspensia este mai rigida decat cea mai sportiva setare de la Mercedes SLK. Nici sportivul BMW Z4 nu este atat de rigid ca Boxster. Dar in fapt asta e esenta unui roadster. Iar pe modul Sport, ruliul se reduce practic  la zero. Nu intamplator, pe bucla lunga de la Nurburgring, Boxster S a scos 7:58 minute, cu 12 secunde mai rapid decat predecesorul.  

 
Adaugă un comentariu