TEST: Citroen DS5 1.6 THP 200 – Regele elegantei

La prima vedere, ai putea crede ca este un concept, dar DS5 ne arata ce se intampla cand un designer are mana libera si creeaza o silueta inedita, eleganta si plina de sarm frantuzesc. Test cu DS5 1.6 THP 200.

 Intr-o lume in care fiecare produs are o tinta clara asupra unui grup de clienti, in care marketingul promoveaza spatiul interior, confortul la rulare sau economia de combustibil si alte calitati palpabile, apare Citroën DS5. Ce reprezinta DS5? O intrebare interesanta, fiindca este greu sa-l incadrezi intre niste tipare. Dimensiunile il plaseaza usor peste limita superioara a unui hatchback compact, insa natura premium il impinge undeva unde nu exista un concept similar. Totusi, principala calitate a lui DS5 este faptul ca nu ai nevoie de nimic palpabil din ceea ce descriam mai sus. Trebuie doar sa-l vezi si daca ai “norocul” sa te “muste”, nu va mai conta nimic. Stilul sau unic de design si modul in care isi promoveaza singur imaginea sunt spectaculoase. Toate detaliile sunt create parca fara limite si asta este de apreciat intr-o lume auto tipicara si de cele mai multe ori fixa si rigida.

Automobilul francez a avut intotdeauna savoare, dar daca ma gandesc la un reprezentant al zilelor noastre, acest DS5 imi apare in fata fara prea mult timp de gandire. Traditia este prezenta doar cu numele, pentru ca restul este modern, cu linii sofisticate, cu elemente create doar cu scopul de a da mai multe condimente designului, iar nonconformismul a fost probabil pe ordinea de zi nu numai cand s-a desenat exteriorul. In interiorul lui DS5 nu vei gasi nici macar butoanele pentru deschiderea geamurilor acolo unde te-ai astepta. Totul este “reorganizat” fata de linia clasica a ergonomiei moderne. In prima faza, nu vei sti ce fac cele sase butoane de pe plafon, iar dupa ceva timp de obisnuinta, tot nu vei duce mana direct spre butonul de deschidere a geamurilor, dar cel mai important este ca aceste detalii nu conteaza cand esti la volanul unui DS5, pentru ca vei aprecia stilul original si despre asta este vorba la aceasta masina. Este pur si simplu altceva.

 Totusi, nu trebuie sa deducem ca DS5 este doar sic si impetuos. In interior, chiar daca nu masoara decat 4,53 metri lungime, francezul propune un nivel de spatiu generos, atat in fata, cat si in spate (este mai restrans doar la nivelul capului). Este important de stiut faptul ca pozitia de conducere este inalta si confera o vizibilitate buna spre i­nainte, utila mai ales pentru ca DS5 se simte mare si are console pe care nu le “vezi” usor in spatii inguste. Insa vizibilitatea nu este un punct forte, deoarece geamurile sunt inguste, iar luneta este foarte mica. Pasagerii lui DS5 vor fi totusi rasfatati de materiale placute, unele imbracate in piele si de finisari foarte bune.

Pentru primul test in Romania ne-am axat pe motorul turbo de 1,6 litri care produce 200 CP. Acesta este, pentru moment, cel mai puternic din gama si se apropie cel mai mult de statutul de praslea-premium pe care DS5 il propune. Propulsorul turbo beneficiaza de injectie directa si functioneaza rafinat si, sur­prin­zator, condus intr-o maniera normala, reuseste sa fie economic. Din punct de vedere dinamic, motorul impresioneaza placut, nu tradeaza cilindreea mica si ofera un raspuns foarte bun chiar si la turatii joase, reusind sa accelereze viguros pana la viteze ridicate. Sunetul este placut, iar daca se apasa pedala de acceleratie in ultimul sfert al cursei, aerul care trece prin admisie transforma sunetul i­ntr-unul cu iz de competitie. Trenul de rulare este setat usor rigid, lucru normal pentru un motor de 200 CP si o greutate ce aproape trece de 1,6 tone la gol. Din aceasta cauza, drumurile cu denivelari scurte vor transmite usoare vibratii in habitaclu, insa per total, confortul nu are de suferit prea mult. }inuta de drum este sigura, iar la limita exista un caracter subvirator, dar usor controlabil. Sistemul de control al tractiunii functioneaza precis si rapid, chiar daca este destul de intruziv. Directia este destul de fada, insa nu pune probleme in trafic si are o asistare corecta. 

DS5 mizeaza pe inedit si cu siguranta va rapi multe priviri pe strazi. Pretul sau de peste 35.000 de euro intr-o echipare completa il promoveaza ca o alternativa la modelele premium compacte, desi dimensiunile sunt usor peste limita acestei clase.

Adaugă un comentariu