Coadă lungă: Pagani Huayra primește o versiune specială

Pe numele său complet, Pagani Huayra Codalunga reprezintă cea mai nouă creație a departamentului Grandi Complicazioni din cadrul companiei din San Cesario sul Panaro. După cum v-ați putut da seama deja, toate cele cinci exemplare au fost deja vândute, deși prețul nu este unul tocmai accesibil: cel puțin șapte milioane de euro (per bucată!).

Mașina a primit inspirație de la modelele din motorsportul anilor 60′, în speță cele care au rulat în cadrul anduranței de la Le Mans. Ideea a pornit de la doi clienți în 2018, care au lucrat din acel moment alături de designeri și ingineri pentru a finaliza modelul de serie. Până la începerea finală a producției, Pagani a construit un model la scara 1/4 și încă unul în mărime naturală.

Spre deosebire de versiunea “normală” a lui Huayra, Codalunga dispune de un posterior mai lung, complet redesenat. Sub frumosul element de caroserie poate fi identificat un propulsor V12 care produce 840 CP și 1.100 Nm. Între stopuri, modelul nu dispune de o grilă, afișând cu mândrie sistemul de evacuare cu patru ieșiri. Acesta este fabricat din titan și cântărește doar 4,4 kilograme. De altfel, toată mașina este construită din materiale ultraușoare, masa totală fiind de doar 1.290 kg.

Culorile celor 5 modele nu vor fi țipătoare, iar toate vor fi mate sau semimate. La interior, spiritul Pagani continuă prin designul elaborat și prin selecția de materiale premium (aluminiu sculptat și piele de cea mai bună calitate).

Modelul Codalunga, deși va fi produs într-o serie extrem de limitată de cinci exemplare, beneficiează de toate atestările globale pentru a putea fi înmatriculat. Deocamdată, cei cinci clienți nu au o dată oficială la care își vor primi mașinile, însă dacă au așteptat deja patru ani, e clar că mai pot avea puțină răbdare.

Adaugă un comentariu