Renault Megane 1.5 dCi – Fara experimente

Renault nu mai face experimente cu Megane si spera sa reduca decalajul fata de VW Golf VI si Peugeot 308. Prima confruntare pe strazile Parisului.

Prima impresie. Calitatea imbunatatita si un portbagaj mare sunt atuurile noului Megane. Dar directia fara feedback si cutia imprecisa penalizeaza noul Megane. Locul in spate este stramt la cap, pentru persoanele inalte. Iar dieselul 1,5 dCi consuma prea mult si este zgomotos.

Renault face eforturi sa creasca calitatea produselor sale. Noua Laguna este un exemplu edificator. Dar ce folos? Vanzarile sunt departe de previziuni. Acelasi efort admirabil se vede si in cazul lui Megane. Nu se poate spune ca noul Megane nu este o masina buna.

Numai ca mai este si alta realitate: concurenta construieste masini si mai bune. Acest lucru se dovedeste la primul contact cu noul Megane. Si nu a fost doar un drive test simplu, ca la prezentarea internationala de presa, ci o prima confruntare cu principalii concurenti VW Golf VI si Peugeot 308, acasa la Renault, pe strazile Parisului.

De la primul contact cu cele trei modele, se vede ca pe cei de la Renault i-a parasit curajul. Spatele provocator al versiunii hatchback a fostei generatii este deja istorie. La Renault, se crede ca tocmai designul ciudat al spatelui a fost cauza vanzarilor mult sub asteptari ale lui Megane. Noua generatie cade insa in extrema cealalta, promovand un design banal si comun. S-ar putea spune ca Megane vrea sa urmeze politica lui Golf, vrand sa fie pentru francezi exact ce este Golful pentru germani. Numai ca Golful este un simbol al clasei compacte si are o istorie mult mai galonata, iar designul simplu al actualului model are o logica: preia elemente de la prima generatie, una foarte apreciata de clienti.

Designul noului Megane este banal si comun
Fara indoiala, noul Megane este cel mai modern Renault compact. Plansa de bord da impresia de calitate mai buna, in special materialele fiind foarte fine la atingere. Ramane de vazut rezistenta lor in timp. In incercarea de a parea mai futurist, Renault a echipat Megane cu un vitezometru digital pe fond alb si frana de parcare electronica.

Pentru a ne reaminti ca este creatorul monovolumelor, Renault a plasat si compartimente in podea la noul Megane la fel ca la Scenic. Iar sunetele de avertizare cu efect Hall fac o buna impresie. Originale sunt si noile comenzi de la climatizare, care dispune de taste „soft“ si „fast“ pentru racire blanda sau mai rapida. Toate aceste gadgeturi interesante sunt atractive, insa nu au in spate o tehnologie revolutionara.

Iar la capitolul ergonomie, noul Megane se afla clar in spatele noului Golf. Cineva la Renault a avut proasta inspiratie sa faca doua lucruri pe dos. A plasat butonul pentru pilotul automat intre scaune, langa frana de mana (!!!), si butonul pentru Start/Stop mult prea jos.

Cand pornesti masina, trebuie sa te apleci, iar ca sa comuti pilotul automat trebuie sa iti iei privirea de la drum. Golful, in schimb, are un interior clasic, dar perfect ergonomic.

Nici vizibilitatea spre spate nu este prea buna. Trebuie sa optezi neaparat pentru sistemul de asistare la parcare. Explicatia: luneta este prea orizontala si prea mica, iar montantul spate este prea mare. Golf si 308 sunt mai spatioase si dau o senzatie de aerisire. Mai ales in spate, noul Megane este mai stramt. Din cauza acoperisului inclinat spre spate, persoanele de 1,85 metri ating plafonul. O singura bucurie: din cauza lungimii mai mari, cu circa 9 cm, a lui Megane comparativ cu Golf, volumul portbagajului, care masoara 405 litri, este mai mare decat la Golf (350 litri) si 308 (348 litri).

Directia lui Megane nu are feedback si precizie
La primul drive test pe strazile Parisului, am avut la dispozitie versiunile diesel, toate motorizarile fiind cu alimentare common-rail.

Prima impresie: Golf si 308 sunt foarte silentioase, pe cand motorul lui Renault isi face simtita prezenta acustic.

A doua impresie: in Megane scaunele sunt prea moi. In Peugeot si Golf se sta mai jos, Golful ofera sustinere laterala excelenta, iar scaunele din 308 sunt mari si confortabile. Suspensiile celor trei modele sunt confortabile, dar, la Megane, la trecerile peste denivelarile transversale, se transmit socuri in habitaclu. Probabil, acest lucru va fi si mai evident la suspensia pentru drumuri proaste, care se afla in pregatire la modelele pentru Romania.

Si la directie, Megane dezamageste. Cand va invata Renault sa realizeze o directie cum trebuie?! Nu este totul ca forta in volan sa fie redusa. Lipseste feedback-ul si precizia.

Dar cel mai mare dezavantaj al noului Megane il reprezinta consumul. Mapa de presa mentioneaza 4,6 l/100 km, in medie, pentru 1,5 dCi de 106 CP. Dar realitatea e cu totul alta. Colegii de la Auto Plus au realizat masuratori proprii, rezultatul fiind un consum in test de 7,3 l/100 km, cu 0,4 l/100 km mai mult ca la Megane din fosta generatie, cu motorul de 130 CP.

In concluzie, putere mai mica, consum mai mare. Cine se duce acum la bursa cu un consum real de 7,3 l/100 km, trebuie sa se astepte la un start de piata dificil. Si, in plus, grija pentru mediu a lui Renault este zero. In Franta -si probabil si in Romania- noul Megane se poate livra in continuare si fara filtru de particule.

taguri
Adaugă un comentariu