Test Toyota Auris 1.4 D-4D: Economie de cilindree

In ultimii ani, producatorii auto au oferit motoare de cilindree mica, chiar si pentru diesel. Am testat recent cosmetizatul Auris cu motorul 1,4 D-4D de 90 CP.

Modelul compact al japonezilor de la Toyota a mai fost abordat de catre noi si in alte ocazii. Acum, Auris are straie noi si un pret atractiv pentru motorizarea diesel de 90 CP 1,4 D-4D, in versiune de echipare Terra – 15.645 euro cu TVA.

Pentru acest pret, Toyota ofera majoritatea dotarilor necesare, printre care, aer conditionat, computer bord, airbaguri frontale si laterale fata, sau ABS, EBD si BA. Dincolo de schimbarile timide ale designului exterior (faruri, stopuri si grila radiatorului), interiorul este in continuare finisat corect si dispune de materiale care dau bine atat la vedere, cat si la atingere.

Levierul franei de mana este acum clasic. Ambianta in habitaclu este placuta, linistita, fara a fi perturbata de decibelii motorului diesel. Cel de la volan va constata ca in ciuda face-lift-ului, pozitia la volan este in continuare inalta. Trenul de rulare este ceva mai confortabil, dar ramane zgomotos la trecerile peste denivelari.

Motorul D-4D este destul de silentios la ralanti si ramane asa pana pe la 2500 rpm, cand incepe sa se auda ca un diesel elevat, fara sa fie deranjant ca sonoritate sau vibratii. Acest motor este cuplat la o cutie de viteze manuala cu sase trepte, care transforma automobilul intr-un mijloc de transport placut pentru oras, datorita elasticitatii pe care o favorizeaza. Plecarile de pe loc nu lasa impresia unei motorizari de cilindree redusa. Acceleratiile nu sunt fulminante, dar Auris 1,4 D-4D este un automobil agil, al carui motor se simte in largul sau dupa 2000 rpm.

Consumul mediu de combustibil se situeaza in oras undeva in jurul valorii de 6,5 l/100 kilometri, cu aerul conditionat pornit. In extraurban, Toyota Auris 1,4 D-4D nu este cel mai sprintar automobil din segment, dar ofera un parcurs linistit si, cel mai important, cu un consum mediu care coboara catre 5 l/100 kilometri.

In final, Auris 1,4 D-4D Terra reprezinta solutia cea mai ieftina pentru cei care vor un compact diesel Toyota. Mai sus, Auris 2.0 D-4D Sol este oferit la o diferenta de pret consistenta – 6.105 euro cu TVA.

    gabriel says:

    Sa mergi extraurban cu 100 km/h altfel de la 110 km/h consumul este minim 6-6.5 l/100 km, vorbim de Yaris 1.4 diesel ,nou, noiembrie 2017. Motoare care consuma mult, cit un 2.0 diesel, 163 cp de la BMW. S AU FACUT DE RIS tOYOTA CU ACEST 1.4 DIESEL CA SI CONSUM.

Adaugă un comentariu

Articole similare