Mercedes-Benz GLE 450 4Matic: Pe drumul confortului

Noua generație a lui Mercedes-Benz GLE este schimbată în întregime. Am aflat cum se simte pe șoselele patriei.

Se spune că Mercedes-Benz ML a fost primul SUV cu adevărat luxos. Primul astfel de model a debutat în gama nemților în 1997 și a declanșat o adevărată revoluție în industria auto.

Schimbarea de nume a venit în 2015, când Mercedes a transformat ML în GLE pentru a se potrivi în noua schemă a denumirilor. În principiu, este varianta SUV a Clasei E. Chiar dacă și-a schimbat denumirea în 2015, platforma a rămas tot cea lansată în 2011, motiv pentru care vârsta modelului începuse să-și arate bătrânețea conceptuală de ceva vreme.

Dar totul s-a schimbat cu noua generație. Echiparea testată (GLE 450) dispune de un propulsor biturbo cu șase cilindri în linie, care este cuplat la o transmisie automată cu nouă trepte. Motorul este susținut de un sistem mild-hybrid de 48 de volți. Tehnologia asigură porniri și opriri complet insesizabile ale motorului termic, iar la nevoie oferă un plus de 250 Nm și 22 CP. Într-adevăr, în acele situații, GLE țâșnește și face progrese fără niciun pic de efort la orice viteză. Cutia schimbă treptele rapid și fără emoții, dar atunci când lucrurile se domolesc, apar mici ezitări la retrogradare. Chiar și așa, GLE se simte cel mai bine atunci când este condus în regim de plimbare. Suspensia AirMatic este setată pentru a oferi un confort deosebit în cazul drumurilor bune sau cu denivelări mari. În cazul denivelărilor mici (capace de canal), confortul începe să se deterioreze. Acest lucru se datorează jantelor AMG cu diametru de 21 de inchi, pe care ați face bine să le evitați în momentul configurării.

Designul exterior îmbrățișează noile linii stabilite de producătorul german. Farurile Multibeam cu matrice LED încadrează o grilă agresivă, parte a pachetului exterior AMG. În spate, blocurile optice au o amprentă luminoasă modernă, dar evacuările false ne-au lăsat cu un gust amar.

Interiorul pare desprins dintr-un film SF. Cele două ecrane cu diagonale de 31,2 cm afișează o sumedenie de informații. Pentru început, utilizarea sistemului MBUX poate fi greoaie, dar în scurt timp vă veți obișnui cu funcționalitatea ireproșabilă și cu multitudinea de funcții. Calitatea materialelor este foarte bună, așa cum era de așteptat, iar spațiul interior este grandios, mai ales pentru pasagerii din spate, pentru care experiența de călătorie se ridică la nivelul VIP, mulțumită în parte și plafonului panoramic XXL.

Asemenea pasagerilor din spate, și bagajele se simt bine în interiorul portbagajului. Acesta are un volum modulabil între 825 și 2.055 de litri. Din păcate, varianta GLE 450 nu este disponibilă cu șapte locuri, dar nu ați pierdut mai nimic, deoarece cele două locuri amplasate în portbagaj sunt modeste și pot fi utilizate doar de către copii. Avantajul echipării acestora (pe alte motorizări) este că rândul doi capătă reglaje electrice asemenea Clasei S.

Noua generație reprezintă un mare pas înainte față de modelul anterior și va fi apreciată de clienții care sunt în căutarea unui SUV confortabil.

 

Prima impresie

Noul GLE impresionează prin confort și prin serenitatea prezentă la bord. Sfatul nostru: evitați jantele de 21 de inchi.

 

Date tehnice

Motor L6, biturbo – Cilindree 2999 cmc – Putere 367 CP la 5500 rpm – Cuplu maxim 500 Nm de la 1600 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată cu 9 tr. – L/l/h 4924/1947/1797 mm – Portbagaj 825-2.055 l – 0–100 km/h 5,7 s – Viteză maximă 250 km/h – Masă proprie 2.220 kg – Consum mixt 8,3-9,4 l/100 km – Emisii 139-214 g/km – Preț exemplar testat 95.997 de euro

 

Verdict

Nepotul ML-ului din alte timpuri este mai tehnologizat ca niciodată. Este clar faptul că inginerii de la Mercedes-Benz au pus accentul pe confort, și nu pe dinamismul în conducere. Chiar și așa, performanțele de accelerare impresionează, în timp ce capabilitățile în off-road sunt evidențiate de modurile de condus dedicate.

Adaugă un comentariu