Jaguar XF – Rapid ca un Jaguar

Un motor diesel mai puternic si un V8 nou pe benzina sunt atuuri importante pentru Jaguar XF.

„Firmei Jaguar ii merge bine“, ne asigura Mike O’Driscoll, directorul general al lui Jaguar, dar adauga apoi: „in conditiile date de criza mondiala“.

Conditiile actuale nu sunt dintre cele mai fericite pentru masinile scumpe. Totusi, sub aripa concernului indian Tata, lucrurile merg bine. Atat de bine, incat cel mai vandut model XF primeste noi motorizari, extrem de performante, care vor avantaja si mai mult Jaguar.

In locul fostului V6 diesel de 2,7 litri si 207 CP, Jaguar ofera un nou V6, de 3 litri, in doua trepte de putere: 240 si respectiv 275 CP. Amandoua versiunile sunt de top in ceea ce priveste performantele si, in ciuda cresterii cilindreei si puterii, emisiile de CO2 si consumul sunt mai reduse. XF este mult mai convingator cu aceste motorizari.

Pana acum, motorul V6 diesel de 2,7 litri era considerat a fi unul rafinat, dar un pic cam lenes. Acum putem spune ca noile motoare diesel sunt rafinate si au si multa putere. In versiunea S, care dispune de doua turbocompresoare (sistem diferit de Mercedes si BMW, avand o turbina de dimensiune mai mare, cu geometrie variabila, care functioneaza la turatii mici, ajutata, incepand de la 2.800 rpm, de o turbina mica cu geometrie fixa), motorul furnizeaza 275 CP si 600 Nm (BMW 535d are doar 580 Nm).

In versiunea standard, motorul are 240 CP si 500 Nm, (inainte: 207 CP, 435 Nm). In acelasi timp, desi puterea a crescut cu 33, respectiv 68 CP, consumul s-a redus cu 10% la 6,8 litri/100 km, iar emisiile de CO2 au scazut cu 12%, la doar 179 g/km. Astfel, noile motoare diesel corespund normelor Euro 5. Din aceste motive, lui Jaguar XF nu trebuie sa ii fie teama de nicio comparatie, chiar si cu BMW 535d, caci Jaguar stabileste o noua referinta.

Modelul pe care colegii de la Auto Bild l-au testat dovedeste acest lucru. Motorul diesel de 275 CP este atat de rafinat, incat te face sa uiti de motorul pe benzina, dar inainte de toate te uimeste prin raspunsul extraordinar la turatii joase. Confortul oferit de raspunsul liniar, prompt si viguros se potriveste perfect cu manierele rafinate ale lui XF. La acest sentiment contribuie si cateva modificari subtile ale directiei si ale trenului de rulare.

Alaturi de noile motoare diesel, se ofera si un V8 complet nou, pe benzina. Datorita faptului ca se tureaza usor si provocator si datorita sunetului pe care il scoate prin teava de esapament, acest motor ramane in continuare prima optiune pentru cunoscatori. Pe deasupra, se adauga si progresul fata de versiunea anterioara a acestui motor, care are cilindreea marita, de la 4,2 la 5 litri: 385 CP in loc de 298 CP, 515 Nm in loc de 411 Nm, dar un consum mai redus, de 11,1 l/100km, fata de 12,1 l/100 km si emisii mai reduse, de 264 g/km CO2, fata de 269 g/km CO2.

Un progres s-a realizat si in ceea ce priveste look-ul: XF este disponibil acum si in versiunea de lux numita Portfolio, care dispune, printre altele, de jante noi de 19 inci Artura, scaune reglabile electric, ventilate si incalzite, sistem audio Premium cu 8 difuzoare si subwoofer, insertii din abanos si sistem de navigatie.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare