Opel Insignia Sports Tourer – Turbo Touring

Alaturi de doua motoare noi, Opel a lansat cea de-a treia caroserie pentru Insignia, denumita Sports Tourer.

Faptul ca Insignia este „Masina anului 2009“ este confirmat de vanzarea pana acum a 75.000 de unitati in Europa, iar lansarea celei de-a treia caroserii nu poate decat sa intaresca pozitia pe piata. In primul rand, Opel a ales sa schimbe numele Caravan cu Sports Tourer.

Acest lucru a survenit pentru a fi in ton cu filosofia crearii Insigniei, adica sportivitate, dinamism si manevrabilitate, iar numele Sports Tourer este mult mai potrivit acestor valori. Fata de generatia veche a Vectrei Caravan, noul model este cu 9 cm mai lung, ajungand astfel la 4,91 m, cu 8 cm mai mult decat sedanul. In spate, spatiul pentru cap a fost marit, lucru permis de noul desen al caroseriei. Rabatarea banchetei spate creeaza o suprafata perfect plana cu porbagajul, oferind un volum de 1.530 litri. Hayonul a fost inteligent proiectat si, chiar daca este masiv cand se deschide, accesul in partile laterale nu este obstructionat deloc. Portbagajul are un volum de 540 litri si ofera si un spatiu suplimentar, sub tablia acestuia.

Insignia Sports Tourer ofera si optiunea unui hayon actionat electric. Exista un buton de actionare a acestuia pozitionat pe usa soferului si unul pe hayon. Este interesant ca soferul poate opta pentru doua niveluri de deschidere pe inaltime, lucru foarte util in parcarile subterane sau in garaje.

Motorizari turbo performante
Noua caroserie a Insigniei a adus doua noutati importante si in materie de motoare. Am testat pentru prima data noul diesel biturbo cu o cilindree de 2 litri ce produce 190 CP si 400 Nm. De asemenea, de acum este oferita si o noua motorizare pe benzina – 1,6 litri turbo, ce produce 180 CP si 230 Nm. Trebuie mentionat ca aceste doua noi motoare vor fi disponibile pe toate variantele de caroserie ale Insigniei. Nu trebuie uitate nici celelalte motorizari deja prezente pana acum. Motorul pe benzina turbo de 2 litri ce produce 220 CP este unul excelent. Are o valoare de cuplu foarte buna pe o plaja larga de turatii. In combinatie cu o cutie manuala, acest motor ofera dinamism si sportivitate masinii si accelereaza foarte bine la viteze ridicate, lucru testat pe autostrazile din Germania. Acest motor este o alegere extrem de potrivita pentru Insignia. Motorul V6 turbo ce produce 260 CP este rafinat si ofera forta aproape indiferent de treapta si turatia la care se ruleaza.

Cutia automata cu 6 trepte este si ea o surpriza placuta. Schimbarile se fac rapid, fara bruscari nedorite, si sunt usor de impus masinii, doar din pedala de acceleratie. In modul manual, cutia va schimba singura doar daca motorul este subturat, dar controlul pentru schimbarile in trepte superioare este lasat in totalitate soferului, ceea ce este un lucru apreciat de multi conducatori auto.

Dinamica masinii nu a fost afectata de noile dimensiuni si nici de greutatea marita, Insignia oferind aceeasi manevrabilitate si placere in conducere. Nu trebuie uitat nici sistemul de tractiune integrala (disponibila pentru 2.0 Turbo, 2.8 V6 Turbo si 2.0 CDTI Biturbo), care este unul dintre cele mai avansate tehnologic (Haldex de generatia a patra), iar in viata reala se dovedeste extrem de eficient. In modul Sport, acesta livreaza mai multa putere spre puntea spate. Diferentialul electronic spate eLSD este, de acum, oferit standard pentru tractiunea integrala.

Insignia Sports Tourer este o solutie excelenta de luat in calcul daca tinem cont de motoarele performante, de dinamica propusa, de sistemul de tractiune integrala si de practicalitatea oferita.

Motorizari noi pentru Opel Insignia Sports Tourer

 2,0 CDTI Biturbo 190 CP
Noul diesel disponibil pentru Insignia este un motor ce dispune de common-rail de generatia a treia, foloseste piezoinjectoare si produce presiuni de pana la 2.000 bari in rampa de injectie. Motorul este supraalimentat cu doua turbine in serie. Pana la 1.500 rpm, gazele de esapament antreneaza doar turbina mai mica, cu inertie redusa. La turatii cuprinse intre 1.500 si 3.000 rpm, o parte a gazelor de esapament este directionata catre turbina mare, astfel incat ambele turbine devin active. Cand motorul merge la peste 3.000 rpm, intregul debit al gazelor de esapament este directionat catre turbina mai mare. Datorita celor doua turbine, motorul trage de la turatii joase, are performante bune pe o plaja larga de turatii si este placut la condus.

 1.6 Turbo 180 CP
Motorul ce a echipat pana acum Astra H si Corsa OPC este disponibil si pentru Insignia. Acesta produce 180 CP si 230 Nm si ofera si o functie de overboost, prin care cuplul creste, pentru scurte momente, la 266 Nm. Cuplul maxim este oferit pe o plaja de turatii foarte buna, intre 2.200-5.500 rpm, ceea ce usureaza condusul in oras. Motorul este foarte placut la condus, consuma putin si, impreuna cu cilindreea redusa, este perfect adaptat timpurilor actuale.

 

Adaugă un comentariu