BMW X6 xDrive 35d vs Porsche Cayenne Diesel – Zeii coboara printre noi

Un Porsche cu motor diesel parea inacceptabil acum cativa ani, dar criza mondiala poate cobori un zeu de pe piedestalul sau. Test comparativ cu BMW X6 xDrive 35d.

La nivel european, SUV-urile nu se bucura de o foarte mare popularitate in ultimii ani, imaginea acestora fiind asociata automat cu gaura din stratul de ozon, dezastrele ecologice si animalele pe cale de disparitie. In Germania, mai ales, anul trecut s-a inregistrat o serie de evenimente de o violenta iesita din comun, soldate cu incendierea a numeroase masini de lux si SUV-uri.

Intr-o perioada in care cumparatorii au devenit din ce in ce mai atenti la impactul ecologic al masinilor lor, criza financiara mondiala a fost bomboana de pe coliva. Vanzarile de automobile au scazut drastic, SUV-urile si reprezentantele segmentului premium fiind si ele afectate de criza. In acest context, decizia Porsche de a monta pe Cayenne primul motor diesel din gama sa de automobile sport nu a surprins foarte multa lume.

Alegerea pentru motorul 3.0 TDI cu sase cilindri in V al Grupului Volkswagen nu este intamplatoare, Cayenne utilizand platforma lui VW Touareg. In gama Cayenne, modelul Diesel va fi pozitionat imediat langa modelul de baza V6, care se comercializeaza la un pret apropiat si cu care imparte gama de echipamente optionale. Pentru comparatie, am pus noul Cayenne Diesel fata in fata cu BMW X6 xDrive 35d, un model cu un pret de baza mai mare, dar cu o echipare standard mai bogata.

Caroserie
Chiar daca Porsche Cayenne nu are origini atat de nobile, ofera un pachet mult mai bine pus la punct decat varul sau Touareg. Interiorul beneficiaza de finisaje de foarte buna calitate, care il fac pe X6 sa para banal prin comparatie.

Spatiul interior este evident mai mare in Cayenne, in timp ce X6 plateste tribut formei sale de coupé, in special pentru locurile din spate. De altfel, X6 nu ofera decat doua locuri in spate, in locul celui de-al treilea fiind propusa o consola cu suporturi de pahare si compartimente de depozitare. Nu doar spatiul este afectat, ci si vizibilitatea, X6 fiind dificil de manevrat cu spatele. BMW recunoaste implicit acest lucru, oferind standard sistemul de asistenta la parcarea cu spatele.

In mod surprinzator, portbagajul este mai incapator la X6 in configuratie standard, dar, odata rabatat spatarul banchetei, lucrurile intra pe fagasul normal, Porsche avand un volum maxim al portbagajului mai mare. Marginea de incarcare destul de inalta a lui X6 nu il recomanda pentru incarcarea obiectelor grele. In ceea ce priveste modularitatea, X6 este in usor avantaj, oferind numeroase compartimente de depozitare, in timp ce Cayenne este afectat de modul complicat in care se rabate spatarul banchetei. X6 puncteaza in plus si la echipamentele de securitate, Cayenne neavand in standard tetiere active, faruri cu xenon si nici senzor al presiunii in pneuri.

Propulsie
Motorul bi-turbo al lui BMW X6, cu sase cilindri in linie, foloseste tehnologia VTT (Variable Twin Turbo), care ii permite atingerea cuplului maxim de la o turatie de numai 1.750 rpm. La turatii mici functioneaza turbina de mici dimensiuni, care are o inertie minima. La un regim superior de turatii, intra in functiune a doua turbina, cu debit marit.

De cealalta parte, Cayenne contracareaza cu un V6 de cilindree comparabila, dar care foloseste o singura turbina cu geometrie variabila. Galeria de admisie dispune de lamele care pot fi reglate continuu pentru a asigura un efect turbionar puternic la turatii mici. La turatii mari, lamelele isi modifica forma pentru a permite cresterea debitului de aer care intra in cilindri. In aceste conditii, motorul de provenienta VW ofera 240 CP si un cuplu maxim de 550 Nm. Chiar ajutat de cutia de viteze automata Tiptronic S cu sase trepte disponibila standard, special configurata pentru acest motor diesel, Cayenne nu poate sa tina pasul, fiind tras inapoi si de cele 138 kg suplimentare. Cutia de viteze a lui X6 este chiar mai rapida, asigurand un timp mai mic de reactie la schimbarea treptelor in modul automat.

Confort
Daca esti surprins de ceva la Porsche Cayenne Diesel, cu siguranta este confortul exceptional pe care il ofera acest automobil cu pretentii sportive. Suspensia pneumatica (dotare suplimentara, pentru care trebuie sa platesti 2.583 de euro fara TVA) accentueaza aceasta senzatie, mastodontul de 2,4 tone plutind parca peste denivelari.

Directia Servotronic (pentru care, de asemenea, trebuie sa scoti din buzunar 228 de euro) este, de asemenea, mai soft, dar foarte incisiva. Insonorizarea este perfecta, indiferent de viteza de deplasare sau de regimul motorului. Prin comparatie, X6 afiseaza niveluri mai mici de zgomot la viteza constanta. In schimb, in sarcina, motorul se arata deosebit de sonor. Suspensia adaptiva a lui X6 (dotare suplimentara – 663 euro) este ceva mai rigida, dar BMW compenseaza cu un confort al scaunelor mai bun si cu un sistem de climatizare cu posibilitati extinse de reglare a functionarii.

Dinamica
Nu incape nicio indoiala: BMW X6 este cea mai placuta la condus dintre cele doua. Motorul mai puternic, cutia de viteze mai rapida, masa masinii mai mica ii asigura lui X6 avantaje certe in plan dinamic. Directia lui X6 este mai incisiva si ofera un feedback pregnant, in timp ce la Cayenne volanul este mult mai izolat de calea de rulare.

Suplimentar, pentru X6 se poate comanda sistemul de directie activa. In situatii limita, X6 este mai previzibil si permite un control facil al traiectoriei. Nu in ultimul rand, X6 poate fi comandat impreuna cu trenul de rulare adaptiv (Adaptive Drive), in timp ce componenta similara la Porsche (PDCC) nu este disponibila pe Cayenne Diesel.

In off-road, Cayenne preia conducerea, fiind mult mai bine echipat din acest punct de vedere. Suspensia pneumatica permite reglarea garzii la sol in patru trepte, in timp ce reductorul asigura performante mai bune in terenuri dificile. Pachetul off-road optional asigura in plus blocarea diferentialului spate (blocarea diferentialului central este standard). X6 nu se poate avanta pe terenuri foarte dificile, dar, spre deosebire de X5, beneficiaza de un diferential spate blocabil Dynamic Performance Control, care permite varierea cuplului intre rotile puntii spate si care il ajuta mai ales pe terenuri mocirloase.

Costuri
La capitolul intretinere, X6 este imbatabil, gratie pachetului Basic Service Inclusive oferit in standard. Acesta asigura gratuitatea reviziilor si a schimburilor de ulei si filtre timp de cinci ani sau 100.000 km.

De cealalta parte, costurile cu reviziile sunt exagerat de mari pentru Cayenne, chiar raportat la alte automobile din segmentul premium (vezi si testul din numarul trecut). In ceea ce priveste costurile cu asigurarile si impozitele, acestea sunt comparabile. X6 puncteaza in plus la capitolul garantie, beneficiind de o garantie anticoroziune mai mare.
 

Adaugă un comentariu