Comparativ limuzine diesel premium – Economiseste cu stil

In loc de caviar, merge si un hamburger. Aceasta este tendinta actuala in care se incadreaza foarte bine si limuzinele diesel. Bonus pentru cei care vor taia bugetul: economisirea poate fi si placuta.

Romania a intrat in febra economiilor. Inainte cautam restaurante de fite, iar acum ne multumim cu un fast food sau stam acasa. Vara trecuta discutam despre cum sa facem un credit pentru masina sau casa, iar acum nu mai avem de unde sa il luam sau, daca avem, este prea scump si nu putem sa il platim. Vara trecuta mergeam in vacanta peste hotare, iar acum nu stim daca vom mai avea loc de munca pana in vara. Este totusi si o veste buna: in cazul clasei medii premium nu este foarte greu sa faci economii.

Producatorii incearca sa ne seduca cu cifrele de consum raportate la performantele foarte bune. Sa luam, de exemplu, noul model Mercedes C 250 CDI. Ce poate fi convenabil ca pret la un Mercedes incat sa te seduca? Si totusi, acest motor cu patru cilindri ofera un cuplu maxim de 500 Nm si un consum mediu oficial de 5,2 litri/100 km. Si concurenta raspunde in acelasi mod. Audi A4 2.7 TDI etaleaza puterea unui motor in sase cilindri (190 CP/400 Nm), dar este aproape la fel de economic (consum mediu oficial: 6,0 litri/100 km).

In acelasi timp, modelul BMW 325d cu sase cilindri in linie, de 197 CP si 400 Nm consuma doar 5,7 litri/100 de km. Iar surpriza vine de la Saab, cu modelul 9-3 1.9 TTiD Aero. Cu un motor cu 4 cilindri si 1,9 litri cilindree, Saab dispune de 180 CP si 400 Nm. Interesant: motoarele cu sase cilindri de la Audi si BMW au supraalimentare cu o singura turbina, in timp ce Mercedes si Saab compenseaza lipsa a doi cilindri si cilindreea mai mica cu supraalimentarea in cascada cu doua turbine. Si BMW are un astfel de motor, insa doar la Seria 1.

Locul 4
Saab 9-3 1.9 TTID – Steaua nordului
Saab 9-3 echipat cu dieselul bi-turbo de origine Alfa Romeo este o alternativa interesanta.

In trecut, o alternativa la BMW Seria 3, 9-3 are deja sapte ani vechime, bazandu-se pe vechea generatie a lui Opel Vectra. Din acest motiv, lui 9-3 ii este destul de greu sa straluceasca in acest test comparativ.

Insa in ciuda varstei, Saab este placut la condus. Trenul de rulare insa este reglat foarte sportiv si acest lucru face ca pasagerii sa simta toate denivelarile in cazul rularii pe drumuri proaste. Tractiunea fata este un alt dezavantaj. In momentul in care accelerezi, se simt in directie influente de la tractiune, iar directia nu este foarte precisa. La limita, este destul de subvirator, si in virajele stranse tinde sa urmeze o traiectorie mai larga decat se comanda din volan.

Motorul diesel bi-turbo de 180 CP, de origine Alfa Romeo, are cele mai slabe acceleratii din test, dar reprizele sunt rapide. Marele atu este insa consumul, mai mult decat decent: doar 6,5 litri/100 km consum real. In schimb, motorul este zgomotos si vibreaza. Sa nu uitam ca, din punct de vedere conceptual, este un motor apasat de varsta, fiind lansat acum 11 ani. Doar alimentarea cu dublu turbo este noua. Daca totusi performantele sunt onorabile, in rest 9-3 este depasit.

Interiorul lui Saab este mai ingust decat al concurentei, portbagajul este mai mic si in interior se simte trecerea anilor. Totusi, Saab 9-3 TTiD este o buna afacere: are o echipare standard peste concurentii germani, este mult mai ieftin si costurile de intretinere sunt reduse.

Locul 3
Audi A4 2.7 TDI – Un produs de calitate

Chiar cu motorul nobil V6 diesel, Audi A4 este o alternativa destul de economica.

Audi are multe puncte forte: calitatea de fabricatie, care se poate percepe si vedea pana in cel mai mic detaliu, este de nedepasit in acest comparativ. Apoi mentionam motorul diesel in sase cilindri care merge ca uns, rotund in functionare si perfect pentru pretentiile premium.

