Mercedes-Benz A 200: O compactă stelară

Clasa A este modelul care a schimbat destinul Mercedes, aşa că aşteptările de la noul model sunt mari. Va reuşi noul A să impresioneze? Primul test drive cu motorizarea A 200 ne arată care este direcţia în care se îndreaptă compacta germană.

 

Mercedes-Benz Clasa A este, desigur, unul dintre cele mai aşteptate modele ale acestei primăveri. A doua generaţie a modelului, după revoluţia care l-a transformat din monovolum de clasă mică în hatchback compact şi care a schimbat totodată norocul mărcii cu stea în trei colţuri, promite să corecteze toate problemele reclamate în cazul generaţiei anterioare. Evenimentul Auto Bild Test the Best de la Roma a fost ocazia perfectă pentru a petrece timp de calitate pe circuit cu noul model, în versiunea sa motorizată cu unitatea turbo pe benzină de 1,3 litri/163 CP, cunoscută pentru profani sub numele de A 200.

Noua Clasă A a crescut evident în dimensiuni, având acum o lungime de 4,42 metri (cu 12 cm mai mult decât modelul anterior) şi un ampatament de 2,73 metri, cu 3 cm mai mult decât înainte. Decizia este esenţială pentru clienţi, care s-au plâns adesea, în cazul modelului anterior, de interiorul înghesuit, în special în cazul locurilor din spate. Acum, nu mai există niciun motiv de nemulţumire: în spate se stă confortabil, spaţiu la genunchi şi la cap este din abundenţă. Singura critică s-ar putea aduce banchetei, care este amplasată prea jos, ceea ce forţează o poziţie nefirească a genunchilor.

Dacă tot suntem în interior, înainte de a porni pe circuit trebuie să vorbim de noua interfaţă multimedia a Mercedes, MBUX, foarte lăudată de toţi cei care au testat-o. Ne bucurăm, pentru că ştim că o echipă de la Harman România a lucrat la dezvoltarea sa. |ntotdeauna la bord sunt două ecrane digitale – unul pentru panoul de instrumente, celălalt pentru interfaţa multimedia. |n versiunea de bază, acestea au 7 inchi, dar cu sistemul de navigaţie high-end dimensiunea ecranelor creşte la 10,25 inchi, un adevărat spectacol pentru privitor. Grafica este foarte reuşită, iar funcţionalitatea este impresionantă, sistemul putând fi accesat prin intermediul suprafeţelor tactile de pe volan, direct prin ecranul tactil, prin touchpadul haptic de pe consola centrală sau prin comandă vocală. Aceasta din urmă permite comenzi în limbaj natural – spre exemplu „I’m too warm“ va fi interpretată imediat prin decizia de a reduce temperatura sistemului de climatizare cu un grad. Funcţionarea este ireproşabilă, aproape de fiecare dată.

Motorizarea lui A 200 provine din parteneriatul cu Renault-Nissan, fiind dotată cu filtru de particule şi îndeplinind normele Euro 6d-Temp. Chiar dacă este o idee cam aspru şi zgomotos în sarcină, îşi face treaba fără prea multe nazuri şi lansează compacta Mercedes spre primele viraje ale circuitului Bridgestone de la Aprilia cu mult entuziasm. Cutia de vi teze 7G-DCT (2.094 de euro) este produsă de Getrag, şi nu in-house ca de obicei, ceea ce pare să fie o alegere inspirată, pentru că schimbarea treptelor se face lin şi competent. De asemenea, plecarea de pe loc se face fără smucituri.

O altă reclamaţie primită frecvent de modelul anterior a fost confortul deficitar al suspensiei, îmblânzit o idee la facelift, dar nu suficient. Noul model e un mare pas înainte din acest punct de vedere, chiar şi pe roţile de 18 inchi ale modelului de test (cu tren de rulare adaptiv – 1.178 de euro). Direcţia este precisă, foarte echilibrată, cu un uşor accent pe confort, dar asta este de aşteptat de la un Benz.

 

Verdict

 

Noul Mercedes-Benz Clasa A arată bine, este mult mai spaţios şi se conduce foarte armonios. Motorizarea A 200 asigură un dinamism foarte bun, chiar dacă este o idee cam aspră. Foarte bun: MBUX.

    Amerigo says:

    Este o masina Mercedes…cu motor de Renault si cutie de viteze non-mercedes…
    De ce oare se mai cheama Mercedes..???

Adaugă un comentariu

Cauta masina

Articole similare