Comparativ BMW 530d vs Mercedes E 350 CDI vs Jaguar XF 3.0D S – Licenta pentru succes

Nou venitul BMW Seria 5 este pus in fata concurentei pentru prima data, iar rivalii sai se numesc Mercedes Clasa E si Jaguar XF.

Acesta este testul ce ne va arata care este cea mai buna masina din clasa mare. Doi dintre participanti sunt modele extrem de noi: Seria 5 si Clasa E, iar britanicul XF a reprezentat o revelatie pentru aceasta clasa in momentul aparitiei sale din 2007.

Toate modelele din test sunt propulsate de motoare diesel cu o cilindree de 3 litri, care reprezinta, din punctul nostru de vedere, cea mai buna optiune pentru aceasta clasa, daca analizam raportul pret achizitie/performante/intretinere. Intrebari precum: „Oare Seria 5 joaca totul mizand pe un comportament eminamente sportiv?“, „este Mercedes in continuare regele confortului?“ sau „poate Jaguar sa produca o surpriza in aceasta clasa?“ isi vor gasi raspunsul in cele ce urmeaza.

Caroserie
Desi este cel mai mic ca dimensiuni exterioare, Clasa E are o oferta foarte generoasa in materie de spatiu interior. Este comparabil cu Seria 5 in fata, insa pasagerii din spate vor aprecia mai mult oferta din Clasa E. Trebuie notat faptul ca ampatamentul de la Seria 5 este cu 9 cm mai mare decat la Clasa E, lucru ce nu se reflecta asupra spatiului interior, ci asupra dinamicii, cum vom vedea mai tarziu.


Selectorul sistemului multimedia la Mercedes E 350 CDI

Cu 4,96 m, XF este cel mai mare model din test, insa nu reuseste sa transpuna acest avantaj pentru a beneficia de cel mai mare spatiu interior si ramane in urma la acest capitol. Fiind cel mai nou model aparut, Seria 5 puncteaza la calitatea fabricatiei si ambianta interioara. Va mai amintiti de E28, primul Seria 5 cu consola centrala orientata spre sofer? Noul Seria 5 revine la traditie, iar acest detaliu face ca soferul sa se simta in mijlocul unui centru de comanda.


Climatizare cu doua zone la Mercedes E 350 CDI (standard)

Propulsie
Propulsoarele celor trei concurenti au o cilindree de 3 litri si dezvolta 245 CP pentru BMW, respectiv 231 CP pentru Mercedes si 275 CP pentru Jaguar. Mercedes pare dezavantajat din cauza puterii mai mici, insa propulsorul CDI dispune de 540 Nm, la fel ca si la Seria 5, si reuseste sa ofere acceleratii comparabile cu acesta. XF are un avantaj in ceea ce priveste puterea si cuplul, insa nu este semnificativ mai rapid decat ceilalti doi.


Selectorul treptelor de viteza la Jaguar XF

Propulsorul Seriei 5 ofera cel mai rapid raspuns la apasarea acceleratiei, dar si cel mai mic consum din test. Mersi, EfficientDynamics! Tot bavarezul reprezinta etalonul si in ceea ce priveste cutia de viteze. Aceasta este produsa de ZF, dispune de 8 trepte, este foarte rapida la solicitari si puterea este livrata aproape neintrerupt. XF dispune de doar 6 trepte, insa cutia sa este mai rapida decat cea cu 7 trepte de la Mercedes, care raspunde prea lent la solicitari.


Padele pentru schimbarea treptelor de viteza la Jaguar XF

Confort
La acest capitol putem afirma ca BMW produce o surpriza importanta, prin faptul ca reuseste sa lupte umar la umar cu Mercedes in materie de confort oferit de trenul de rulare. Mai mult, in modul Confort din Dynamic Drive sunt situatii cand Seria 5 se simte mai placut si mai rafinat la trecerea peste denivelari. Iar aici vorbim despre un Clasa E echipat cu suspensie pneumatica (optional) si Seria 5 cu Dynamic Drive si sistem de control electronic al amortizarii (optional). Nu afirmam nicidecum ca Mercedes nu este confortabil, insa Seria 5 a facut pasi foarte importanti intr-un domeniu care pana nu demult nu excela. XF are un tren de rulare setat destul de rigid si din acest motiv este penalizat la trecerea peste denivelari scurte. Seria 5 si Clasa E sunt pe picior de egalitate cand vine vorba de scaune.

BMW are un mic avantaj pentru scaunele fata, datorita unui sezut mai lung, iar Mercedes, pentru locurile spate, datorita profilului ce avantajeaza confortul. In XF, scaunele sunt mai putin profilate si, de asemenea, au un sezut mai scurt decat la Seria 5 si Clasa E. Nivelul de zgomot interior este similar pentru cei trei, cu mentiunea ca, in sarcina maxima, propulsorul lui XF produce o rezonanta neplacuta.

Conducere
4,90 m si aproape 2 tone! Exista o masina dinamica si agila care sa aiba aceste caracteristici? Se pare ca da, pentru ca Seria 5 se conduce cu o usurinta uimitoare atunci cand vine vorba de serpentine sau drumuri virajate. Ampatamentul mare a permis ca propulsorul sa fie pozitionat si mai mult in spatele puntii fata si astfel sa fie obtinut un raport perfect al distributiei de mase.


Sisteme de asistenta la BMW Seria 5

Directia este o prelungire a simturilor soferului, iar agilitatea este la cote inalte, fara rival in aceasta clasa. La acceleratii puternice, puntea spate pierde aderenta (fara ESP) si provoaca un usor caracter supravirator, care, insa, este extrem de predictibil si usor controlabil. Mercedes are un comportament apropiat de unul neutru, insa are un ruliu mai pronuntat si o directie care nu ofera mult feedback.

Pe drumuri virajate, Jaguar isi arata caracterul sportiv. Are un comportament apropiat de cel al Seriei 5 si, la fel ca si bavarezul, are un program special al sistemului de control al tractiunii, care permite usoare derapaje de la trasa impusa de sofer. Acest lucru este foarte placut pentru soferii care au un stil de conducere sportiv sau care vor sa se bucure in siguranta de performantele dinamice ale masinii. Capitolul „franare“ ii gaseste pe cei trei la egalitate, insa, din pacate, nici unul nu exceleaza cu valori foarte bune. O premiera in aceasta clasa este posibilitatea optarii (1.750 euro cu TVA) la Seria 5 pentru un sistem de directie integrala, ce va spori mai mult agilitatea acestui model.


Setarea sistemul Dynamic Drive

Capitolul „costuri“ este castigat de BMW, in principal datorita excelentei oferte prin care intretinerea este gratuita pentru 5 ani sau 100.000 de km. Jaguar are un plus, pentru ca ofera standard garantie pentru 3 ani, in timp ce Mercedes si BMW – numai 2 ani. Seria 5 are cel mai mic pret de achizitie, insa la pretul comparat costa cu putin peste 1.000 de euro mai mult decat Clasa E. Chiar daca XF este mai scump, dotarile regasite in standard vor face ca nevoia de a bifa alte echipamente in lista cu optiuni sa dispara. In dotarea Premium Luxury, XF este echipat mai bine ca Mercedes si BMW.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare