Comparativ Mercedes Clasa B vs Ford C-Max: Diferenta de clasa

Cu noua Clasa B, Mercedes reinventeaza monovolumul compact. In primul comparativ, se intâlneste cu Ford C-Max, intr-o batalie a modelelor de familie cu veleitati sportive.

Pentru a doua generatie a Clasei B, Mercedes-Benz a abandonat platforma de tip sandwich in favoarea unei arhitecturi traditionale. Acum, cu greu mai poate fi recunoscuta ca monovolum compact. Chiar si Mercedes se fereste sa vorbeasca de un monovolum, preferand sa-i spuna „compact sports tourer”. Ca este sportiv o dovedesc si inaltimea sa, cu 5 cm mai mica decat a modelului anterior, dar si aerodinamica de exceptie, cu un coeficient aerodinamic de doar 0,26.

Cum nici BMW si nici Audi nu ofera modele corespondente in acest segment, am ales pentru primul comparativ al Clasei B un model non-premium recunoscut pentru dinamicitate. Ford C-Max a fost introdus pe piata la sfarsitul anului 2010, oferind calitate, versatilitate si prestatii dinamice excelente, care i-au asigurat o cota de piata semnificativa. In Romania, C-Max este al doilea monovolum ca nivel al vanzarilor, cu 170 de unitati vandute in 2011. Pentru acest duel am ales modele cu motorizari diesel din zona inferioara a gamei, respectiv Ford C-Max 1.6 TDCi (115 CP) si Mercedes-Benz B 180 CDI (109 CP), ambele configurate cu o cutie de viteze manuala. Care dintre cele doua modele are mai multe de oferit in ceea ce priveste placerea la volan si care este o masina de familie mai versatila? 

Ce ofera 

Noua Clasa B este usor dominata de Ford C-Max, care este cu 7 cm mai inalt, cu 4 cm mai ingust si cu 2 cm mai lung. Aceste diferente minore nu vor fi simtite insa de pasagerii celor doua masini, mai ales ca Mercedes foloseste foarte eficient spatiul interior. De fapt, pe bancheta din spate exista mai mult spatiu la genunchi in Clasa B decat in C-Max. Mercedes reuseste aceasta performanta prin pozitionarea scaunelor intr-o pozitie mai apropiata de cea verticala, dar acest artificiu nu este de bun augur in ceea ce priveste confortul. 

Ford C-Max are mai multe de oferit in ceea ce priveste valentele utilitare. Inaltimea mai mare se traduce printr-un acces mai bun la portbagaj, cu o deschidere cu 20 cm mai mare pe inaltime decat la Mercedes. De altfel, si volumul maxim al portbagajului, cu bancheta rabatata, este cu aproape 200 de litri mai mare la Ford. Versatilitatea acestuia este una dintre cele mai bune din segment, cu spatarele scaunelor din spate rabatabile individual, pernele rabatabile fractionat (40:60) si posibilitati de culisare longitudinala oferite standard pe echiparea Titanium. La Mercedes, bancheta ofera, in standard, doar posibilitatea rabatarii fractionate 60:40. Abia prin achizitionarea pachetului Easy-Vario Plus (701 euro pret suplimentar), bancheta poate culisa longitudinal pe o plaja de 140 mm, iar inclinarea spatarului poate fi ajustata. 

Ambele modele sunt in avangarda industriei in ceea ce priveste siguranta oferita pasagerilor. Totusi, Clasa B se remarca prin sistemul Pre-Safe oferit standard, ca si prin airbagul de genunchi pentru sofer. De cealalta parte, pentru C-Max, Ford ofera contra cost sistem de avertizare a unghiului mort, in pachetul Driver Assistant (700 de euro), care mai include senzori de parcare si oglinzi rabatabile.

Cum se conduc 

Din datele tehnice, ai putea ramane cu impresia ca C-Max este in avantaj, cu cateva kilograme in minus si cativa cai-putere in plus. Trebuie spus insa ca motorul Clasei B este mult mai vioi decat o sugereaza cifrele, oferind performante dinamice surprinzatoare. Etajarea cutiei de viteze este reusita, cu primele trepte mai scurte, ceea ce favorizeaza abordarea unui stil sportiv. Nici C-Max nu ramane mai prejos, motorul sau fiind un exemplu de rafinament, chiar daca in configuratia cu doua supape pe cilindru se plafoneaza repede in zona superioara de turatii. Ford a fost intotdeauna apreciat pentru trenurile de rulare foarte reusite, cu accente dinamice. C-Max nu face exceptie, fiind un specialist al serpentinelor. Tinuta de drum excelenta nu s-a obtinut prin sacrificarea confortului: suspensia nu se simte deloc rigida, ba, dimpotriva, absoarbe elastic denivelarile. Si la acest capitol insa, Clasa B ofera mai mult. Modelul de test, desi configurat cu pachetul Sport (1.637 de euro), asigura un confort exemplar, in conditiile unui ruliu insesizabil in viraje. In acelasi pachet, directia cu asistare si demultiplicare variabila Direct-Steer ofera un feedback excelent si o precizie a directionarii remarcabila. Si C-Max are o directie precisa, dar senzatia este usor artificiala, fiind usor inferioara din acest punct de vedere celei de la Mercedes.

Cat costa 

Nu este niciun dubiu aici, daca optezi pentru un model premium, trebuie sa dispui de un buget ceva mai generos. Mercedes Clasa B are un pret de baza mai mare si o lista de optionale mai scumpe, astfel ca diferenta initiala de pret de 3.816 euro creste dupa configurare pana la 6.921 de euro. Ford C-Max ofera mai multe dotari de confort in echiparea standard, in timp ce la Mercedes accentul este pus pe tehnologie. Diferenta dintre cele doua modele se adanceste si mai mult atunci cand vine vorba de costurile de exploatare. Intretinerea costa mai mult, iar asigurarile si impozitul sunt mai scumpe, ceea ce subliniaza caracterul exclusivist al modelului celor de la Mercedes.

 

Adaugă un comentariu