BMW 730d vs Mercedes S320 CDI – Masini din alta lume

Creiere electronice pe roti: niciunde, progresul tehnologic nu este mai evident ca in clasa de lux. Si niciun model nu este mai avansat tehnologic decat noul BMW Seria 7. Dar este oare si mai buna decat Mercedes Clasa S?

La prima vedere, noua Seria 7 arata destul de inofensiva, mai joasa, mai gratioasa decat modelul anterior, cu exceptia partii frontale masive. Designul nu mai este asa futurist ca la vechiul model si este mai bine asa. Situatia se schimba cand intram in detalii de tehnologie, pentru ca aceasta este de ultima ora. A nu se intelege ca Mercedes Clasa S este din epoca de piatra, dar in aceasta clasa, tehnologia se innoieste atat de repede, iar cel mai nou model – BMW Seria 7 – vine cu o tehnica absolut de senzatie.

High tech de ultima ora in BMW
Sistemul FlexRay-Express din Seria 7 are o viteza de calcul de 20 de ori mai mare decat la modelele precedente. Aplauze, va rugam! Inainte sa se plictiseasca cei pentru care datele tehnice nu sunt importante, va prezentam pe scurt o lista de dotari senzationale: directia activa integrala cu patru programe, ecranul gigant de 10,2 inci, plus un sistem iDrive cu conexiune la internet la fel ca la PC-ul de acasa, cu abonament si sistem de navigatie cu imagini 3D si informatii pentru utilizare usoara; noi sisteme de asistenta ca Night Vision, de vedere pe timp de noapte cu recunoasterea persoanelor si a limitei de viteza din zona respectiva si sistem de camere plasate in bara fata in lateral, care „vad“ in intersectiile stramte.

Lista dotarilor (majoritatea acestora sunt optionale si costa extra) se intinde pe pagini intregi, fiind cu adevarat impresionanta. Totusi, intrebarea hotaratoare este urmatoarea: este noua Serie 7 doar mai inteligenta decat concurentul sau de o viata, Mercedes Clasa S, sau este si mai buna la condus decat acesta?

Pentru a proba acest lucru, am avut la dispozitie un model 730d dotat cu toate sistemele optionale pentru un condus dinamic (sistem de bare stabilizatoare active DynamicDrive, plus directie activa integrala), care infrunta S 320 CDI. O confruntare interesanta intre doua limuzine de lux cu motoare extrem de economice.

Ca aparitie, noua Serie 7 pare mai compacta, in timp ce Mercedes pare mai masiv. Este doar o impresie vizuala, pentru ca, in realitate, nu este adevarat. Dimensiunile celor doua modele nu confirma aceasta senzatie. Acum e timpul sa urcam in ele si sa ne lafaim in scaunele acestora.

In BMW, intuim imediat ca avem de-a face cu o personalitate multipla. In spate, Seria 7 arata ca este capabila sa acomodeze un director – loc pentru picioare este din belsug, scaunele sunt excelent profilate si foarte comode. Ca si la Mercedes, se ofera optional si in spate scaune cu masaj, incalzire si multiple reglaje electrice.

In fata, observi un aer de sportivitate in BMW. Schimbatorul de la cutia automata de viteze s-a mutat inapoi, pe consola centrala, si arata de parca ar veni de pe nava capitanului Picard, iar consola centrala este orientata catre sofer. Totul este tipic BMW, la cel mai inalt nivel. Este placut ca butoanele de reglaj al scaunelor au revenit in locul unde trebuie, dar si mai placut este noul sistem iDrive.

Acum, desi are mai multe butoane, iDrive poate fi folosit mai usor si de catre cei care nu sunt familiarizati cu un PC, in conditiile in care iDrive are in continuare o suma coplesitoare de functii.

Un sentiment special de nobilitate il au pasagerii din Clasa S, datorita interiorului care te face sa te simti extrem de confortabil si in siguranta. Scaunele din BMW au reglaje multiple, inclusiv pentru treimea superioara si lungimea sezutului, dar cele din Mercedes sunt si mai speciale. Scaunele multicontur dinamice permit intarirea sustinerii laterale functie de inclinarea soferului in viraje si exista patru programe de masaj, exact ca la un salon de masaj profesionist.

Datorita scaunelor absolut senzationale si a interiorului aerisit, soferul se simte ca un capitan pe puntea de comanda. In Mercedes, este ceva mai mult loc in spate la genunchi si senzatia subiectiva este ca ai mai mult loc. Si portbagajul lui Mercedes este mai mare in volum si are o forma mai practica. In acelasi timp, centrala de comanda Command, similara lui iDrive, are grija ca totul sa fie sub control. Utilizarea acesteia este putin mai complicata decat la noul iDrive, de la BMW, dar grafica de pe display este mai sugestiva.

