Comparativ BMW X5 vs Mercedes ML vs Range Rover Sport vs VW Touareg: Drumul catre inalta societate

Noul Volkswagen Touareg si-a propus sa devina cel mai bun SUV de lux. Dar oare ii va reusi aceasta ascensiune catre top?

Volkswagen are planuri mari. Asa cum a afirmat si presedintele Consiliului de Supervizare, Ferdinand Piech, pana in 2018, Concernul VW vrea sa devina cel mai mare producator de automobile pe plan mondial. Dar pentru a atinge acest deziderat, modelele sale trebuie sa fie cele mai competitive.

Noul Touareg este unul dintre modelele de imagine ale marcii VW. Ce sanse are el in concurenta din segmentul SUV-urilor? Lupta se va da cu competitori consacrati, ca BMW X5, care tocmai a primit un facelift, cu Mercedes ML, care a ajuns la maturitate, si cu seniorul Range Rover Sport.

Toate cele patru competitoare propun motoare diesel puternice, de trei litri, cuplate standard la cutii de viteze automate. Range Rover Sport este singurul model din test care dispune standard de suspensie pneumatica. Sistemul Terrain Response cu cinci programe este, de asemenea, standard, dar diferentialul blocabil spate costa extra 838 euro. Optional, pentru o dinamica mai buna si un ruliu redus, Range Rover Sport poate fi echipat cu sistemul Dynamic Response, care costa 2.142 euro cu TVA.

La Touareg, suspensia pneumatica costa 2.909,55 euro cu TVA si mai include computer de bord Premium cu display color. Mai mult, modelul Touareg din test sta pe jante de 20 inci din aliaj usor; optional, 3.301,10 euro cu TVA. Iar cine doreste aptitudini off-road demne de ale unui off-roader pur, poate cere pachetul Terrain-Tech 4X Motion, optional, pentru 1.753 euro, care include si diferential blocabil spate.

La Mercedes ML, suspensia Airmatic costa suplimentar 2.023 euro cu TVA, iar jantele de 19 inci din aliaj, 636,65 euro cu TVA. Daca se opteaza pentru pachetul off-road, care costa 2.130,10 euro si include reductor, Mercedes se poate avanta dupa Touareg in off-road greu.

Spre deosebire de ceilalti concurenti, BMW pune accentul pe o dinamica de top si nu pe aptitudini off-road extreme. De aceea, optionalele actioneaza in directia unei dinamici iesite din comun. Astfel, merita din plin alegerea directiei active, pentru care se platesc 1.130 euro cu TVA, si a sistemului Adaptive Drive, care costa 3.290 euro cu TVA. Suspensia pneumatica cu autoreglare a puntii spate costa 790 euro cu TVA, iar pentru jantele de 19 inci din aliaj se platesc 1.210 euro cu TVA. X5 este, de asemenea, singurul model din test care poate fi configurat cu sapte locuri, in conditiile in care nu are un gabarit si masa mai mare decat concurenta. Al treilea rand de scaune costa optional 1.980 euro. Tot X5 este si singurul care ofera revizii gratuite 5 ani sau 100.000 km.

Locul 4Range Rover Sport 3.0 TDV6 SE

Nobil si distins
Range Rover Sport este grandios, iar dotarile sunt generoase. Si totusi, nu este perfect.

Lordul Range Rover Sport sta drept si imperturbabil, ca amiralul Nelson in batalia de la Trafalgar, langa cei trei competitori germani. Este mandru, cu detalii bine conturate si foarte departe de formele moderne si rotunde, iar interiorul dispune de un design original. Britanicii stapanesc inca bine arta de a imbina tapiteria din piele (standard) cu lemnul. In scaunele asemanatoare fotoliilor de club stai ca un rege, deasupra tuturor.


Sistemul Terrain Response

Functionalitatea acestui model in teren accidentat este stralucita pentru cei care iubesc cu adevarat iesirile in off-road. Apropo de interior, Range Rover Sport este mai mic decat concurentii sai, oferind mai putin loc pentru cap. Din punct de vedere tehnic, motorul V6 diesel de 3 litri confera prestanta modelului britanic. Acesta functioneaza in liniste, este docil si elastic. Cei 245 CP ai sai trebuie sa duca in spate peste 2,6 tone, cu 386 kg mai mult decat in cazul lui BMW X5. Acest aspect se regaseste in doua detalii; o data, in valoarea cea mai mare de consum – 10,9 l/100 km, si apoi, in temperamentul sau mai linistit.

De la suspensia pneumatica ne-am fi asteptat la mai mult confort, dar raspunde dur la denivelari scurte. In versiunea SE, costa 64.117 euro cu TVA si beneficiaza de o echipare luxoasa.

