Mercedes E 63 AMG – Un atlet in haine de bal

La doar 4 luni dupa ce Mercedes a lansat noua Clasa E, Divizia AMG prezinta modelul de top. Am condus Mercedes E 63 AMG.

Atunci cand trebuie sa imbini traditia de masini confortabile, luxoase si elegante pe care Mercedes a propus-o de-a lungul anilor cu motoare vecine ca performante cu cele de curse poate fi greu, iar rezultatul final e departe de aceste valori. Divizia AMG a celor de la Mercedes a reusit insa sa ofere solutii tehnice pentru a crea masini puternice si dinamice fara sa faca rabat de la valorile marcii Mercedes.

Ultimul model lansat, pe care am avut ocazia sa-l conducem, plecand chiar de la fabrica AMG din Affalterbach, este Mercedes E 63 AMG. Modificarile aduse acestuia fata de versiunile „civile“ ale Clasei E sunt destul de ample. In exterior, principalele elemente vizate au fost spoilerul fata, ce are integrat un model diferit de lumini de zi cu LED, pragurile, jantele specifice AMG si difuzorul spate, ce include evacuarile duble inscriptionate AMG.

Noua cutie cu 7 trepte poate schimba treptele in doar 100 ms
Partea mecanica este diferita si ea de un Clasa E obisnuit. Pentru trenul de rulare, inginerii de la AMG au ales o solutie cu suspensie pneumatica pentru puntea spate si suspensie clasica pentru puntea fata. Astfel, s-a reusit un compromis foarte bun intre confort la rulare si o masina care sa transmita informatii precise despre comportamentul dinamic.

Suspensia este controlata electronic si dispune de trei moduri diferite (Confort, Sport si Sport plus) pentru a putea oferi soferului o masina configurabila in functie de necesitati. Modificarile aduse trenului de rulare trebuiau sa fie eficiente pentru a putea tine sub control puterea si cuplul dezvoltate de motorul de 6,2 litri, astfel incat, in orice setare s-ar rula, E 63 AMG este destul de rigid la trecerea peste denivelari.

Ansamblul motor-cutie este preluat de la roadsterul SL 63 AMG, iar propulsorul dezvolta 525 CP si 630 Nm. Cutia de viteze AMG SPEEDSHIFT MCT-7 este automata, dispune de 7 trepte si, spre deosebire de cutia 7G-TRONIC, s-a renuntat la folosirea unui convertizor de cuplu, in favoarea unui ambreiaj in baie de ulei. Cutia dispune de 4 moduri de functionare (Controlled Efficiency, Sport, Sport plus si Manual), care permit ajustarea schimbarilor de treapta in functie de modul in care se ruleaza. In modul Sport plus si Manual, schimbarile treptelor dureaza doar 100 milisecunde. Alt aspect placut pentru cei ce vor sa conduca sportiv este ca in modul manual cutia nu va interveni asupra schimbarilor de treapta niciun moment, soferul avand control deplin.

Cifre impresionante pentru E 63 AMG: 6.208 cmc, 525 CP si 630 Nm
Datorita noii cutii de viteze, E 63 AMG dispune, sub denumirea de Race Start, de posibilitatea startului de pe loc intr-un mod controlat, pentru a obtine eficienta maxima la plecare si, de cele mai multe ori, de a atinge 100 km/h in doar 4,5 secunde. Directia este foarte comunicativa, directa (raport 14:1) si este mai putin asistata decat la alte modele Mercedes, oferind informatii precise soferului. Sistemul a fost reproiectat in intregime de inginerii de la AMG, si este folosit exlusiv pentru acest model.

In interior, cea mai importanta modificare efectuata de AMG fata de alte versiuni ale Clasei E, este centrala AMG Drive Unit care controleaza exclusiv functiile ce tin de dinamica masinii. Aceasta incorporeaza un selector ce permite alegerea modului de functionare a cutiei de viteze si trei butoane. Primul este folosit pentru a alege unul dintre cele trei programe ale sistemului de control al stabilitatii (ESP on, ESP sport si ESP off), iar al doilea pentru alegerea nivelulul de tarie al suspensiei controlate electronic.

Ultimul buton, denumit AMG, va modifica setarile din AMG Drive Unit pentru a obtine performante dinamice maxime. Acestea insa nu vor afecta setarile asupra sistemului electronic de stabilitate, pentru care soferul are control total. Fiind o masina cu tractiune spate si 525 CP, nu este recomandata rularea in modul ESP off decat pentru soferi experimentati si pe circuite inchise.

Tren de rulare si directie proiectate special pentru E 63 AMG
Modificarile aduse trenului de rulare de inginerii de la AMG sunt foarte eficiente pentru ca, in ciuda celor 525 CP si 630 Nm, E 63 AMG transfera puterea catre suprafata de rulare intr-un mod foarte eficient.

Plecarile de pe loc sunt comparabile cu multe modele supersportive adevarate, chiar daca aici vorbim despre o limuzina. Propulsorul ofera rezerve de putere indiferent de turatie, iar in timpul acceleratiilor vitezometrul urca la fel de repede, indiferent de viteza la care s-a ajuns. Pe autostrazile din Germania viteza maxima, limitata la 250 km/h, este atinsa cu extrema usurinta, iar sunetul produs de sistemul de evacuare este desprins parca din tunetul norilor.

Datorita cilindreei mari si faptului ca este un motor aspirat, propulsorul AMG raspunde extrem de repede la solicitari, este foarte placut in utilizare si se tureaza remarcabil pana la 7.200 rpm. Trebuie, de asemenea, mentionat ca motorul de 6,2 litri este unul dintre cele mai puternice motoare aspirate din lume. Pe drumurile virajate, E 63 AMG este limitat doar de greutatea de 1,8 tone pentru ca are un comportament aproape neutru atunci cand virajele sunt negociate corect. Evident ca, la o apasare brusca a pedalei de acceleratie, puntea spate are tendinte de alunecare, insa contactul cu suprafata de rulare este eficient si controlul micilor derapaje este facil.

Sistemul de franare a avut parte si el de modificari, pentru a-i spori eficienta. Atat discurile din fata, cat si cele din spate sunt ventilate si perforate pentru a asigura o racire optima in conditii de exploatare intensa. Pentru soferii ce vor un sistem si mai eficient decat cel standard (care ne-a multumit pe deplin de-a lungul testului), exista optiunea de a comanda un sistem cu discuri din material ceramic, care va face fata oricaror solicitari.

Ceea ce au reusit inginerii de la AMG sa realizeze cu E 63 AMG este de laudat. Spiritul Mercedes in ceea ce priveste luxul, eleganta si imaginea aristocrata au ramas neatinse, insa tot ce inseamna AMG se regaseste din plin in felul cum se conduce masina. Este o masina cu care, dimineata, te poti bucura de un drum virajat de munte, iar seara poti merge la cel mai select eveniment.

Adaugă un comentariu