Comparativ Range Rover Sport vs Porsche Cayenne: Rafinament sau sportivitate?

Range Rover Sport este propulsat acum de un excelent motor diesel de 3,0 litri, iar interiorul este mai rafinat decat la vechiul model. Cum se va descurca acesta impotriva lui Porsche Cayenne?

La jumatatea anului 2009, Range Rover Sport a suferit un minor facelift in ceea ce priveste detaliile exterioare, iar interiorul a castigat mult rafinament, materiale mai placute si o ambianta interioara care il poate satisface si pe cel mai pretentios client.

Insa cea mai importanta schimbare vine prin prisma noului propulsor V6 diesel bi-turbo cu o cilindree de 3,0 litri, care produce 245 CP, propulsor mult apreciat si in cazul lui Discovery 4, intr-un test anterior realizat de Auto Bild. Pentru a vedea cum se situeaza acesta in raport cu concurenta, am ales primul Porsche diesel din istorie. Caractere diferite si calitati care par sa deosebeasca destul de mult adversarii pe care i-am pus fata in fata. Cine va invinge?

Caroserie
Datorita unui ampatament mai mare, Porsche Cayenne este avantajat in materie de spatiu interior, iar pasagerii au mai mult loc atat in fata, cat si in spate. Chiar daca este mai mic, Range Rover Sport poate acomoda confortabil pasagerii sai, iar spatiul este la un nivel corect pentru dimensiunile masinii.

In materie de modularitate nu exista diferente majore intre cele doua modele. Banchetele se rabateaza similar, iar singurul avantaj merge catre Range Rover Sport, datorita hayonului compus din doua bucati, aspect ce faciliteaza accesul si incarcarea bagajelor. Ambele modele sunt foarte bine finisate si ofera o ambianta interioara foarte placuta, Cayenne avand un interior orientat spre sportivitate, iar Range Rover Sport spre eleganta.

Datorita formei caroseriei, RRS are un mic plus si in materie de vizibilitate.

Propulsie
Daca propulsorul TDI avantajeaza clar modelul Cayenne in privinta prestatiilor dinamice, noul motor al celor de la Land Rover mizeaza pe mult rafinament datorita sistemului bi-turbo, un cuplu mare si un consum mai mic decat al concurentului sau, insa ambele propulsoare fac ca aceste masini de peste 2,3 tone sa fie placute in exploatare chiar si cand e nevoie de depasiri rapide.

Sistemul bi-turbo si cei 600 Nm produsi de propulsorul lui RRS par sa anuleze cu succes surplusul de greutate al masinii, in timp ce motorul TDI este mai violent in reactii si ofera acceleratii si un sprint mai bune. Cutiile de viteza automate ale ambilor competitori dispun de 6 trepte, raspund spontan si au comenzi pe volan. Un avantaj financiar important in conditiile actualei taxe de poluare este faptul ca noul propulsor al lui RRS este omologat pentru normele Euro 5, in timp ce motorul din Cayenne este inca Euro 4.

Confort
Echipate cu suspensia pneumatica (standard la RRS, optional la Cayenne), aceste doua modele ofera un nivel ridicat de confort. Trecerea peste denivelari este insa resimtita mai pregnant in cazul modelului german, pentru ca trenul de rulare al lui RRS este orientat pentru a filtra imperfectiunile din asfalt mai eficient si elegant.

Un alt plus pentru modelul englez este oferit de scaunele fata si bancheta spate, mai comode si profilate mai bine. In materie de zgomot interior, RRS este cel mai silentios model, nu numai din acest test, ci dintre toate modelele din clasa sa. Sunetul motorului, trenul de rulare si insonorizarea foarte buna fac ca ambianta interioara sa fie una extrem de linistita si placuta.

Dinamica
Cu aproape 250 de kg mai usor si cu un tren de rulare setat pentru un mai bun comportament rutier, Porsche Caynne este modelul mai agil si mai dinamic. In plus, acesta se impune clar si la capitolul franare, avand distante de oprire extrem de scurte pentru gabaritul acestei masini. In viraje abordate la limita, Cayenne are un comportament usor supravirator si necesita reactii corecte si rapide din partea soferului.

Modelul britanic are un comportament aproape neutru, putin subvirator la limita si este usor penalizat, din cauza inaltimii si greutatii mai mari. In ceea ce priveste comportamentul in teren accidentat, RRS are un avantaj, pentru ca dispune in standard de suspensie pneumatica si excelentul sistem „Terrain Response“, ce ajusteaza functionarea cutiei de viteze, optimizeaza raspunsul motorului, modifica garda la sol si blocheaza inteligent diferentialul central si spate, in functie de necesitati si terenul pe care se ruleaza.

Costuri
Capitolul costuri este dominat clar de catre RRS. Acesta este mai scump in echiparea standard, dar include optiuni cum ar fi faruri bi-xenon, tapiterie din piele, jante de 19 inci, suspensie pneumatica, sistem de navigatie sau sistem audio Harman Kardon, astfel incat pretul comparat al acestuia este cu circa 10.500 de euro mai mic decat al lui Porsche.

Cayenne nu numai ca este mai scump la achizitie, dar intretinerea acestuia este de trei ori mai mare, iar garantia oferita de Land Rover este mai buna.

taguri
Adaugă un comentariu

Articole similare