Uimitorul Hyundai Kona Hybrid,1,6l, GDi, 141 CP, 2WD, Luxury

A doua generaţie Kona are ambiţia de a deveni cel mai vândut model Hyundai, iar pentru asta, maşina a fost gândită în consecinţă, atât designul încadrat noii filosofii parametric surfaces, cât şi dotările exhaustive fiind studiate pentru a se potrivi la nivel global.

Concepută pornind de la versiunea electrică, noua Kona vine în segmentul SUV-urilor de clasă mică perfect adaptată nevoilor de electrificare, celelalte variante, cea hibridă (în testul nostru) şi cea termică fiind însoţite de declinări sport N Line, toate cu design distinct al părţii inferioare frontale şi posterioare. Astfel, Kona devine cea mai cuprinzătoare gamă Hyundai, EV, HEV şi ICE, jucând un rol pivotant în strategia de produse a sud-coreenilor şi bazându-se pe reputaţia excelentă a primei generaţii, în special a electricei. Designul futurist, dinamic şi robust joacă un rol esenţial şi, împreună cu dimensiunile mai mari ale noii generaţii (lungime 4355 mm, +175, lăţime 1822 mm, +25, înălţime 1575 mm, +20 şi ampatament 2660 mm, +60), reuşeşte să imprime o imagine de clasă superioară, încadrând modelul la limita superioară a popularului segment B-SUV, peste principalii rivali, Dacia Duster, Peugeot 2008 sau VW T-Roc. Elemente frapante ale designului, lămpile faţă/spate LED Seamless Horizon conferă ansamblului un aer SF, imprimându-i un caracter iconic în peisajul clasei prin simplitatea şi precizia graficii. De remarcat linia laterală ascendentă diagonal spre spate şi elementul satinat care subliniază vitrajul lateral şi se continuă în acelaşi unghi spre hayon pe marginea eleronului ce încadrează inspirat al treilea stop, precum şi pasajele roţilor îmbrăcate 3D cu un material plastic mat care include grupurile optice full LED cu geam clar. O îngemănare interesantă de intersecţii şi linii ascuţite care fac suprafeţele să prindă lumina spectaculos, din orice unghi ai privi maşina. Dacă amintim şi de coeficientul aerodinamic de 0,27, avem imaginea completă a unui model inconfundabil, făcut special pentru a plăcea în general, chiar dacă sunt şi cârcotaşi care nu vor aprecia originalitatea, preferând discreţia unui stil mai cuminte.

Grila frontală activă nu pare atât de agresivă, cât foarte tehnică.

La bord, am apreciat calitatea net îmbunătăţită a materialelor faţă de prima generaţie. Și, din nou… designul, care, deşi pare perfect încadrat în peisajul actual, are elemente subtil originale, inspirate de la fraţii electrici mai mari, Ioniq 5 şi 6 şi se bazează pe orizontalitate pentru a sublinia spaţiul crescut în habitaclu (+77 mm pentru picioare, +11 mm pentru cap şi 1402 mm la umeri în spate, cel mai mare din clasă), impresia de siguranţă şi robusteţe fiind susţinută de linia laterală înaltă, scaunele mari şi extrem de comode cu susţinere lombară, ventilare/încălzire şi reglaje electrice ale şezutului şi spătarului. De remarcat volanul mic, încălzit, cu contur ergonomic, ecranul panoramic din două displayuri de câte 12,3 inchi fiecare, schimbătorul shift-by-wire original al cutiei automate şi butoanele fizice „la piele' de pe consolă şi volan sau trapa electrică cu parasolar. La toate acestea adaug unul dintre cele mai extinse pachete de asistenţă a conducerii din această clasă numit ADAS (SmartSense Advanced Driver Assistance System). Actualizările OTA (over-the-air) ale sistemului şi Connected Car Navigation Cockpit asigură o conectivitate excelentă.

Habitaclul este dominat de displayul extrawide și comenzile cu butoane fizice, iar trapa electrică aduce un aer de vacanță oricărui drum…

