Mazda2 vs Mini One – Sentimental sau pragmatic?

Clasicul Mini il are de infruntat pe modernul Mazda2 intr-un duel care poate fi considerat o reeditare a luptei de clasa.

Traficul din ce in ce mai aglomerat, dar si criza economica actuala, sunt motive suficiente pentru a renunta la planurile de cumparare a unui automobil de clasa superioara in favoarea unuia de mici dimensiuni. Concurenta pe acest segment este puternica, asa ca ne-am gandit sa alegem pentru acest comparativ doua modele cu personalitate, reprezentantele a doua lumi diferite: unul cu un arbore genealogic stufos (Mini One) si altul aflat abia la a doua generatie (Mazda2).

Fiecare dintre ele are propriile atuuri pentru a castiga aceasta batalie, asa ca rezultatul este imprevizibil.

Mini One este automobilul fara varsta care a ajuns, de-a lungul generatiilor, la un rafinament la care alte modele de clasa mica nici nu indraznesc sa viseze. Debordand de personalitate, este stilat si deopotriva temperamental, un etalon al clasei sale in multe privinte.

In celalalt colt al ringului, challenger-ul Mazda2 propune un concept proaspat, cu o abordare inteligenta a temei, dar, pentru a-si adjudeca victoria, nu-si poate permite nicio greseala. Ambele modele abordeaza duelul cu motorizarile de baza, din acest punct de vedere Mini fiind avantajat de cei 9 CP in plus. Mazda2 anuleaza acest avantaj, fiind mai usor cu 90 kg.

Stilul lui Mini are un pret maxi: 5.300 euro in plus
Daca Mazda2 propune un design indraznet si agresiv, dar fara fasoane, Mini One este un monument arhitectonic. Fiecare detaliu a fost atent analizat si nimic nu este in plus sau exagerat. Pentru cei preocupati de imagine, nu incape nicio indoiala: Mini este singura alegere posibila.

Din fericire pentru Mazda, nu toti cumparatorii masinilor de clasa mica sunt atat de preocupati de imagine incat sa treaca cu vederea cei 20 de centimetri in plus de care dispune Mazda2 sau cei aproape 5.300 de euro pe care trebuie sa-i platesti in plus pentru un Mini One. Toate aceste diferente se observa imediat ce te-ai instalat la bordul celor doua automobile.

Comutatoarele cromate ale lui Mini, materialele de buna calitate, cutia de viteze cu sase rapoarte, reglajul in adancime al volanului sau amortizoarele cu gaz care sprijina capota motorului sunt detalii costisitoare, dar care intaresc sentimentul de automobil premium.

In ceea ce priveste echiparea, cele doua automobile sunt tot atat de diferite precum soarele cu luna. Mini One este livrat intr-o echipare de baza corecta, dar care nu include, spre exemplu, climatizarea automata (277 euro, in combinatie cu pachetul Pepper, sau 807 euro separat), sistemul de control al stabilitatii (143 euro) sau computerul de bord (inclus in pachetul Pepper sau 126 euro separat). In schimb, compenseaza cu o lista bogata de echipamente optionale, pretul acestora fiind rezonabil. Interesant este sistemul start/stop, care asigura oprirea motorului in timpul stationarilor la semafor si pornirea acestuia la apasarea pedalei de ambreiaj.

De cealalta parte, Mazda2 propune o solutie completa, pe lista foarte scurta de optiuni figurand vopseaua metalizata (275 euro) sau senzorii de parcare fata/spate (375 euro). In schimb, Mazda2 ofera o echipare standard impresionanta, dar asta nu ascunde economia pe care producatorul japonez a avut-o in vedere la alegerea materialelor.

Plansa de bord este din plastic dur, neprietenos, la fel, si fetele de usi. Dar Mazda2 ofera fotolii mai confortabile decat Mini si locuri in spate pe care chiar pot sta doua persoane adulte, lucru cu care Mini nu se poate lauda. Cei 20 de centimetri in plus sunt bineveniti si in cazul portbagajului care, la Mazda2, pare vast in comparatie cu meschinul spatiu de depozitare din spatele banchetei lui Mini.

Mazda2 este mai usoara, dar Mini este mai rapida
In ciuda dimensiunilor mai mari, Mazda2 este mai usoara decat Mini. Inginerii japonezi au depus un efort imens pentru reducerea greutatii masinii, prin folosirea unor materiale noi, dar si prin reproiectarea majoritatii subansamblelor.

Per total, a doua generatie, Mazda2 este mai usoara decat prima generatie cu aproximativ 100 kg. Greutate mai mica inseamna o masina mai agila si consum mai mic de combustibil. Este insa suficient pentru a ingenunchea Mini, recunoscut ca avand cea mai buna tinuta de drum in clasa sa? Rezultatele masuratorilor arata ca nu: chiar cu 90 de kg in plus, Mini reuseste sa lase in urma Mazda2. Nu putem comenta: Mazda2 este o placere la condus, cu o directie precisa si o tinuta de drum impecabila, chiar daca usor subviratoare. Dar din acest punct de vedere Mini are argumente mai puternice.

Directia este mai directa, iar masina comunica prompt tendintele catre postul de pilotaj. Comportamentul in viraje este unul perfect previzibil, ceea ce da incredere conducatorului. Dar cel mai mult ne-a placut cum franeaza Mini: pedala este bine dozata si, odata actionata, franele musca din asfalt, intr-un efort perfect concertat al celor patru roti. Simti ca nimic nu poate clinti masina de pe traiectorie. De cealalta parte, Mazda2 are frane cu tamburi pe spate, o pedala ceva mai moale si pare mai nesigura la franare, desi simturile pot insela: distanta de franare este chiar mai mica decat in cazul lui Mini.

Suspensia Mazdei2 este mai moale, fiind in masura sa ofere un confort mai bun la trecerea peste denivelari. In echiparea testata de noi, pneurile cu talon jos folosite anuleaza acest avantaj, astfel ca, din acest punct de vedere, cele doua automobile sunt la egalitate. Mini este insa o idee mai zgomotos, in special la viteze mari, dar entuziastii vor aprecia sunetul viguros al motorului adus in apropierea zonei rosii a turometrului. Din acest punct de vedere, motorul japonez este mai silentios, dar in aceeasi masura ii lipseste si amprenta personala. Montantii posteriori, destul de lati la Mazda2, ingreuneaza vizibilitatea spre spate, facand dificile manevrele de parcare. Doamnelor nu le va placea asta. De cealalta parte, spatiile vitrate largi si montantii subtiri ai lui Mini asigura o vizibilitate optima in toate directiile.

taguri
Adaugă un comentariu