Locul 3Mercedes ML 350 BlueTec

Linistit si curat
Acest model ofera un motor diesel Euro 6, singurul din test. ML este spatios si confortabil.

„Va dorim un calduros bun venit la bord“! Nu, nu suntem intr-un avion apartinand Lufthansa, ci in Mercedes ML 350 BlueTec – o aparitie impresionanta. Acest model este marcat de stradania vizibila a constructorului de a oferi o atmosfera prietenoasa pentru sofer si pasageri.

Interiorul lui ML ofera dimensiuni foarte generoase, chiar si pentru pasagerii mai inalti, si este configurat cu gust, dar e mai ales practic. Scaunele lui Mercedes ML 350 BlueTec sunt comode, exact ca in segmentul business.

Sub capota lui ML 350 BlueTec intalnim un motor V6 diesel de 3 litri, care indeplineste deja normele de poluare Euro 6, ce vor deveni obligatorii abia din 2014. Insa sistemul catalitic, raspunzator de acest record in materie de emisie a noxelor, mascheaza o parte din temperamentul dieselului V6. Cu toate acestea, Mercedes ML 350 BlueTec este rapid si silentios.

In cazul acestui model, confortul este considerat foarte important, chiar mai important decat dinamica. Asadar, ML 350 Blue Tec nu abordeaza virajele asa de hotarat ca BMW X5, spre exemplu, dar, in schimb, filtreaza cu abilitate defectele carosabilului cariat. Mercedes ML 350 BlueTec are un pret de pornire de 59.024 euro cu TVA.

Locul 2Volkswagen Touareg V6 TDI BlueMotion

Elegant si destept
Touareg este aratos, spatios, confortabil, are un motor foarte bun si are cel mai mic pret.

Este clar de la prima privire: VW vrea sa impresioneze cu noul Touareg. Este desenat cu eleganta, complet diferit de modelul pe care tocmai l-a inlocuit si care avea forme mai rotunde.

Vizavi de interior, Touareg nu trebuie sa fie modest, nici macar in comparatie cu concurentul sau, Range Rover Sport. El este mai spatios decat britanicul si, in plus, este singurul care ofera o bancheta spate culisanta, cu spatare a caror inclinare poate fi ajustata in trei pozitii prestabilite. Acestea pot fi pliate usor, prin simpla apasare a unui buton.

Motorul diesel de 3 litri si 240 CP ofera acceleratii suverane, se tureaza usor, este surprinzator de silentios, dar si economic, datorita sistemului Start-Stop, disponibil standard. Consumul in test a fost de 9,3 l/100 km, foarte aproape de cel mai bun rezultat, inregistrat de BMW. Ca tinuta de drum, Touareg abordeaza agil si sigur virajele. Cutia de viteze automata cu opt trepte este indecisa cateodata in privinta alegerii treptelor de viteza.

Sistemul pneumatic de suspensie oferit optional nu amortizeaza chiar perfect denivelarile transversale si genereaza un mic ruliu, dar este eficient totusi. Pretul de baza, de 44.763 euro, este mai mic cu peste 10.000 euro decat la concurenta.

Locul 1BMW X5 xDrive 30d

Rapid si ager
Dupa facelift, X5 ramane la fel de bun: extrem de agil si sportiv, mai economic, foarte spatios.

Despre BMW X5 xDrive 30d se poate spune, inca de la inceput, ca se conduce ca un GTI. Iar acesta este un megacompliment pentru un SUV care cantareste 2,3 tone. X5 este propulsat de catre un diesel cu 6 cilindri in linie care dezvolta 245 CP si se tureaza foarte rapid. X5 ia curbele cu o lejeritate si o siguranta similare unei compacte sportive.

Dincolo de aceste detalii, cutia de viteze automata cu opt trepte reactioneaza rapid, iar directia activa este foarte incisiva. Cu suspensie pneumatica spate si sistem Adaptive Drive, X5 este foarte stabil si nu se inclina deloc in viraje. Mai mult, setarile sportive ale suspensiei nu lucreaza impotriva confortului, ci, din contra. In ciuda trenului de rulare ferm, BMW X5 filtreaza destul de bine denivelarile scurte din asfalt, mai bine decat VW Touareg sau Range Rover Sport. Excelent este si consumul de combustibil, X5 xDrive 30d fiind cel mai economic model din test, cu 9,2 l/100 km.

Dupa facelift, interiorul isi pastreaza caracterul sportiv: cu scaune sport, finisari de exceptie, mult spatiu pentru pasagerii din spate (singurul cu 7 locuri optional), dar si un portbagaj imens, de 620 litri. Pretul lui X5 nu este mic, dar este justificat in totalitate. Si merita din plin optiunea pentru Adaptive Drive si directia activa.

Adaugă un comentariu