Comparativ Porsche 911 Carrera vs BMW 650i xdrive: Propuneri complexe

Un sportiv veritabil infrunta un GT de lux pentru un comparativ in care aflam cine ofera un pachet mai complet si cine exceleaza la capitolele sportivitate si confort. Am pus fata in fata Porsche 911 Carrera si BMW 650i xDrive.

Aceste doua masini sunt dezvoltate plecand de la un numitor comun, si anume acela de a fi modele cu veritabile calitati sportive. Insa, tot ceea ce decurge din acest punct este total diferit. In aceste pagini avem un test cu modele ce pot concura unul cu celalalt, dar o fac pe fronturi diferite, cu calitati diferite si propun o atitudine dinamica, insa impachetata total diferit. Unul este sportivul pur, ce nu face niciun compromis, iar cel de-al doilea este un veritabil grand tourer, foarte rapid, dar extrem de confortabil si luxos. Cele doua modele puse fata in fata sunt puristul Porsche 911 Carrera si perfectionistul BMW Seria 6. Diferentele dintre cele doua incep sa apara odata cu citirea fisei tehnice. Primul este propulsat de un motor boxer aspirat cu sase cilindri care dezvolta 350 CP (pozitionat in spatele puntii spate), iar cel de-al doilea, de un propulsor V8 bi-turbo cu o putere maxima de 407 CP, amplasat longitudinal in fata. Diferentele continua: in timp ce 911 Carrera trimite tot cuplul motor spre puntea spate, modelul 650i pe care l-am testat a fost echipat cu sistemul de tractiune integrala xDrive. Nici in privinta cutiilor de viteze lucrurile nu sunt similare, pentru ca Porsche utilizeaza o cutie de viteze cu dublu ambreiaj si sapte trepte, iar BMW, una cu convertizor de cuplu clasic si opt rapoarte. Configuratia din interior este similara, de 2+2 locuri, dar dimensiunile exterioare prezinta diferente majore: 911 are 4.491 mm lungime, iar 650i are 4.894 mm. Asadar, gene si pretentii similare, dar cu deosebiri majore. Cine este mai bun? 

Ce ofera 

La volan, in BMW esti intampinat de o ambianta foarte luxoasa, cu materiale si finisari foarte bune calitativ si niste scaune extrem de confortabile, demne de o adevarata limuzina. Practic, fata de Seria 7 nu exista diferente semnificative. In 911, ambianta este mai sobra, dar consola centrala inalta si pozitia de conducere foarte joasa induc senzatia de mai multa sportivitate si amintesc de un adevarat cockpit. In materie de spatiu, bavarezul are castig de cauza atat in ceea ce priveste locurile din fata, cat si pe cele din spate, chiar daca in ambele este destul de dificil sa rezisti prea mult timp in spate.

 Cum se conduc 

Aici avem doua capitole foarte importante: sportivitate si confort. La primul dintre aceste aspecte, modelele celor de la BMW au un renume important cand vine vorba de agilitate, dinamica si spirit sportiv, dar Seria 6 pur si simplu nu poate concura cu 911 Carrera. Porsche a realizat cel mai bun 911 daca vorbim despre motricitate si placerea pe care o ofera la volan. {oferul pare integrat ca intr-un centru de comanda si se simte ca si cum ar fi parte tehnologica din masina. Directia este perfecta, trenul de rulare transmite ideal orice tendinta de alunecare, iar reactiile corecte par a fi “impuse” intr-un mod foarte intuitiv soferului. Cutia de viteze este foarte rapida si “stoarce” orice resursa din motorul boxer caruia ii plac mai mult turatiile inalte, unde pare in elementul sau. BMW a incercat sa imprime un caracter similar pentru 650i, insa dimensiunile mari si greutatea de aproape doua tone isi spun cuvantul. Seria 6 nu este nicidecum la fel de rapida ca 911 in viraje, dar surprinde prin usurinta cu care se controleaza si, in ciuda sistemului xDrive, cu sistemul DSC oprit, are un comportament usor supravirator foarte incitant. Fata de Porsche, directia este asistata mai mult, trenul de rulare este mai elastic, insa cutia de viteze este apropiata ca viteza de schimbare a treptelor. Propulsorul lui 650i este ajutat de sistemul de supraalimentare cu doua turbine, dar si de cilindreea mai mare si cei doi cilindri in plus pentru a“exploda” inca de la turatii joase. Asa cum bavarezul nu poate tine pasul cu Porsche in materie de sportivitate, exact invers  se intampla cand vine vorba de confort. Aici, 650i pur si simplu impresioneaza. Trenul sau de rulare pare ca o perna de aer chiar si cand se trece peste denivelari scurte din oras, precum liniile de tramvai. {i din punct de vedere sonor, lucrurile stau foarte bine. Desi in exterior sunetul motorului se aude puternic si gros, insonorizarea foarte buna face ca in interior sa se auda doar un murmur placut. La Porsche, confortul este pe planul doi. Trenul de rulare este extrem de rigid si, chiar daca amortizeaza bine, nu poate concura cu Seria 6. Ambele modele au fost echipate cu suspensie controlata electronic. Aceasta optiune aduce posibilitatea de a adapta mai bine trenul de rulare la conditiile de rulare si o recomandam pentru ambele modele, deoarece aduce plusuri atat la capitolul dinamica, cat si la cel de confort. Seria 6 dispune de patru moduri diferite pentru setarea nivelului de amortizare: Confort (extrem de elastic pentru un GT sportiv), Normal, Sport si Sport+, iar Porsche de trei: Normal, Sport si Sport Plus (foarte rigid, doar pentru asfalt perfect). De asemenea, atat la 650i, cat si la 911 Carrera exista posibilitatea echiparii cu bare stabilizatoare active pentru a aduce un nivel de tractiune si control la limita mai bune (optiunea este mai potrivita celor ce vor incerca masina la un moment dat si pe circuit). 

Cat costa 

Ambele modele au un pret de plecare apropiat, dar 650i are in dotarea standard cutia automata si sistemul de tractiune integrala (in configuratia testata si prezentata la echiparile comparate). Astfel, 911 Carrera pleaca de la 97.561 de euro cu TVA, iar 650i cu xDrive de la 98.270 de euro cu TVA. La capitolul echipamente optionale, Porsche este semnificativ mai scump, incat la echipari similare, acesta depaseste sensibil Seria 6. Totusi, prestanta si per­formantele oferite de cele doua modele nu aveau cum sa vina cu un pret mic.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare