Lexus LS 600h vs Mercedes S 400 Hybrid – Lux cu vesta alba

Puterea nu mai este pe primul plan. Clasa S hibrida este acum in rand cu referinta Lexus. Dar prima paralela arata ca, unde sta scris „Hybrid“, nu este nici pe departe acelasi lucru sub capota.

In clasa de lux, Lexus este specialistul in domeniul hibrid. Abia odata cu faceliftul, liderul vanzarilor din clasa lux Mercedes Clasa S ofera si o versiune hibrida, S 400 Hybrid, care pune accentul pe un consum si emisii reduse. Colegii de la Auto Bild Germania au condus in paralel Mercedes S 400 Hybrid si Lexus LS 600h.

Cu toate ca ambele nave amiral de 5 metri urmaresc teluri asemanatoare, tehnologia celor doua modele ascunde foarte putine lucruri comune.

S 400 Hybrid este un hibrid partial, fiind propulsat de un V6 pe benzina, un motor electric de 20 CP si utilizeaza diverse metode de reducere a consumului. LS 600 h este un hibrid complet, care combina un motor V8 pe benzina si un motor electric, care poate propulsa si singur masina. Motorul lui Lexus are nu mai putin de 5 litri cilindree si la prima vedere pare ca Lexus nu a auzit de politica de downsize. Eroare insa! Motorul sau V8 este, la nevoie, tot atat de rapid si rafinat ca un V12, dar la apasarea pedalei de acceleratie consuma tot atat de putin ca un V6. Pe cat de cuminte si inofensiv poate sa para Lexus la prima vedere, cand soferul apasa pedala, acceleratiile amintesc de efectul turbo al masinilor sport performante.

Motorul cu sase cilindri din S 400 Hybrid pare mai aspru si mai nerafinat, insa la un condus retinut nu inghite cu mult mai multa benzina ca un motor cu patru cilindri. Mercedes adauga 20 CP ai motorului electric la cei 279 CP ai motorului pe benzina V6 de 3,5 litri doar in faza de accelerare. De acest concept defensiv profita consumul, care, la primul test, a oscilat intre 9,7 si 11,2 l/100 km, conform computerului de bord, fata de 8,1 l/100 km anuntat oficial.

Lexus se multumeste teoretic cu 9,3 l/100 km, dar daca se apeleaza mai des la toti cei 445 CP, inghite 11,3-15,1 l/100 km. In oras insa, ambele modele realizeaza mici minuni ecologice, consumul oficial de 11,3 l/100 km (LS 600 h) si 10,9 l/100 km (S 400 Hybrid) corespunzand realitatii.

Propulsia alternativa se potriveste bine cu caracterul suveran al lui Big Benz, care ofera un confort foarte bun. Dupa oprirea motorului la stop, cuplul motor aditional de 160 Nm furnizat de motorul electric imprima un „sut“ suplimentar la demaraj, dar atat. Motorul electric nu functioneaza decat in domeniul inferior de viteze. Frana cere in mod special un timp de acomodare si necesita o forta mai mare la pedala. In schimb, electronica asigura in faza de acceleratie o cuplare si o decuplare line a motorului electric.

LS 600h este mai eficient, motorul electric putand propulsa singur masina. Si la Lexus, conlucrarea motor electric – motor termic este insesizabila, electronica controland totul. Ajungem si la preturi, unde Lexus LS 600 h cu o dotare standard de mare lux costa de la 103.649 euro cu TVA, cu 17.493 euro mai mult ca S 400 Hybrid, care are totusi un standard mai sarac si 146 CP putere combinata mai putin. Pretul lui S 400 Hybrid e competitv in raport cu Lexus, dar ce te faci ca un S 350 CDI costa cu 11.008 euro mai putin ca S 400 Hybrid si consuma in medie doar 7,6 l/100 km? Din aceasta cauza, hibridul va avea o viata dificila.

Hibrid partial sau complet? Marea diferenta.

Mercedes S 400 Hybrid este prima masina de mare serie din lume care utilizeaza baterii Li-Ion, pe care Toyota nu le considera inca foarte potrivite pentru productia de serie mare. La Clasa S, motorul electric este plasat intre cutia de viteze automata cu 7 trepte si motorul V6 pe benzina, si de aceea se simt unele socuri la schimbarea vitezelor. Si Lexus are un modul start-stop si un sistem de recuperare a energiei din franare. Motorul sau electric dezvolta 224 CP si 300 Nm si, din acest motiv, se poate merge pe distante scurte si in mod complet electric. Bateriile Nichel-MetalHybrid ale lui Lexus LS sunt inferioare celor cu Li-Ion de la Mercedes in ceea ce priveste densitatea de energie, randamentul, masa si gabaritul. Dintre particularitatile lui LS amintim cutia de viteze cu variatie continua si tractiunea integrala permanenta.

 

Adaugă un comentariu