Test Volvo S60 D5: Volvo cu al saptelea simt

Cu mai multa siguranta si mai multa sportivitate. Asa se prezinta noua generatie Volvo S60 impotriva concurentilor sai germani.

Ultimele stiri despre noul model al suedezilor de la Volvo prezentau un S60 care nu a franat automat, asa cum ar fi trebuit, si care s-a izbit la viteza de 35 km/h de remorca utilajului de crash test al Volvo, ramanand cu capota sifonata. Pentru jurnalistii uimiti de intamplarea nefericita de la fata locului, explicatia a venit din partea celor de la Volvo, care au explicat ca problema a fost legata de faptul ca bateria masinii nu a functionat in parametrii normali.

Exemplarul S60 D5 testat aici, este mult mai sigur pe el, in comparatie cu cel despre care am vorbit mai sus. Datorita tractiunii integrale si celor 205 CP, noul S60 este un automobil energic. Motorul D5 de 2,4 litri cu cinci cilindri in linie se face remarcat ca fiind un diesel abia la capatul plajei de turatii. De fapt, Volvo S60 este un automobil silentios, chiar si la viteze de 170 km/h, curentii de aer facandu-se auziti timid, doar in zona montantilor fata.

Nivelul de confort al noului Volvo S60 este subliniat foarte bine de catre sistemul de suspensie adaptiva 4C (1.691 euro cu TVA) prin cele trei moduri de lucru selectabile: Confort, Sport si Advanced. Volvo S60 ofera un nivel ridicat de confort la rulare, chiar si in cazul selectarii modului Sport.

De serie, inginerii noii generatii Volvo S60 propun un tren de rulare mult mai ferm decat cel al generatiei trecute, cu care vor sa se apropie mai mult de cozona elitei sportive din acest segment. Si nu vedem niciun motiv ca acest lucru sa nu se intample, avand in vedere faptul ca noul S60 e cel mai dinamic Volvo, aceasta trasatura clasandu-l pe o pozitie apropiata de cea a modelului german Audi A4.

Dar pentru ca lucrurile sa se apropie si mai mult de perfectiune, iar S60 sa paseasca cu capul sus pe podiumul sportivilor, ar mai fi nevoie si de un sistem de directie mai incisiv, dar si de scaune care sa ofere o sustinere laterala ceva mai buna.

Dincolo de toate aceste aspecte, modelul S60 testat s-a comportat bine, sistemul Full Auto Brake functionand fara repros, impreuna cu sistemul de recunoastere a pietonilor.

Volvo S60 se gandeste la pietoni

In cazul in care soferul reactioneaza cu intarziere intr-o situatie limita, sistemul City Safety (de serie) poate actiona in mod automat franele pentru a evita impactul cu automobilul din fata. Suedezii sunt cu un pas inainte. In premiera mondiala, in schimbul a 1.911 euro cu TVA, noul Volvo S60 poate avea sistemele Full Autobrake si Pedestrian Detection.

 

Adaugă un comentariu