Antifonarea foarte bună a habitaclului, în special a părţii frontale (parbriz, montanţi), asigură un nivel al zgomotelor la rulare scăzut la viteze de până la 90 km/h, ambianţa sonoră în habitaclu fiind livrată de un sistem premium Bose cu opt difuzoare şi subwoofer. Pe partea de conducere, noul Kona are cam tot ce vă puteţi imagina pentru o experientă superioară, lucru de care am rămas profund impresionat pe parcursul testului. Nici nu cred că are sens să înşir toate sistemele electronice ale maşinii, dar lista lor este copleşitoare şi fiecare lucrează pentru siguranţa, confortul, conectivitatea şi senzaţia generală de tot unitar pe care ţi-o oferă. Un singur aspect deranjează, faptul că, fiind atât de multă electronică, nivelul avertizărilor este cam agresiv şi, chiar dacă unele dintre funcţiile asistentului pot fi dezactivate din meniu (depăşirea vitezei maxim admise, de exemplu, trebuie făcută înaintea fiecărei călătorii), altele rămân active şi, la un moment dat, te vei trezi cu tot felul de bipăituri pe mai multe tonuri, precum si numeroşi martori la bord care te vor sfătui să-ţi corectezi comportamentul la volan. De altfel, există trei moduri de conducere presetate, Eco, Sport şi Normal, fiecare cu grafica lui personalizabilă, sistemul ccNC (premieră la Hyundai) permiţând numeroase setări ale tuturor funcţiilor, inclusiv media, lumini, semnalizare, nuanţe ambientale etc, plus padele la volan pentru schimbarea manuală. Climatizarea individuală şi conectivitatea prin Android Auto sau Apple CarPlay fără funcţie wireless, precum şi numeroasele porturi USB pentru încărcarea concomitentă a mai multor dispozitive, completate de priza de 12 V, contribuie decisiv la confort. O menţiune specială pentru consola centrală care a fost eliberată de butoane şi comutatoare, devenind un uriaş compartiment modular deschis de depozitare (două peturi de 2,5 l încap culcate unul peste altul, plus alte multe mărunţişuri utile), cu cup-holdere rotative şi un încărcător wireless cu suport pentru telefon. Siguranţa pasivă beneficiază de serviciile a şapte airbaguri, câte două frontale, laterale şi cortină plus unul central între scaunele faţă, iar pe partea activă, camera instalată pe coloana de direcţie (ICC) detectează oboseala sau neatenţia şoferului şi avertizează în consecinţă.

Profilul echilibrat volumetric ar putea trece drept clasic, dacă nu am avea intersecții de linii și planuri care schimbă lumina și aduc o fluiditate remarcabilă. Cx-ul este de doar 0,27, mult mai bun decât la multe berline.

Motorizarea, asigurată de un benzinar de 1,6 l şi 105 CP, în tandem cu un motor electric amplasat în ansamblul cutiei de viteze care livrează împreună 141 CP şi un cuplu maxim de 265 Nm, promite o viteză maximă de 165 km/h şi o acceleraţie 0-100 km/h în 11,2 s, suficient pentru deplasările obişnuite, fără excese sportive. Consumul WLTP în regim mixt este de 4,7 l/100 km, dar, în realitate, Kona arde cam 5,5 l, rezervorul mic, de doar 38 l, penalizând puţin autonomia, care, chiar şi aşa, este suficientă. În funcţie de modul de conducere, KONA Hybrid comută între motorul electric şi cel termic sau le utilizează simultan. Sistemul regenerativ de frânare încarcă bateria folosind propulsia electrică pentru a decelera şi a recupera energia.

Capacitatea portbagajului de 407 l standard poate fi mărită prin rabatarea plană 40/20/40 a banchetei şi a scaunului pasagerului din faţă şi amplasarea podelei compartimentului la nivelul inferior. De asemenea, spătarele locurilor posterioare au două niveluri de aplecare pentru confort, iar planşa superioară a portbagajului poate fi scoasă şi depozitată în siguranţă în suportul din spatele banchetei. Hayonul are deschidere/închidere automată şi un prag de încărcare comod.

De oriunde ai privi-o nu te poate lăsa indiferent. Designul clasic este complet străin de această apariție curajoasă.

Per total, noua Kona este o ofertă de nerefuzat, tot ce v-am povestit vine la un preţ de 29855 de euro cu TVA inclus cu programul Rabla sau 33320 de euro „la liber', la care se adaugă garanţia de cinci ani fără limită de km, aşa încât versiunea Luxury devine foarte dezirabilă. Prin comparaţie, un Duster Extreme, full echipat, ajunge la 24860 de euro şi nici nu visează pachetul exhaustiv de dotări al Konei.

 

FIȘA TEHNICĂ – Hyundai Kona hybrid 1.6GDi 2WD luxury

Propulsie motor benzină, 1,6 l + motor electric • Putere maximă sistem 141 CP • Cuplu maxim sistem 265 Nm • Transmisie tracţiune 2WD • L/l/h  4350/1825/1580 mm • Ampatament 2660 mm • Masă proprie 1525 kg • Capacitate portbagaj 407/723 l • 0–100 km/h 11,2 s • Viteză maximă 165 km/h • Autonomie 700 km • Preţ 29855 euro cu programul Rabla, TVA inclusă.

141 CP sunt suficienți, iar sistemul hibrid îi gestionează exemplar.

Ce ne place şi ce nu ne place – Designul futurist şi lista dotărilor nu te lasă indiferent, iar preţul bun îl transformă pe Kona într-o tentaţie. Rezervorul mic penalizează uşor autonomia, dar asigură totuși 690 km.

„Îmi place foarte tare maşina asta. Cred că va fi un bestseller şi va depăşi cu mult succesul generaţiei precedente Kona. – Marian Cilibeanu, redactor-şef AUTO BILD

 

Verdict – Noua Kona este o maşină surprinzătoare şi o ofertă de nerefuzat în segmentul B-SUV. Punctează foarte bine la multe capitole cu atuuri incontestabile, iar puncte cu adevărat slabe nu are. Recomand!

    gushpi says:

    Exterior este un tucson dezumflat…

Adaugă un comentariu