Audi A5 Cabrio vs BMW seria 3 Cabrio vs Saab 9-3 Cabrio – Hiturile cabrio ale verii

In fiecare vara avem noi aparitii in gama modelelor cabrio. In acest an, noutatea se numeste Audi A5 Cabrio si in acest test are de infruntat BMW Seria 3 Cabrio si Saab 9-3 Cabrio.

Pentru prima data avem in fata, intr-un test comparativ, noul cabriolet al celor de la Audi. Unul dintre detaliile importante care trebuie precizate despre A5 Cabrio este ca, pentru acest model, specialistii de la Audi au preferat sa urmeze calea clasica a unui cabriolet si au optat pentru solutia folosirii unui acoperis textil. Prin comparatie, modelul bavarezilor de la BMW foloseste un acoperis rigid, iar pentru Saab 9-3 Cabrio suedezii au optat tot pentru un acoperis textil.

La volanul oricarui model ai fi, in momentul in care acoperisul a fost pliat, vei avea parte de o experienta cabrio la nivel inalt. Concurenta este importanta pentru Audi caci, din momentul in care a aparut, Seria 3 a fost foarte apreciat, iar Saab, desi se confrunta cu probleme financiare, are prin 9-3 Cabrio unul dintre cele mai apreciate si mai vandute modele ale marcii.

La Saab, plafonul din stofa gri are nevoie de 21 de secunde pentru a fi pliat in portbagaj si putem spune ca pentru sofer se instaleaza o senzatie de buna dispozitie. Gandurile sunt eliberate de orice influenta negativa si orice probleme pot fi uitate. Deja ne pare rau de situatia financiara critica in care se afla Saab si doar putem spera ca viitorul va fi unul bun pentru a putea avea parte in continuare de asemenea modele. Insa este momentul sa pornim motorul turbo cu patru cilindri care produce 210 CP.

Chiar din primul moment, un sunet plin de bass, provenit din tevile de evacuare, iti clateste urechile intr-un mod foarte placut. Insa cat de confortabila este viata la bordul cabrioletului 9-3? Scaunele pe care Saab le ofera in standard sunt extrem de confortabile si sunt foarte apropiate de propriul fotoliu din sufragerie. Oricat de mult spirit sportiv ati avea, pozitia aleasa la volan va fi una axata pe confort. Incalzirea in scaune face si ea parte din dotarea de serie si, pe care, la concurenta, trebuie sa o platiti. Saab 9-3 Aero Cabrio nu numai ca are cel mai bun pret de pornire (34.490 euro fara TVA), dar exceleaza si cand vine vorba de dotarea standard (faruri xenon, scaune fata actionate electric, tapiterie piele, sistem electric de acces rapid in spate, climatizare automata cu doua zone).

Este o oferta foarte corecta, care se potriveste caracterului scandinavilor. Saab nu este la acelasi nivel de concurenta ca Audi si BMW si isi permite o atitudine mai relaxata. Din acest motiv, ramane in urma la capitolul masuratori. Insa aceste masini sunt cabriolete si nu dinamismul este factorul important. Conteaza mai mult placerea de a te afla la volan, iar puterea poate fi lasata la urma.

Cele 0,8 secunde suplimentare de care Saab are nevoie pentru a atinge 100 km/h fata de Seria 3 pot fi considerate doar o clipita. Un lucru deranjant la modelul suedez este ca trenul de rulare este setat destul de rigid, si rularea pe suprafete mai prost asfaltate produce zgomote in caroserie, iar acest lucru scade nivelul de confort si poate face viata neplacuta. Capotarea se poate face in mers pana la o viteza de 30 km/h, iar cu plafonul textil deasupra capului se asterne linistea. Aerul trece foarte silentios pe deasupra plafonului, iar seara, cand lumina bordului trece automat pe setarea „night panel“, ambianta interioara este foarte placuta si te poti relaxa ascultand un concert de muzica clasica. Asa ar trebui sa arate viata la bordul unui cabrio. Fara griji si fara sa te grabesti vreodata.

La viteze de autostrada, suedezul devine oarecum zgomotos, si aici este momentul in care tehnocratii germani isi arata puterile. Audi are disponibila ca optiune o izolare fonica suplimenatra, iar acoperisul sau poate fi ridicat pana la o viteza de 50 km/h. Procesul dureaza doar 15 secunde pentru decapotare si 17 pentru operatia inversa, ceea ce putem spune ca este un record.

Cei din Ingolstadt au reusit sa duca aproape la perfectiune cabrioletul clasic. Fiecare componenta pare perfecta si la locul sau. In plus, Audi ofera o serie de optiuni, care, desi sunt scumpe, isi merita banii. De exemplu, suspensia adaptiva (1.261 euro cu TVA) transforma, la apasarea unui buton, o masina confortabila intr-una cu un caracter sportiv. Directia „Active steering“ vine si ea cu un pret de lista mare (1.393 euro cu TVA), insa cu siguranta va fi apreciata de impatimitii stilului de conducere mai sportiv. Insa tehnologia scumpa nu te face, obligatoriu, si mai fericit.

Directia nu ofera mereu cele mai bune informatii, iar trenul de rulare este destul de rigid. Cine vrea o plimbare intr-un cabrio care sa il zguduie? Ideea este ca poti lasa la o parte dotarile care nu sunt absolut necesare. Sunt atatea carti scrise de psihologi, care ne spun cum sa ne simplificam viata, si acest lucru este posibil si aici. Dotarile prezente pe masina de test ajungeau la 18.110 euro, bani care nu vor aduce niciun plus senzatiei de a rula cabrio.

Modelul coupé-cabrio al bavarezilor ne arata ca in acesta clasa se poate si fara tractiune integrala si cutie automata. Fara acestea, 325i Cabrio concureaza in fata lui A5 Cabrio fara nicio emotie. In comparatie cu motorul TFSI regasit la A5, motorul cu sase cilindri in linie, ce echipeaza cabrioletul bavarez, este mult mai silentios si mai rafinat. Acesta urca in ture mult mai liniar, datorita cilindreei mai mari si a faptului ca este aspirat. Chiar si in sarcina prelungita propulsorul se dovedeste a fi cel mai silentios si, in plus, are si cel mai bun consum (9,2 litri/100 km).

Audi promite in specificatiile de fabrica un consum de 7,7 litri/100 km, care insa este aproape imposibil de atins. Propulsorul Seriei 3 pune la dispozitie puterea intr-un mod progresiv, total diferit de cel al lui A5. Si toate acestea si cu un consum mai mic. Prin prisma acestor lucruri nu putem decat sa laudam modelul bavarez si sa spunem, in clasicul stil cabrio, „jos palaria“. Seria 3 ofera inca un avantaj major prin faptul ca poate fi utilizat fara probleme si in anotimpul rece. Acoperisul rigid este mai practic din acest punct de vedere fata de concurenta din test si singurul sau minus ar fi faptul ca ocupa un volum mai mare din spatiul pentru bagaje atunci cand este pliat.

Adaugă un comentariu