Confortul oferit de suspensii este de asemenea bun (modelul de test avea amortizoare cu tarie reglabila, 1.060 euro CIP si sistem Drive Select 289 euro CIP), scaunele sunt confortabile, iar zgomotul din interior este redus. Performantele dinamice sunt remarcabile. Nu mai exista niciun dubiu ca, desi este economic, economia se face cu stil. In acelasi timp, mai sunt de luat in calcul si urmatoarele aspecte: pentru un sofer care conduce mai sportiv, masivul diesel din A4 nu aduce numai avantaje, caci 60% din masa este distribuita pe puntea fata, un procent cu mult mai mare decat la BMW.

Nu este de mirare ca Audi este mai subvirator si, per total, pare mai putin agil. In plus, tractiunea fata isi arata limitele in acest caz, in care puntea fata trebuie sa transmita la sol un cuplu atat de mare ca al dieselului V6. Iar influente de la tractiune se simt si in directie. Acest lucru nu poate fi evitat, nici directia dinamica cu care a fost dotat modelul din test (963 euro CIP).

Nu ne bucura nici treapta a sasea foarte lunga a cutiei, care face sa se piarda din putere fara a obtine o economie semnificativa. Cilindree mai mare, sete mai mare, dar totusi rezonabila.

Locul 2
BMW 325d – Plin de viata

Cand vrei sa imbini economia cu distractia la volan, BMW 325d este o alegere sigura.

Acest model spune adevarul doar pe jumatate: pe el este scris 325d, dar in realitate motorul are o cilindree de trei litri. Nu este de mirare ca BMW 325d ofera 197 CP. In fapt, este o versiune degonflata a lui 330d, care dezvolta 231 CP.

In ceea ce priveste performantele dinamice, BMW isi gaseste nasul in Mercedes. Destul de rar se intampla ca un Mercedes sa fie mai rapid ca un BMW, dar in acest caz este adevarat. Acest lucru nu inseamna ca BMW 325d nu pastreaza sentimentul tipic marcii bavareze: 325d este rapid in treptele inferioare, iar raspunsul pe care il ofera acest turbodiesel poate fi considerat un etalon in materie.

In ceea ce priveste rafinamentul, parca ne asteptam la mai mult: motorul diesel este mai zgomotos decat ne-am fi asteptat de la un „sase cilindri in linie“. In afara de aceasta critica, 325d ofera toate avantajele pe care le pretuim la BMW: tinuta excelenta de drum in viraje, mai placut de condus pe drumuri sinuoase decat Mercedes, iar setarea DTC a sistemului DSC permite un pilotaj mai liber, dar in perfecta siguranta.

Placerea in conducere este primordiala. Cine cauta un confort superior, atunci alege mai bine Audi sau Mercedes. Suspensiile rigide ii supun pe pasagerii din spate unor turbulente.

Insa 325d este unul dintre cele mai economice dieseluri cu sase cilindri, cu un consum real de doar 6,6 l/100 km. Iar costurile de intretinere sunt zero cu pachetul Basic Service Inclusive.
 

Locul 1
Mercedes C 250 CDI – Un diesel uimitor

Noul motor bi-turbo cu 4 cilindri aduce victoria lui Mercedes. C 250 CDI este exceptional.

Mercedes este recunoscut pentru expertiza sa in domeniul diesel, chiar daca BMW se lauda cu faptul ca a fost primul care a lansat in fabricatie de serie supraalimentarea in cascada cu doua turbine. Mercedes sustine ca ideea ii apartine, prezentand inca din 2005 un prototip V6 CDI cu trei turbine in serie.

Cert este ca Mercedes are acum la Clasa C un diesel bi-turbo, pe cand la BMW lipseste. Si acest Mercedes cu doar patru cilindri este mai rapid si atinge o viteza maxima mai mare decat BMW 325d, cu sase cilindri. O limuzina de 1,7 tone cu motor cu 4 cilindri de 2,2 litri, confortabila, care atinge 250 de km/h, si care accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 7,3 s este o minune. Si minunea este si mai mare, pentru ca toate acest lucruri se obtin cu un consum real de doar 7,0 litri/100 km. Acest raport performante/consum este uimitor. si mai uimitor este ca asa ceva exista si poate fi cumparat. Nu este nicio indoiala: cu acest motor, steaua lui Mercedes reprezinta un nou standard in domeniul diesel. Si faptul ca motorul Mercedes are doar 4 cilindri nu deranjeaza deloc.

In rest, acest Clasa C are toate calitatile unui Mercedes. La drum, C 250 CDI este confortabil si oferta de spatiu este suficienta. Pe drumurile virajate, C 250 CDI uimeste cu o manevrabilitate efervescenta, chiar daca nu la nivelul lui BMW.

Totusi, C 250 CDI este unul dintre cele mai manevrabile Mercedes-uri. Concluzia: Mercedes stabileste din nou standardele.

Adaugă un comentariu