Toyota Avensis 2.2 D-CAT – Pentru familie

Lansata in toamna lui 2008, Toyota Avensis a suferit un facelift in aceasta primavara. Test cu versiunea 2.2 D-CAT Elegance de 150 CP si cutie automata cu 6 trepte.

 Inca de la precedenta generatie, lansata in 2003, Avensis a vizat direct referinta categoriei, VW Passat. Nu sportivitatea era cuvantul de ordine, ci confortul si generozitatea spatiului interior. Nici ultima generatie Avensis lansata in 2008 si modificata de curand nu se indeparteaza de la aceasta filozofie: o limuzina de familie spatioasa si confortabila, proiectata si construita de Toyota special pentru Europa (70.585 de unitati vandute in 2010 in Europa). Faceliftul din aceasta primavara s-a indreptat spre rafinarea designului si a tehnicii.

Avensis adopta noul limbaj de design Toyota, identificat prin grila trapezoidala impozanta. De asemenea, bara parasoc fata include o priza de aer mai generoasa, iar in spate, bara de protectie noua si elementul cromat de la capacul portbagajului confera o nota de eleganta. Au aparut si luminile de zi, si stopurile cu LED, avand un nou design. La interior, notam o mai buna perceptie a calitatii la atingere si in special suportul lateral mai eficient la scaunele fata la echiparea testata Elegance, care dispune, in premiera, de tapiterie in combinatie piele/Alcantara. Din pacate, pozitia de condus este in continuare destul de inalta. Nou este si sistemul multimedia cu navigatie Touch&Go cu display tactil de 6,1 inci (optional 1.120 de euro la Elegance, exista si in versiune Touch&Go Plus la 1.500 de euro), care ofera o harta foarte detaliata a Romaniei. 

Noul Avensis este oferit in patru niveluri de echipare (Comfort, Executive, Elegance, Luxury) si sase motorizari, trei pe benzina si trei diesel. Dieselul de baza, de 124 CP, a fost revizuit si consuma doar 4,5 l/100 km (emisii de CO2 de 119 g/km). Noi am condus dieselul 2.2 D-CAT combinat cu cutia automata cu 6 trepte (o cutie CVT se ofera la 1.8/2.0 l pe benzina). La drum, trenul de rulare e confortabil, cu exceptia trecerii peste denivelari scurte. Per total, zgomotele la vant si la rulare sunt reduse, chiar si la viteze de 150-160 km/h. Raportul de demultiplicare al directiei electrice a fost modificat, dar aceasta ramane fada si nu prea incisiva. Motorul diesel este rafinat si la mers linistit poate consuma 6,5 l/100 km, chiar fara existenta unui sistem start&stop, dar cutia automata este lenta si patineaza la accelerari mai puternice. Nu are Auto Hold, iar modul Sport nu este prea util. Cu 30.992 de euro, versiunea Elegance A/T 2.2 D-CAT costa destul de mult, fiind de preferat versiunea Executive 2.2 D-4D DPF cu cutie manuala, de asemenea bine echipata, tot cu 150 CP, oferita la 23.660 de euro la promotie.

DATE TEHNICE

MOTOR: L4, turbo-diesel, cilindree 2231 cmc, putere maxima 150 CP/3600 rpm, cuplu maxim 340 Nm/2000-2800 rpm. TRANSMISIE: fata, cutie automata cu 6 trepte. DIMENSIUNI: L/l/h 4710/1810/ 1480 mm, ampatament 2700 mm. PERFORMANTE: 0-100 km/h 9,5 sec, viteza maxima 205 km/h, consum mediu 6,2 l/100 km, emisii CO2 165 g/km. Pret (euro  cu TVA): 30.992

Adaugă un comentariu