Kia Stinger, un duș rece pe cei bogați și frumoși

Hei, ce se întâmplă? Kia asaltează pozițiile lui Audi și Jaguar cu un coupé cu patru portiere de gen granturismo având motor V6 de 370 CP. Și cu șanse la victorie!

De la bordul lui Stinger ai putea sesiza cum, din mașina oprită în paralel, ți se aruncă cu coada ochiului o privire în sensul: „ah, o Kia!” Nu o lua personal, realitatea va dovedi că nu ai ales greșit. „Ne vedem mai încolo?”, poți da replica, știind că ai la dispoziție performanțele lui Stinger!

Kia a decis să le facă un duș rece celor bogați și frumoși. Kia nici măcar nu cere un preț zăpăcitor de mare pentru automobilul său cu motorizare V6 biturbo de 370 CP. Deja se desprind de aici destule motive pentru a desfășura un test comparativ cu performeri europeni pretențioși, de origini selecte. Atât Audi S5 Sportback (354 CP), cât și Jaguar XE S (380 CP) sunt ceva mai scumpi la preț. Faptul obligă, cu atât mai mult, la o superioritate evidentă pe asfalt din partea lor. Mama tuturor întrebărilor: îi poate surclasa Kia pe cei bogați și frumoși în mod concludent? A venit timpul să conducem și să aflăm.

Asta sunt: sedan-uri sportive cu spațiu interior limitat

Să începem cu provocatorul evenimentului: Kia are lungimea cea mai mare, ajungând la 4,83 m. Și un interior foarte spațios, ar fi mulți tentați să creadă. Nici chiar așa. Portbagajul poate primi de la 406 la 1.114 litri de bagaje, în timp ce Audi oferă un volum cuprins între 480 și 1.300 litri. Lungimea sa, de 4,75 m, este cu 8 cm mai mică. De asemenea, locurile sale din spate sunt mai spațioase. Acolo vor sta fără probleme chiar și cei înalți de 1,90 m. Kia are aici o problemă: nu este loc pentru picioare sub soclurile scaunelor din față. Cum e cu Jaguar? Acesta are o lungime de doar 4,67 m. Nu-i de mirare că interiorul său are dimensiuni mai restrânse, iar capota portbagajului e îngustă. Păcat că volumul util considerabil, de 455 l, nu beneficiază de un acces mai practic.

Tot la Jaguar, să menționăm câte ceva și despre calitatea finisării, chiar dacă doare. După deschiderea portbagajului se pot observa cum cele două panouri laterale din plastic mai răpesc vreo 2 cm din spațiu. În habitaclu, căptușeala plafonului nu pare prea bine fixată, la fel și consola centrală. Se pot vedea muchii de plastic prost debavurate.

Kia demonstrează că se poate face mai bine de atât. Nu are cea mai frumoasă prezentare a compartimentului motor, dar oricum ar arăta, propulsorul face treabă bună. În habitaclu reține atenția tratarea fină a detaliilor, de la îmbinările mari și până la stilul gurilor de ventilație. Păcat că trebuie să te ridici un pic din scaun pentru a ajunge la touch-screen. Poziționarea sa în înălțime este tocmai bună, însă cam îndepărtată de conducător. Unele setări sunt accesibile și de la comenzi aflate între scaune, inclusiv prin intermediul unui comutator rotund, însă nu se poate vorbi de o ergonomie perfectă. Dincolo de acestea, nu mai rămâne nimic de criticat în privința calității de finisare a lui Stinger.

Așa se conduc: Kia Stinger, într-adevăr veninoasă!

Albert Biermann, unul dintre genitorii tehnici ai lui Stinger, vine de la BMW M GmbH. țineți minte asta, fiindcă el se va mai implica și în alte proiecte Kia pe partea platformei tehnice. În cazul de față, avem o mașină cu tracțiune integrală destul de incisiv gestionată și o cutie de viteze automată cu 8 trepte interpusă între aceasta și propulsorul V6 biturbo de 3,3 l. În conducere sportivă, schimbarea manuală a treptelor rămâne preferabilă pentru o valorificare completă a potențialului dinamic. Acuratețea stabilității pe traiectorie se dovedește a fi peste așteptări – de fapt, nu are niciun punct evident discutabil – deși înclinările caroseriei sunt ceva mai pronunțate decât ar presupune-o sportivitatea calificată. Oricum, nu-ți vine să te mai oprești odată ce ai început să pilotezi Kia. Păcat că nu ai ce să asculți de sub capotă – motorul sună frumos, dar e prea silențios!

Cu Jaguar, lucrurile stau exact pe dos: ai parte din plin de sonorități fioroase, însă îți poți da seama că urcarea în ture nu e dintre cele mai tonice. La 7000 rpm intervine destul de brusc limitatorul motorului. Răspunsul direcției denotă incisivitate, de fapt fiind chiar mai nervos decât ar fi fost bine – la virările succesive în direcții opuse stabilitatea va da destul de curând semne că se apropie de limită. Bine ar fi să te bucuri de un regim rapid de croazieră, dat fiind că Jaguar oferă cel mai bun confort al suspensiei. Ce să spunem de Audi? Este automobilul de referință, cu sunet curat și pătrunzător de V6 și o suspensie dedicată dinamicii, într-adevăr fermă – s-ar putea comenta că la bord sunt sesizabile destule dintre efectele denivelărilor de pe drum. Audi se pretează total unei conduceri sportive sigure, fără note false.

Prețul ce trebuie plătit: Kia este oferta incredibilă

Dacă la prețul standard mai adaugi pe cel al vopselei metalizate, ai deja o Kia Stinger pe cinste! Totul e gata montat: navigație, tapițerie din piele, suspensie reglabilă, jante de 19 inchi. Următoarea tentație ar fi Jaguar, în timp ce Audi presupune cheltuiala cea mai mare. De banii lui Audi, poți lua, pe lângă Stinger, și un Rio – dacă vrei și mașină de oraș.

Verdict

Kia Stinger ne-a impresionat profund. Nu mai poți privi la fel marca de origine coreeană după ce îl conduci pe Stinger. Motorizarea sa V6 dă peste cap tot ce știai. Jaguar stă destul de bine la motor, însă calitatea interiorului și finețea dinamicii nu sunt de top. Câștigătorul de facto este Audi S5, pentru că s-a arătat a fi perfect. Și atât…

Audi S5 Sportback

Avans (20%)                                                     11.925 euro

Perioadă de finanțare (luni)                         48

Rată lunară (valoare reziduală 0)                 676 euro

Jaguar XE S

Avans (20%)                                                    11.576 euro

Perioadă de finanțare (luni)                         48

Rată lunară (valoare reziduală 0)                1.384 euro

Kia Stinger GT

Avans (20%)                                                    8.365 euro

Perioadă de finanțare (luni)                         48

Rată lunară (valoare reziduală 0)               1.000 euro

Toate prețurile sunt exprimate în euro. Cu excepția cotațiilor Porsche Leasing, toate celelalte cotații de leasing sunt orientative.  **Rata este valabilă prin Porsche Leasing România IFN SA pentru Audi S5 Sportback 3.0 TFSI quattro 354 CP, preț 59.626 EUR fără TVA cu bonus financiar scăzut, produs PERFECT LEASING, perioada de finanțare 48 luni, avans 20% (11.925 EUR fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobânda fixă EUR 5,89%, volum finanțat 47.701 EUR, rata nu include CASCO și TVA. Oferta este dedicată persoanelor juridice și se supune unor termene și condiții.

 

Adaugă un comentariu