BMW: dinamica de exceptie
Sa vedem insa si cum se conduc cele doua modele. Trenul de rulare al noului Seria 7 are multe avantaje fata de Clasa S. Totul este conectat, totul comunica, dar soferul nu este exclus de la acest joc de calculator.

Prin contrast, usurinta si manevrabilitatea cu care noua Serie 7 se lasa condusa incalca parca legile gravitatiei. Soferul ia virajele cu o simpla miscare din incheietura mainii, iar la aceasta usurinta in conducere contribuie si faptul ca rotile spate sunt directoare. Este o senzatie absolut incredibila, mai ales atunci cand alegi setarea „Sport“ sau „Sport +“.

Chiar si cu pedala de acceleratie apasata peste limite, totul se desfasoara fara riscuri, curat si extrem de placut. Puntea spate directoare si directia activa au facut ca BMW sa rescrie legile fizicii. Stabilitatea in viraje este mult peste posibilitatile concurentilor lui si, in plus, pretiosul pasager din spate nu mai simte atat de mult efectul fortelor centrifuge, datorita directiei integrale care, la viteze mari, roteste rotile spate in acelasi sens cu cele din fata.

Acesta este un element de confort demn de luat in seama la BMW, dar totusi confortul la rulare nu se ridica la nivelui celui din Mercedes. Cu suspensia pneumatica Airmatic, Clasa S pare ca pluteste, pasagerii simtindu-se ca pe covorul fermecat al lui Aladin (la BMW nu exista suspensie pneumatica decat optional, doar pentru versiunea lunga Li si doar la puntea spate).

In ceea ce priveste dinamica, Clasa S ia virajele ferm si fara probleme, dar are un ruliu putin mai mare ca BMW-ul si ii lipseste eleganta si lejeritatea acestuia. In pilotajul la limita, ESP-ul are mai mult de lucru decat in cazul BMW-ului. Iar directia nu este nici la fel de incisiva si nici la fel de comunicativa ca la BMW.

Clasa S de la Mercedes este facuta pentru calatorii cat mai confortabile. Este, probabil, una din putinele masini din lume in care, dupa 1.000 km parcursi, te dai jos si intrebi: am facut deja 1.000 km?

In testul nostru au fost prezente versiunile economice ale celor doua modele de lux, echipate cu motoarele diesel de 3 litri. Numai cine este snob le va evita. In contextul actual, sunt alegerea perfecta. Performantele sunt bune, consumul rezonabil si pretul sunt si ele acceptabile pentru acest segment.

Prin comparatie directa, noul diesel de la BMW cu 6 cilindri in linie este absolut fenomenal din orice punct de vedere l-ai privi. Consuma mai putin decat Mercedes, accelereaza mai repede ca Mercedes si este mai putin poluant ca Mercedes. Si diferenta la consum si emisii este demna de luat in seama. Si pe deasupra, motorul BMW este si Euro 5.

In plus, este mai rafinat, nu se aude aproape deloc nici la pornirea la rece, unde motorul Mercedes isi tradeaza originea diesel, si se armonizeaza extraordinar cu cutia automata cu 6 trepte. Mercedes are o treapta in plus, dar ce folos? Cutia schimba lin, dar nu la fel de repede ca la BMW, iar in rest nu aduce nimic in plus. Poate doar prezenta butoanelor pentru schimbarea treptelor pe spatele volanului.

Si, inca ceva: BMW-ul pare mai silentios, datorita in special dieselului mai silentios.

Mercedes: rege al confortului
Nici Mercedes nu poate fi criticat, fiind o oaza de liniste. De altfel, versiunile pe benzina de la Mercedes sunt cele mai silentioase din lume. Facem o paranteza aici si trebuie sa spunem ca este vorba de o comparatie la cel mai inalt nivel si aici se critica totul, pentru ca asteptarile sunt uriase in aceasta clasa.

Dorinta de lux este satisfacuta si de BMW si de Mercedes, insa cu nuante diferite: la BMW se vorbeste despre perfectiune la capitolul manevrabilitate si dinamica la condus, care ne bucura inimile; la Mercedes este vorba despre acel sentiment ca esti in al noualea cer, acea stare de bine. BMW 730d obtine o victorie stralucita si meritata, dar Mercedes pregateste raspunsul, lucrand la faceliftul lui Clasa S.

Adaugă un comentariu