Infiniti EX37 GT – Mister „Perfect“

Crossoverul compact al celor de la Infiniti tinteste spre titlul de referinta in clasa si, in acest scop, are pregatit un intreg arsenal de calitati. In test, EX37 GT.

Faptul ca Infiniti reprezinta marca de lux a celor de la Nissan este deja stiut de pasionatii fenomenului auto, iar recenta „debarcare“ in Europa a modelelor prezente pana de curand doar pe piata americana a adus jucatori noi in mai multe segmente. Unul dintre acestia este modelul EX37, care va concura in Europa cu modele deja consacrate, cum ar fi Mercedes GLK, Audi Q5 sau BMW X3.

Asta, la prima vedere, pentru ca modelul EX este disponibil, din punct de vedere mecanic, intr-o singura configuratie: tractiune integrala, diferential cu alunecare limitata pentru puntea spate, motor V6 de 3,7 litri (320 CP) si cutie automata cu 7 trepte. Practic, nu exista un model de dimensiuni similare care sa ofere un pachet tehnologic la fel de performant.

In aceste momente, va puteti gandi ca pretul este pe masura si este direct raportat la ceea ce primesti. Un EX in versiunea de top poate ajunge sa coste cu pana la 5.000 de euro mai putin decat concurenta de la mult mai prestigiosii constructori germani.

Odata suit la volan, surprizele placute continua. Calitatea materialelor si a finisarilor este fara repros si foarte rar intalnesti o masina in care fiecare detaliu sa fie atat de atent studiat si bine lucrat. Plansa de bord este bine organizata si este similara ca design cu celelalte modele Infiniti. Scaunele actionate electric sunt late, foarte confortabile si ofera si suport lateral suficient. Pentru locurile din spate, pasagerii au parte de o bancheta comoda si de o cotiera de dimensiuni generoase, ce incorporeaza si doua suporturi pentru bauturi.


Umeras in tetiera soferului

Spatiul oferit pentru ocupantii locurilor din spate este corect si suficient pentru aceasta clasa. Sistemul de rabatare a banchetei spate este foarte practic si este actionat integral electric, de la doua butoane din portbagaj, care rabateaza bancheta spate in proportie de 60/40, iar suprafata care se creeaza este plana. Un prim minus pentru modelul EX este portbagajul, care ofera un volum de doar 340 de litri, destul de mic daca il raportam la dimensiunile masinii.

Infiniti EX37 este propulsat de un motor V6 cu o cilindree de 3,7 litri, care dezvolta 320 CP. Puterea maxima este atinsa la 7.000 rpm, ceea ce inseamna ca acestui motor ii plac turatiile inalte si, datorita valorii de cuplu oferite, utilizarea in traficul urban este foarte placuta. Sunetul produs de motor in sarcina este gros, insa la viteze de croaziera zgomotul interior este la un nivel extrem de redus.

Motorul este cuplat la o cutie automata cu 7 trepte, foarte eficienta, rapida si placuta in utilizare. Aceasta ofera si posibilitatea schimbarii treptelor secvential, iar sistemul Adaptive Shift Control permite optimizarea schimbarilor de treapta in modul automat, in functie de stilul de condus al soferului. Livrarea puterii catre suprafata de rulare este asigurata de sistemul de tractiune integrala ATTESA E-TS, capabil sa transmita pana la 100% din cuplu catre puntea spate, generand astfel un comportament usor supravirator la limita.

Suspensia ofera un compromis foarte bun intre rigiditate si confort, iar directia este agila si are o asistare corecta, in functie de viteza de deplasare.

Infiniti EX37 este o masina careia cu greu ii gasesti minusuri. Consumul destul de ridicat si spatiul pentru bagaje nu pot sta in calea celui ce doreste o masina foarte placuta la condus si cu adevarat premium.

Adaugă un comentariu

Articole similare