Audi A5 Cabrio 2.0 TDI vs BMW 320d Cabrio – Duelul sezonului de vara

Ce va place mai mult: hardtop sau softtop? Cu noul A5 Cabrio, Audi intra in competitie directa cu decapotabilul Seriei 3 de la BMW.

In sfarsit, scriem un articol fara sa analizam lucrurile cat mai exact posibil, fara sa acordam si sa adunam puncte, fara sa negociem procente, fara sa vorbim numai de clasamente! De data aceasta, vorbim despre doua dintre cele mai frumoase modele care ne vor incanta in vara. Incepand cu aceasta luna, Audi va lansa modelul A5 Cabrio, o decapotabila cu patru locuri care se delimiteaza clar de trendul actual al modelelor cabrio care folosesc din ce in ce mai mult solutia hardtop-ului.

Parca Audi a evitat concurenta directa cu Seria 3 cand a optat pentru varianta unui softtop. Asadar, iata primele detalii despre unul dintre cele mai interesante dueluri ale lunilor viitoare: Audi A5 2.0 TDI Cabrio contra BMW 320d Cabrio, München contra Ingolstadt, hardtop contra softtop. Vom vedea la final care dintre cele doua modele trebuie sa isi scoata palaria in fata celuilalt.

Seria 3 decapoteaza in 22 secunde
Decizia de a construi o masina cu acoperis rigid sau din material textil nu mai este de mult influentata doar de aspectul financiar. Acum se analizeaza daca acel concept se incadreaza in filozofia firmei sau nu. Daca Audi tine la softtop precum Biserica la Papa, BMW decide in functie de fiecare model in parte ce solutie alege.

„In cazul Seriei 3, hardtopul ne-a adus mai multi clienti“, ne spune un reprezentant BMW. Acest lucru este valabil si pentru Romania. La noi, constructorul din München a vandut 81 unitati Seria 3 Cabrio in 2007 si 87 unitati in 2008, surclasand clar producatorul din Ingolstadt, care nu avut deloc succes cu A4 Cabrio cu acoperis textil. A5 Cabrio urmeaza aceeasi reteta a acoperisului textil si ramane de vazut daca elementul de noutate va avea castig de cauza in fata prejudecatilor romanilor. Cu o paleta de 14 culori disponibile pentru caroserie si trei tonuri de culoare pentru acoperis, noul A5 Cabrio promite sa radieze eleganta. Datorita culorilor diferite dintre caroserie si plafon, A5 Cabrio are un aer de coupé mai pronuntat decat modelul celor de la BMW. Acest lucru este important cand este vorba de un cabrio pentru ca celui care plateste pentru o decapotabila cu patru locuri ii place sa fie in centrul atentiei. Este acelasi lucru ca si cu ochelarii de soare produsi de designeri celebri.

O optiune utila disponibila la Audi este un sistem de incalzire la nivelul gatului pentru a nu resimti frigul, indiferent de temperaturile la care rulezi cu masina decapotata. Nu este un sistem nou, fiind inventat de Mercedes, sub denumirea de Airscarf. Butonul pentru decapotare este insa asezat mult prea jos, la baza scaunului. Daca acesta ar fi fost asezat pe consola centrala, ar fi fost mult mai bine si ergonomia ar fi fost mai buna. Greseli de acest gen se intampla destul de rar la un Audi.

Pentru modelul fabricat la Neckarsulm decapotarea dureaza aproximativ 15 secunde, iar plierea se face simplu, fara elemente spectaculoase. Acoperisul se strange automat in portbagajul de 380 de litri si ocupa un volum de doar 60 de litri. Acest lucru este total diferit la BMW care, datorita hardtop-ului sau din patru piese, reduce capacitatea portbagajului, de la 350 de litri la doar 210 litri. Totusi, modul complex in care se rabateaza acest plafon si modul in care se suprapune partea din fata cu cea din spate ofera un adevarat show, care compenseaza in mare parte minusurile.

La Seria 3 decapotarea dureaza 22 de secunde. Cam asa este viata sub cele mai frumoase pavilioane produse in Germania. A5 Cabrio si Seria 3 Cabrio sunt luxoase, moderne si elegante. Confortul este si el la un nivel bun, insa trebuie stiut totusi ca trenurile lor de rulare sunt destul de rigide. Cand vrei doar sa te plimbi cu masina si in acelasi timp sa te bucuri de soare, orice denivelare o sa para deranjanta.

In ambele cazuri, plafoanele izoleaza foarte bine sunetele de afara, iar zgomotul facut de vant este si el combatut cu succes prin folosirea unor materiale de insonorizare eficiente. Ramane sa vedem intr-un test viitor cum se descurca cele doua modele pe ploaie, pentru ca in timpul testului vremea a fost frumoasa si soarele a stralucit.

Un TDI rafinat ca benzina
In momentul in care rulezi cu masina decapotata, BMW scoate in evidenta un dezavantaj important. In timp ce pasagerii lui A5 Cabrio sunt complet descoperiti si au doar cerul deasupra capului – asa cum este normal la un cabrio –, in BMW rama superioara a parbrizului te acopera. Nici Audi nu este prea departe de acest sentiment, dar parca nu la fel de mult. La A5, in computerul de bord, au aparut indicii binevenite, care te ajuta sa faci economie de combustibil – de exemplu, informatii precum: „este recomandata schimbarea vitezei“. Acest „profesor“ este deranjant doar atunci cand ataci curbele mai sportiv.

In momentul in care acul turometrului trece de 2.000 rpm, motorul TDI de 170 CP incepe sa isi arate calitatile. Motorul BMW produce 177 CP si este foarte elastic, dar sunetul tipic de diesel este mai pronuntat. Motorul diesel al lui Audi este placut la condus si sunetul produs de acest TDI cu commonrail se apropie de tonalitatea unui motor pe benzina. Superbul sistem audio Bang&Olufsen de la A5 Cabrio este o optiune ce merita luata in seama, pentru ca ofera si mai multa esenta acestui cabrio de lux. La capitolul optiuni, A5 Cabrio ofera multe tentatii carora cu greu clientii le vor putea rezista.

Adaugă un comentariu