TEST COMPARATIV: BMW 750i xDrive vs Mercedes S500 4Matic – 1st Class pentru sefi

Masinile din test sunt masinile de serviciu a doi sefi: Michael Crewe de la Mercedes-Benz România si Michael Schmidt de la Automobile Bavaria. Ambele au motoare V8 bi-turbo de peste 400 CP si tractiune integrala.

 Mercedes Clasa S este regele neincoronat al testelor comparative in clasa de lux, dominând acest segment mai mult ca orice alt model in oricare alta clasa. Confortul si insonorizarea au atins perfectiunea in Clasa S. Si totusi, Clasa S avea ceva ce ii lipsea: un motor V8 bi-turbo pe benzina. Acesta este si motivul acestui test: o comparatie intre S 500 cu noul V8 bi-turbo de 4,7 litri si 435 CP si BMW 750i cu galonatul V8 bi-turbo de 4,4 litri si 407 CP, ambele cu tractiune integrala. La prima vedere, sunt doar 268 cmc si 28 CP intre cele doua propulsoare, insa diferenta de cuplu de 100 Nm in favoarea lui Mercedes face diferenta. Motorul lui Mercedes accelereaza parca fara niciun efort si perfect liniar, exact ca un TGV. Un rol important il are si cutia automata cu 7 trepte, care schimba foarte lin, aproape pe nesimtite. Modul ceva mai lent in care reactioneaza cutia nu se mai simte ca la alte motorizari, deoarece cuplul enorm de 700 Nm este constant oriunde intre 1800 si 3500 rpm. In plus, acest V8 bi-turbo al lui Mercedes este incredibil de silentios. Indiferent ca se afla la 2000 sau la 5000 rpm, nivelul de zgomot este acelasi, adica foarte scazut. Si, in plus – cireasa de pe tort – consumul in test este incredibil de scazut pentru un motor de acest calibru: doar 11,3 l/100 km, cu posibilitatea de a merge constant la drum intins cu 8,8 l/100 km. Nu doar sistemul start&stop, care functioneaza ireprosabil (la BMW nu este disponibil), ci si masurile BlueEfficiency si masa mai mica contribuie la acest rezultat exceptional.

Si BMW? Din punct de vedere dinamic, diferentele de performante sunt nesemnificative. 750i accelereaza aproape la fel de repede ca Mercedes. Cutia automata cu 6 trepte (una cu 8 trepte exista la 760i si 740d xDrive, la 750i va urma dupa faceliftul din toamna) schimba mai nervos si pe autostrada motorul functioneaza la turatie mai mare, ceea ce explica in parte consumul mediu mai ridicat in test, de 14,1 l/100 km. De asemenea, pe autostrada, nu am reusit sa coborâm sub 12 l/100 km, o diferenta de 3,2 l/100 km fata de Mercedes. 

Cu suspensie pneumatica standard, Mercedes este un rege al confortului. BMW are doar o suspensie adaptiva, cea pneumatica fiind disponibila doar la versiunea lunga si doar pe puntea spate. S 500 pare ca pluteste peste denivelarile scurte, iar trenul de rulare este foarte silentios. Per total, zgomotul la vânt, al motorului si al trenului de rulare sunt foarte scazute, S 500 4Matic având standard geamuri laminate (1.250 de euro la BMW) care fac din acesta o mare a linistii. Modelele din test erau dotate optional cu scaunele confort la BMW, respectiv multicontur la Mercedes. Chiar in comparatie cu excelentele scaune confort de la BMW având reglaj al lungimii sezutului si al latimii spatarului, cele multicontur de la Mercedes sunt superioare. Faptul ca se intaresc pe laterala spatarului opusa virajului si au functii de masaj cu programe multiple le fac unice in lume.

 Daca pe autostrada, Mercedes este un business jet care ofera scaune First-Class, pe drumurile virajate, BMW ramâne referinta. Cu pachet Dynamic Drive (bare stabilizatoare active) si o directie mai incisiva, 750i este mai agil decât S 500 si mai incitant de condus. Si la Mercedes exista un mod sport pentru cutie si separat pentru trenul de rulare, dar chiar pe acest mod sport, S 500 nu atinge agilitatea lui BMW, desi apasarea butonului “sport” la Mercedes imbunatateste substantial comportamentul masinii. Si la limita, cele doua masini sunt foarte diferite. Sistemul 4Matic de la Mercedes este un sistem mai neutru decât xDrive de la BMW. Pe virajele strânse, intâi impinge fata spre exterior, iar spatele ramâne i­ntotdeauna neutru. Mai greu de facut drifturi cu S 500, mai ales ca sistemul ESP se poate decupla doar la viteze mici si apoi se reinstaleaza automat. Insa per total, Mercedes este mai neutru decât BMW. 750i se inscrie mai direct in viraje, este mai putin subvirator ca Mercedes, dar la limita spatele devine mai nervos.

Ca spatiu interior, nu sunt diferente. Ambele modele ofera mult loc si isi rasfata pasagerii care stau pe bancheta din spate cu un confort su prem. Pentru inca multe alte mii de euro se pot comanda scaune spate electrice, ventilate si incalzite si sistem separat de entertainment. In test, BMW a fost prezent cu versiunea lunga, dar si versiunea scurta a lui Mercedes ofera foarte mult loc. Diferente sunt doar la portbagaj, unde Mercedes ofera cu 60 de litri in plus. In cazul testului nostru, cei ce conduc aceste masini nu stau pe bancheta din spate, ci conduc, nu doar o masina de lux, ci si reprezentanta Mercedes din România si, respectiv, Automobile Bavaria, cea mai mare retea de dealeri BMW din România. 

Cine nu are minimum 100.000 de euro in cont nu se poate gândi la o astfel de masina, iar cu optionale, pretul mai creste cu inca minimum 15-20.000 de euro, desi dotarea de serie este incredibil de bogata. Per total, S 500 este putin mai scump, dar la pretul pe puncte victoria revine tot lui Mercedes.

Adaugă un comentariu