TEST: Citroën C3 Aircross – Bucurii simple, spaţiu complex

Sunt cuvinte  înţelepte, care spun „să te bucuri de viaţă aşa cum e ea', iar acestea acoperă şi chestiunile legate de cumpărarea unei maşini. Indiferent de numărul opţiunilor, toate automobilele unei serii au în comun performanţele şi detaliile practice din construcţie. Desigur, în versiuni mai scumpe ai mai putea primi scaune încălzite, cutie automată, sistem de gestiune a tracţiunii Grip Control, etc.

Dar toate acestea te vor costa şi, mai ales dacă eşti în poziţia unui client al segmentului B, înseamnă că ai oarece motive să fii atent cu bugetul. Cei de la Citroën s-au gândit să fie generoşi cu respectivii clienţi şi, iată, chiar şi într-o maşină cu echipare mai puţin garnisită, ei oferă un pachet convingător de la bun început: spaţiu, con fort, plus o excelentă dozare între consum şi performanţe. Pe foarte scurt, aşa se recomandă C3 Aircross 1.6 BlueHDI Feel.

Dimensiunile caroseriei sale, structurată conform temei SUV, sunt vizibil mai mari decât ale unui C3 hatchback tipic. În termeni de spaţiu pentru pasageri, efectul e cât se poate de favorabil: urcându-te la bordul lui C3 Aircross, capeţi o senzaţie comparabilă cu aceea oferită de vehiculele din segmentul superior. Formele planşei de bord poartă o inspiraţie „tehno', fără a fi complicate. Soluţia încadrării ecranului de pe consola centrală e minimalistă şi modernă ca idee estetică. La bordul lui C3 Aircross nu mai regăsim niciuna dintre ciudăţeniile ergonomice de altădată ale mărcii Citroën, ci doar tratări funcţionale bine puse la punct. Deşi nu arată convenţional, maneta frânei de mână nu-l va deruta pe utilizator.

De asemenea, nu mai regăsim la C3 Aircross nici suspensii nejustificat de moi sau direcţie supraasistată, aşa cum obişnuia Citroën să ofere până în trecutul apropiat. C3 Aircross are un comportament dinamic riguros, tonic, demn de toată încrederea. E plăcut să ştii că poţi conta pe buna caracteristică de cuplu a unui turbodiesel de 1,6 litri şi că încărcarea maşinii cu cinci persoane şi bagaje nu va face motorul să dea semne de efort. În plus, funcţionarea e silenţioasă. Mai puţin entuziasmant este că transmisia manuală oferă doar 5 trepte. Inginerii de la Citroën au încercat să compenseze lipsa treptei a 6-a, eşalonând mai lung demultiplicările celor 5 disponibile. E adevărat, astfel se poate rula economic la viteze ridicate, în regimuri de turaţie relativ reduse, dar, pe de altă parte, reprizele pierd din nerv. Un alt detaliu care lasă loc de mai bine: cursele schimbăto rului de viteze sunt mari – sau aceasta a fost o idee pentru a-ţi da subtil impresia că te afli la volanul unui SUV full-size?

De bine: portbagajul e mare. Volumul său este de 410 l şi, prin culisarea banchetei, se poate ajunge la 520 l.  Rabatarea acesteia (fracţionabilă asimetric) duce la obţinerea unei suprafeţe plane de încărcare. {i scaunul din faţă, al pasagerului, poate fi culcat în prelungirea acestei suprafeţe. De reţinut: sub podeaua portbagajului mai este un compartiment util.

Citroën a reuşit atât de bine să reinventeze conceptul SUV-ului de clasă mică, încât identitatea lui C3 Aircross iese clar în evidenţă pe fondul segmentului respectiv şi reţine atenţia. Aspectul exterior poartă o convingătoare inspiraţie de SUV (scenariul aventurii place tuturor şi dovedeşte creativitate), deşi, în esenţă, avem de-a face cu un automobil urban bine conceput, având în plus abilităţi extraurbane (performanţe, autonomie, confort) mai mult decât convenabile.

Verdict

Cel puţin în versiunea dată, C3 Aircross nu e tocmai pregătit să lase drumurile asfaltate în urmă, deşi designul său insistă serios pe tema SUV. În schimb, personalitatea maşinii, performanţele şi excelenta sa latură practică se prezintă bine.

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDI Feel

Motor L4, turbodiesel   Cilindree 1560 cmc  Putere maximă 99 CP la 3750 rpm   Cuplu maxim 245 Nm la 1750 rpm  Transmisie tracţiune faţă/ manuală cu 5 trepte  Dimensiuni 4154/1824/1597 mm   Masă 1203 kg Portbagaj 410/520-1289 l   Viteză maximă 178 km/h  0–100 km/h 11,5 s   Consum 4,0 l/100 km Emisii CO2 104 g/km   Preţ 13.613 euro cu TVA

    vic says:

    Cu pretul nu prea este real. La echiparea pe care o prezentati cred ca sare de 18 mii de euro. Eu am testat cu C3 aircross cu motor 1.2 ,110 cp cu 5 viteze si pot sa va spun ca trage f. bine pe dealul Feleacului, are confort f. ok, spatiu interior super iar bordul arata f bine. Daca va place designul deosebit al botului masini, restul va asigur ca o sa va placa. Mergeti sa-l testati, pacat ca nu are 6 viteze !!!

Adaugă un comentariu