Renault Megane Coupe 1.9 dCi vs Kia Pro Cee’d 2.0 CRDI vs Citroen C4 Coupe 2.0 HDI – Trio cu trei usi

Acest trio este unul indraznet: caroserii de coupe si motoare diesel cu patru cilindri. Aceste masini au nevoie de un sofer cu caracter.

Esti pregatit sa platesti mai multi bani pentru loc mai putin pentru cap? Esti pregatit sa accepti aceste usi deloc practice sau sa folosesti portbagajul doar pentru bagaje mult mai putine? Este raspunsul tau de trei ori da? Atunci faci parte din categoria celor pentru care latura practica a unei masini nu reprezinta caracteristica cea mai importanta atunci cand iau decizia achizitionarii unei masini noi.

Partea din spate a acestor trei modele este complet diferita de cea a modelelor cu cinci usi, iar designul lor este mult mai placut, mai dinamic si axat spre o clientela mai tanara. Fata de versiunea anterioara, cu trei usi, Renault Megane are acum un design schimbat radical, francezii renuntand la spatele bombat care nu a fost chiar pe placul clientilor.

Noul model ofera un design mult mai fluent si linii extrem de placute, care se potrivesc mult mai bine cu dimensiunile masinii. La fel de mult stil ne ofera si Citroën C4, care a beneficiat recent de un mic facelift, dar acesta mizeaza pe o cu totul alta abordare. Partea din spate a masinii pare la prima impresie o vitrina imensa. Este singura masina din test pentru care designerii au propus in partea din spate linii drepte si muchii.

Pentru Kia Cee’d, coreenii au ales un design destul de conservator, liniile intinzandu-se destul de simplu de-a lungul celor 4,25 metri. Se vede influenta designerului sef al marcii, Peter Schreyer, care este german si fost angajat la Audi.

Pentru ca am vorbit de partea pozitiva adusa de designul foarte elegant al acestor trei coupe-uri, trebuie sa luam in considerare si elementele negative pe care acesta le aduce. Soferul oricarui model din test va avea probleme cu vizibilitatea in spate, pentru ca luneta este mica si ingusta. Exemplul cel mai nefast il gasim la Megane, unde, la fiecare depasire, ai senzatia ca nu vezi in spate atat cat ai vrea. Pasagerii din Kia si Citroën au parte de un unghi mai bun pentru a vedea in spate, dar nici ei nu sunt scutiti de probleme. La C4 exista problema ca vederea in spate este, practic, impartita in doua de micul spoiler aflat la intersectia dintre cele doua geamuri din spate.

Insa Citroën C4 este rege atunci cand vine vorba de confort la rulare. Acesta ruleaza uimitor de lin si silentios pe sosea, iar trenul de rulare setat destul de moale ofera momente in care ai impresia ca drumul nu are nicio imperfectiune. Datorita acestor lucruri, dar si a scaunelor dimensionate generos in lateral, pasagerii au parte de o calatorie extrem de confortabila. Fata de concurentele din test, este clar ca Citroën joaca in alta clasa in ceea ce priveste confortul.

Atat Renault Megane, cat si Kia Cee’d au o setare mai rigida a trenului de rulare. Renault a procedat foarte bine modificand directia electrica de la fosta generatie, care era lipsita de feedback. Noua directie este mult mai comunicativa, dar ramane, in continuare, destul de mult asistata. La Citroën C4, servodirectia este foarte apropiata de cea a lui Megane si ofera multa usurinta in manevrare. Trebuie amintit si butucul volanului de la C4, care ramane mereu fix. Acest detaliu poate sa fie deranjant pentru cei nefamiliarizati cu sistemul. Butucul fix incorporeaza toate comenzile care, in mod normal, se regasesc pe volan. In functie de obisnuinta, acest lucru este un avantaj sau nu, datorita faptului ca acestea raman in pozitie fixa atunci cand volanul se roteste. In cazul lui Kia Cee’d, usurinta in manevrarea directiei lipseste si, din pacate, nici precizia nu este la un nivel foarte bun.

Cele trei combatante din acest test au fost echipate cu motoare diesel in patru cilindri. Citroën si Kia au motoare asemanatoare si ofera 140 CP dintr-o cilindree de 2 litri. Propulsorul lui Megane produce cu 10 CP mai putin, dar are si o cilindree mai mica, de 1,9 litri. Desi acesta pare initial dezavantajat in acest test, are cele mai bune prestatii dinamice, atat in ceea ce priveste acceleratiile cat si reprizele, greutatea mai mica fiind un atu important. Motorul dCi se tureaza repede, dar este si cel mai zgomotos din test cand este in sarcina maxima. La viteze ridicate, este destul de greu sa porti o discutie fara a urca tonul vocii.

In cazul lui C4 avem de-a face cu cel mai silentios motor din test. Este adevarat ca acesta are si o intarziere notabila atunci cand se apasa pedala de acceleratie, insa puterea este distribuita foarte armonios de-a lungul intregului regim de turatii. Motorul diesel CRDi care echipeaza Kia Pro Cee’d nu este cel mai bun exemplu de rafinament. Acesta este foarte similar in comportament cu vechile motoare TDI cu pompa-injector. Explozia de putere vine destul de repede in turatii, dar apoi, la peste 3.500 rpm, nu vei mai avea motive sa ramai in aceeasi treapta de viteza.

Cele trei coupe-uri de clasa compacta din acest test sunt foarte apropiate cand vine vorba de alegerea castigatorului, insa, in final, masina care a punctat cel mai bine este Citroën C4. Aceasta ofera cel mai armonios pachet si isi va rasfata soferul cu cea mai confortabila calatorie.

Adaugă un comentariu