Audi A5 Coupe 2.7 TDI vs BMW 325d Coupe vs Mercedes E 250 CDI Coupe – Croite pe masura

Armani, Boss sau Dior? Nu, brandurile destinate barbatilor se numesc Audi, BMW si Mercedes. Acestea ofera coupé-uri elegante, de clasa medie. Care se potriveste cel mai bine?

Cele mai bune adrese pentru Haute Couture sunt in Paris si Milano. Cele mai bune adrese pentru Auto Couture sunt, in schimb, in orase precum Ingolstadt, München si Stuttgart. De acolo vin coupé-uri de lux de clasa medie precum Audi A5, BMW Seria 3 Coupé si noul Mercedes Clasa E Coupé.

Recomandam aceste modele deoarece, fata de limuzinele echivalente cu patru usi, cele cu doua usi au o aparitie grandioasa. Cu un Coupé esti bine „imbracat“, elegant si mereu la moda chiar mai mult ca intr-o limuzina. Desi la prima vedere Mercedes pare dintr-un segment diferit, toate trei modelele sunt construite pe platforma limuzinelor de clasa medie echivalente BMW Seria 3, Audi A4 si Mercedes Clasa C.

Mercedes pare dintr-un segment diferit pentru ca are optica de la Clasa E si este ceva mai lung din cauza consolelor mai lungi pentru ca ampatamentul este comparabil cu concurenta. Pentru aceste masini pline de stil am ales motorizari interesante: dieseluri economice cu 4 sau 6 cilindri.

Mercedes ataca cu un diesel bi-turbo contra celor doua motoare clasice turbo cu sase cilindri de la Audi si BMW. Audi are exclusiv cutie manuala la 2.7 TDI, in timp ce la BMW si Mercedes exista optiunea pentru cutie automata cu sase, respectiv cinci trepte. Si ierarhia preturilor este bulversata in aceasta comparatie. Clasica ordonare de pret de la ieftin la scump, Audi-BMW-Mercedes, nu mai este valabila. Mercedes este mult mai scump, urmeaza Audi, iar BMW este cu multe mii de euro mai ieftin decat celelalte doua concurente. Care are cea mai buna „croiala“ in aceasta comparatie?

Locul 3 – Audi A5 Coupé 2.7 TDI
Elegant, dar ingust. Geniul lui De Silva se vede. Coupé-ul A5 arata superb, dar V6 de 2,7 litri nu mai este actual.

Ingolstadt suna provincial in comparatie cu Paris sau Milano. Totusi, arta de a asambla materiale si de a crea croieli elegante este cunoscuta si de cei din regiunea bavareza la fel de bine ca cei din metropolele modei.

Chiar daca designul este o chestie subiectiva, impresiile unanime sunt ca A5 Coupé arata superb. Calitatea fabricatiei este perfecta pana in cele mai mici detalii. Totusi, aceasta forma bine croita are si unele slabiciuni: bancheta spate a acestui Audi este foarte ingusta, fiind cea mai mica din aceasta comparatie. Daca ai vrea sa te intinzi mai mult, esti limitat in orice directie, caci nu ai loc. Aici doar copiii stau rezonabil.

O mica dezamagire avem si din cauza motorului TDI de 2,7 litri. Acesta este inferior motoarelor mai puternice de la BMW si Mercedes, desi diferenta de putere nu este semnificativa. La turatii joase, nu este foarte vivace, insa la turatii medii si mari isi arata forta, dar devine zgomotos si nu este prea rafinat. In cazul lui A5 Coupé recomandam optiunea pentru V6 TDI de 3 litri si 240 CP, care este insa sensibil mai scump, pentru ca se livreaza standard cu tractiune integrala quattro; de asemenea, o alegere ideala.

Cu tractiunea fata disponibila la 2.7 TDI, A5 este ceva mai subvirator decat 3.0 TDI cu quattro. insa este manevrabil si placut la condus, dar nu la fel de agil si incisiv ca BMW Seria 3 Coupé. Iar pentru a obtine mai multa dinamica, trebuie comandate sistemul Drive-Select (344 euro), suspensiile adaptive (1.261 euro) si directia dinamica (1.394 euro), care ridica si mai mult pretul, si asa destul de mare.

Locul 2 – BMW 325d Coupé
Zvelt si rapid. Minion pe afara, dar spatios inauntru. In plus, are cel mai bun motor si este cel mai agil.

La prima vedere, Seria 3 Coupé pare minion. Cei 4,58 metri lungime sunt parca similari marimii 48 la sacou. Dar croitorii de caroserii din München isi arata arta, pentru ca Seria 3 Coupé te uimeste cu o latime confortabila.

