Subaru Impreza Diesel – Acelasi spirit Subaru

Impreza este ultimul model din gama Subaru care a primit noul motor boxer diesel. Am testat Impreza 2.0D Sport 150 CP.

In clasa compacta, competitia este acerba, iar pe piata europeana motoarele diesel inca reprezinta o importanta parte din vanzari. Dupa ce deja primul motor boxer diesel din lume a fost lansat pe Outback, Legacy si Forester, acum a venit randul si pentru Impreza.

Cand au creat noul motor, inginerii de la Subaru si-au propus sa respecte traditia firmei, de a oferi motoare boxer. Astfel, in cazul dieselului celor de la Subaru miscarea orizontal opusa a cilindrilor aduce avantaje foarte apreciate pentru un motor diesel: reducerea vibratiilor si a nivelului de zgomot. De asemenea, datorita faptului ca blocul motorului este de aluminiu, greutatea nu este nici ea ridicata, iar echilibrul masinii nu este afectat. La dimensiunile unei masini de clasa compacta, greutatea suplimentara pe puntea fata a unui motor diesel cu cilindreea in jur de 2 litri afecteaza de multe ori manevrabilitatea si aduce un efect subvirator sesizabil.

Centru de greutate al motorului este jos
Datorita configuratiei motorului boxer, centrul de greutate al acestuia este mai jos decat al unui motor cu 4 cilindri in linie. In combinatie cu sistemul de tractiune integrala Simmetrical AWD, motorul diesel boxer pastreaza caracteristicile aproape perfecte de distributie a greutatii pentru Impreza, iar manevrabilitatea si agilitatea in viraje sunt la nivel inalt, tipic Subaru.

Imaginati-va in timpul testului drumul spre Cheia, pe care ploua torential. Impreza este una dintre cele mai potrivite masini in care ai putea sa fii. Sistemul de tractiune integrala trimite puterea motorului in mod egal spre puntea fata si spate. Acest lucru ofera un caracter neutru in viraje pentru Impreza. Masina nu are nici tendinte subviratoare si nici supraviratoare. Practic, daca se depaseste limita de aderenta, masina aluneca spre lateral cu toate cele patru roti. In aceste momente, sistemul de control al tractiunii nu intervine, pentru ca nu are ce sa corecteze. Doar daca bruscarea volanului este corelata cu apasarea brusca a pedalei de acceleratie sistemele electronice intervin si corecteaza traiectoria. La un stil de condus sportiv, senzatia este extrem de placuta pentru sofer. Simti ca esti in control si masina este pe sine de tren. Daca viteza de intrare intr-un viraj este corecta, si sistemul de control al stabilitatii este pornit, totul ramane la un nivel sigur si nu vor aparea surprize negative in comportamentul masinii.

Dinamica excelenta, tipic Subaru
Motorul ofera performante bune si daca este condus in turatiile corecte, timpii pentru acceleratii si reprize sunt foarte buni. Propulsorul este extrem de silentios, indiferent de regimul de turatie, si are un sunet specific placut. Consumul s-a situat si el la valori foarte bune.

Si pentru ca nimic nu este perfect, sunt si cateva lucruri mai putin bune de remarcat. Puterea maxima a motorului este la 3.600 rpm, care este o valoare destul de joasa chiar si pentru un propulsor diesel. Acest lucru nu este o problema in sine, dar peste 4.000 rpm motorul deja nu mai poate oferi prea multe. In unele viraje, acest lucru este deranjant, pentru ca, desi exista aderenta din plin, motorul ajunge sa se plafoneze prea repede.

In intervalul dintre 2.500 si 3.800 rpm, motorul da totul si probabil sunt putine masini de puteri echivalente care ii fac fata. Cutia de viteze este corect etajata si ofera o directionare buna a levierului, insa cursa acestuia putea fi putin mai scurta, pentru a oferi o rapiditate mai mare la schimbarea treptelor.

Din punct de vedere visual, este de apreciat pentru imaginea generala a masinii faptul ca intercooler-ul motorului diesel este plasat deasupra motorului, iar celebra fanta Subaru de pe capota ce permite trecerea aerului este prezenta si la Impreza diesel. Partea frontala capata astfel o imagine agresiva.

In rest, Impreza diesel nu prezinta modificari importante fata de restul celorlalte motorizari. Pentru diesel sunt oferite doua versiuni de echipare: 2.0D si 2.0D Sport.

Adaugă un comentariu