Test BMW Seria 5: Dinamism de gradul 5

Pentru prima oara, o limuzina din clasa mare foloseste o platforma tehnica propusa in clasa de lux. Dar Seria 5 mizeaza pe o amprenta proprie de dinamism, datorata sistemului Dynamic Drive Control.

BMW Seria 5 are acum cel mai mare ampatament din clasa. Ca urmare, dimensiunile sale interioare sunt deosebit de generoase. |n conceptul plansei de bord regasim consola centrala orientata catre sofer, iar intreaga amenajare interioara reflecta caracterul high-tech al marcii, imbinat cu luxul specific clasei.

Seria 5 este capabila sa se transforme din mers pentru a oferi, dupa dorinta, sportivitate calificata sau confort rafinat. Potentialul complet al masinii este rezervat celor care se decid sa achizitioneze un vehicul dotat cu sistemul Dynamic Drive Control (propus optional), in componenta caruia intra dispozitivele Dynamic Drive (antiruliu), Dynamic Damper Control (reglarea femitatii suspensiei in trei trepte, numite Confort, Normal si Sport), Sports Automatic (cutie cu 8 trepte ce pot fi schimbate de la volan) si Integral Active Steering (directie activa pe toate cele patru roti, din care face parte sistemul de asistare EPS – Electric Power Steering). Cei care inca prefera cutiile de viteze manuale se pot orienta catre transmisia propusa in dotarea standard, cu 6 trepte.

Pentru drive-test au fost disponibile doua modele care au mari sanse de a deveni cele mai vandute versiuni ale Seriei 5: BMW 535i (benzina, 306 CP)si BMW 530d (diesel, 245 CP). Reglajul Sport al sistemului Dynamic Drive Control implica decuplarea DSC (Dynamic Stability Control) si intrarea DTC (Dynamic Traction Control) in functiune.

In acest mod de rulare, BMW Seria 5 dovedeste o agilitate de exceptie si o spontaneitate impresionanta in raspunsul la comenzi (raspunsul directiei si al motorului sunt gestionate in maniera sportiva).

Exista si modul Sport Plus, in care automobilul se comporta ca un coupe sportiv dedicat performantei. Tinuta de drum devine mai ferma si agilitatea lipsita de orice semne de inertie a reactiilor masinii te face sa uiti ca esti la volanul unei limuzine de clasa mare. Stabilitatea impecabila in viraje este favorizata de o repartitie a maselor pe puntile din fata si din spate apropiata de echilibrul perfect 50/50%.

In reglajele Normal si Confort, BMW Seria 5 isi arata cealalta latura a personalitatii sale, orientata spre relaxare si croazierele de placere.

Adaugă un comentariu