Nissan Juke facelift – O nouă Jukerie

Cel mai bine vândut crossover de clasă mică a trecut printr-un facelift care aduce noutăți la toate capitolele. Am testat în România Nissan Juke 1.2 DIG-T. 

Este foarte probabil ca nici cei de la Nissan să nu se fi așteptat la un succes atât de mare în momentul în care au lansat modelul Juke, în anul 2010. De atunci și până acum, cel mai simpatic model din gama japonezilor s-a vândut în peste 500.000 de unități, iar asta spune foarte multe despre cât de bine a prins la public designul său nonconformist.

Pentru versiunea cu facelift, Nissan a propus o serie de modificări la capitolul design, dar unele care să sublinieze mai mult noua imagine de marcă, cu detalii bine puse în evidență, precum noua grilă sau semnătura luminoasă cu LED pentru farurile față. Mai important este că gama de motorizări a fost optimizată, noutatea fiind motorul 1.2 DIG-T, care a echipat modelul de test și care produce 115 CP. Spre deosebire de motorul 1.2 DIG-S pe care îl întâlnim la Micra, supraalimentarea e făcută cu turbo, nu cu compresor, iar cilindreea este identică cu noua versiune a motorului 1.2 TCe, întâlnit pe anumite modele Renault.

nissan juke facelift (13)

Așadar, japonezii au adaptat acest motor pentru gama lor și putem spune că au făcut o treabă excelentă. Propulsorul este foarte bine echilibrat, nu vibrează, este silențios și e foarte vivace în zona de turații medii. Asta înseamnă că e foarte plăcut de condus în traficul din oraș, adică în mediul pentru care este Juke destinat. În plus, dacă este condus moderat, motorul 1.2 DIG-T poate fi foarte economic. Cutia de viteze manuală cu 6 trepte e etajată corect, mai scurt în primele trepte și ajută propulsorul pentru reprize rapide.

nissan juke facelift (7)

Trenul de rulare este setat destul de rigid și favorizează o ținută de drum sportivă, însă fără a afecta prea mult confortul. La trecerea peste denivelările mai dure, doar puntea spate este cea care transmite un șoc mai puternic în habitaclu. Direcția este plăcută, ușor de manevrat, dar destul de incisivă și comunicativă. Juke este foarte agil, ceea ce îl face ușor de condus în traficul din oraș.

Interiorul este la fel de original ca și exteriorul și trebuie să remarcăm sistemul de comenzi care permite selectarea opțiunilor pentru climatizare și cele pentru modurile de mers de la aceleași comutatoare. Nu este cel mai ergonomic mod de acționare, însă este, cu certitudine, de efect.

Un alt plus important adus de facelift este creșterea cu 40% a volumului pentru bagaje, până la 354 de litri (doar pentru 2WD), sub podeaua portbagajului existând acum o suprafață de încărcare generoasă. De acum, există o multitudine de selecții care individualizează exteriorul și interiorul, atât din fabrică, cât și aftermarket.

La fel de importantă este și disponibilitatea unor sisteme de asistență active, precum asistentul de păstrare a benzii, de unghi mort sau camera Around View Monitor, ce oferă o privire de sus pentru a ușura manevrele de parcare. Tot nouă este și centrala multimedia NissanConnect, cu ecran tactil și cu o interfață foarte intuitivă.

 

Ce ne place: Propulsorul e cu adevărat plăcut sub capota lui Juke: silențios, vivace și economic.

Ce nu ne place: Trenul de rulare este destul de rigid pentru anumite tipuri de drum.

Ce am remarcat: Individualizarea disponibilă din fabrică face din Juke un model și mai special.

Verdict

Cel mai important atu al lui Juke este designul inedit și foarte special pe care îl propune. Este o mașină pe care o iubești de la prima vedere sau cu care nu te împaci niciodată. Motorul 1.2 DIG-T este foarte elastic, plăcut în exploatare și economic atunci când este condus moderat.

Adaugă un comentariu