In fata, nu este foarte spatios, totul fiind ingust si concentrat in jurul soferului – tipic BMW. Dar in spate, si adultii stau decent si nu au probleme la drumuri lungi. Pe deasupra, nu numai in fata scaunele sunt comode, ci si in spate sunt bine configurate. La fel de placut surprinsi suntem de motorul de trei litri cu sase cilindri in linie de 197 CP, care este, pur si simplu, un diesel de vis. Este puternic, armonios si ii plac turatiile mai mult ca oricarui concurent. Si vestea cea mai buna: acest motor rafinat de sase cilindri consuma doar 6,8 l/100 km, exact la fel de mult ca mai micul motor de patru cilindri de la Mercedes.

Acest lucru nu se datoreaza doar motorului, ci si tehnologiei Efficient Dynamics, care aduce economii importante de combustibil. Puternicul diesel se potriveste perfect acestui Coupé. Seria 3 Coupé este si ramane prima alegere pentru un model sport. Datorita directiei sale precise, tractiunii spate si distributiei aproape perfecte a maselor (51:49% fata/spate), BMW 325d este cel mai agil si mai rapid pe viraje, la fel de rapid precum fuge Karl Lagerfeld de paparazzi.

In aceste conditii, optiunea pentru directia activa nu este necesara. Intr-un cuvant: placere pura. Nu are extravaganta lui Mercedes, dar nici pretul. Surprinzator, Seria 3 Coupé este cu multe mii de euro mai ieftin ca Mercedes, castigand clar raportul pret/puncte, iar reviziile sunt gratuite in Romania, gratie pachetului Basic Service Inclusive oferit fara extrapret.

Locul 1 – Mercedes E 250 CDI Coupé
Suveran si solid. Noul Clasa E Coupé este o aparitie eleganta si nu are niciun punct slab evident. Este insa mult prea scump.

Fara indoiala, adoptarea designului Clasei E pentru coupé-ul de clasa medie a fost o idee excelenta. Nu e de mirare ca acest Coupé este foarte elegant si la moda mai ales in culoarea argintiu metalic palladium, disponibila in testul nostru.

Iar pentru geamurile care coboara complet in caroserie si lipsa montantului central – o traditie frumoasa la Mercedes, designerii merita toate felicitarile noastre. Aici domina parca o atmosfera de cabrio, mai ales daca comanzi si trapa panoramica. Si asa este construit tot coupé-ul: sofisticat, meticulos, cu o idee de extravaganta. Iar in scaunele sport perfecte te strecori ca intr-un sacou scump de casmir. Si centura de siguranta iti vine la mana, actionata electric.

Acest Mercedes te trateaza ca pe un rege, incercand sa justifice pretul pe masura. Un detaliu aparte: tetierele integrate. In versiunea 250 CDI, Clasa E Coupé este echipat cu noul motor bi-turbo cu patru cilindri, de 2,1 litri si 204 CP. Acest motor diesel modern si plin de viata place mai ales pentru modul armonios prin care iti pune la dispozitie puterea.

Alaturi de BMW, motorul Mercedes ofera cele mai bune performante dinamice, dar in acelasi timp si cel mai redus consum din test: doar 6,8 litri/100 km. Singura critica: are un murmur tipic de diesel, sesizabil, desi nu se poate spune ca motorul este zgomotos. Sa nu uitam ca este totusi un patru cilindri, chiar daca Mercedes a prevazut si arbori de contraechilibrare. Pe de alta parte, murmurul lui este perceput si pentru ca, in rest, Clasa E Coupé este foarte silentioasa, zgomotul la vant si cel la rulare fiind foarte reduse.

Mercedes E 250 CDI se conduce relaxat si confortabil. Desi nu are suspensii adaptive ca Audi, sistemul Agility Control este suficient pentru a oferi un confort tipic Mercedes, de cel mai inalt nivel. Confortul este pe primul plan, E Coupé nefiind la fel de agil ca BMW. Insa eleganta lui nu poate fi intrecuta, cum nu poate fi intrecut nici nivelul de siguranta pasiva, de departe cel mai bun din aceasta comparatie si un standard in materie in acest moment.

In final, Mercedes invinge la limita, in ciuda faptului ca pretul lui este exagerat. Look-ul de Clasa E nu justifica suficient pretul, pentru ca platforma este de la Clasa C, iar un model echivalent de la Clasa C este sensibil mai ieftin.

Adaugă un comentariu