TEST COMPARATIV: VW Touareg Hybrid vs Lexus RX450h – Progres sau marketing?

Producatorii germani au o intarziere de cel putin 10 ani in ceea ce priveste tehnologia hibrida fata de Toyota. Poate VW Touareg Hybrid sa recupereze diferenta in fata lui Lexus RX450h?

 Din punct de vedere social, societatea nu le mai accepta, li se pun tot felul de bariere si restrictii de circulatie, dar totusi exista suficienti clienti pentru mastodontii 4×4 de peste doua tone. Constructorii de automobile fac eforturi pentru a scadea consumul si emisiile SUV-urilor de lux de clasa mare. Una dintre caile de a ajunge la dezideratul propus este hibridizarea propulsiei. Testul de fata pune fata in fata referinta Lexus RX450h, care exista doar in versiune hibrida, si VW Touareg, disponibil, in premiera, la generatia a doua si in versiune hibrida.

Ce ofera 

Touareg este masina mai practica. Ofera mai mult loc in fata si in spate, volumul portbagajului este mai mare decat la Lexus, chiar daca la versiunea hibrida a lui Touareg, acesta este mai mic cu 85 litri cu scaunele in pozitie standard sau rabatate decat la versiunea cu propulsie clasica. In spate, in Lexus, spatiul la genunchi este mai mic decat la Touareg, dar bancheta mai moale ofera ceva mai mult confort. De asemenea, vizibilitatea spre spate este mai buna si sarcina utila este putin mai mare la Touareg. Lexus ofera insa un mai bun nivel de siguranta pasiva, avand standard inclusiv airbaguri laterale spate si airbag pentru genunchi, disponibile si la Touareg, dar cu extra pret. 

Ambianta interioara a celor doua modele reflecta doua filozofii complet diferite: pe de o parte, ambianta sobra din Touareg si pe de alta, ambianta high-tech din Lexus. Ergonomia lui Lexus cu butonul “remote touch” ca un mouse si consola centrala asimetrica este similara cu cea dintr-o nava spatiala. In conditiile astea putem trece cu vederea ca nu putem opri climatizarea decat intrand in meniul centralei de comanda sau ca mouse-ul este doar pentru ghidaj, iar pentru confirmare trebuie sa apasam un buton lateral. In Touareg, totul este ca in Golf. Nimic spectaculos, dar perfect organizat. Notam si un gadget high-tech in Touareg: centrala RNS 850 cu touchscreen, hard disc de 60 Gb, card SD si radio digital (2.325 de euro optional), mai bine organizata decat cea de la Lexus.

 Cum se conduc 

 In ceea ce priveste dinamica, Touareg este net superior. Motorul sau supraalimentat cu compresor mecanic trage mai bine de la turatii joase, iar cutia automata cu 8 trepte se armonizeaza foarte bine cu propulsorul, schimband repede si lin. Desi are cilindree mai mare, motorul aspirat al lui Lexus nu poate compensa puterea mai mica, iar cutia CVT pare ca patineaza usor atunci cand se comuta modul „Sport”. Insa la consum (vezi caseta), Lexus ii da lectii lui VW. In oras a consumat cu aproape 4l/100 km mai putin si per total a inregistrat un consum mai redus cu 2,7 l/100 km. Enorm! Tehnologia hibrida a lui Lexus si-a demonstrat eficienta, Lexus fiind mai economic chiar si decat un SUV diesel. La condus, sunt, de asemenea, mari diferente. Desi Lexus declara ca a optimizat trenul de rulare pentru piata europeana, directia este prea asistata si indirecta, netransmitand prea multe informatii soferului. Suspensia moale si confortabila pe drumuri bune transmite insa pe denivelarile scurte vibratii si zgomote in interior. In viraje, ruliul este semnificativ si de aceea nu este foarte placuta pe drumuri virajate. Lexus este, in fapt, un cruiser tipic american, relaxant pe autostrada, la viteze stabilizate fiind si foarte silentios. La acceleratii insa, motorul V6 se face auzit, dar nu deranjant. {i VW? Suspensia pneumatica face diferenta. E foarte scumpa (3.063 de euro) si are chiar si o versiune sport (3.491 de euro), dar este eficienta. Pe modul „Sport“, nu e chiar la fel de tare precum cea de la BMW X5, dar reduce ruliul semnificativ si permite o conducere relativ sportiva, iar pe modul “Confort” asigura un trai decent la trecerea peste denivelari. In plus, are avantajul ca permite marirea garzii la sol pentru abordarea parcursurilor mai dificile in off-road. De altfel, in off-road, Touareg este net superior. Are unghiuri de trecere mai bune, garda la sol mai mare si tractiune superioara, chiar si fara pachetul Terrain Tech, existent doar la V6 TDI.

Cat costa 

Teoretic, versiunea de baza a lui Touareg Hybrid costa cat versiunea de top President cu promotie a lui Lexus. Daca adaugam la Touareg optiunile existente in standard la Lexus, modelul german este cu 12.000 de euro mai scump. In aceasta diferenta este inclusa si suspensia pneumatica, inexistenta la Lexus, care are insa in plus head-up display, mai simplu totusi decat cel de la BMW. Fiind hibride, ambele modele au impozite mici (5% din valoare pentru Bucuresti in 2012). Modelul japonez are conditii de garantie net mai bune si costuri mult mai mici cu combustibilul, fiind si putin mai ieftin la intretinere.

Lexus este clar mai economic 

Am masurat consumul celor doua modele pe doua trasee, unul in oras si unul extraurban. Am condus normal, respectand limitele legale de viteza, iar in oras am incercat sa nu bruscam prea mult acceleratia pentru a folosi cat mai mult propulsia electrica. Lexus s-a dovedit mult mai economic,  mai ales in oras. Care sunt explicatiile? In primul rand, RX450h are o autonomie electrica reala mai mare, peste 2 km fata de doar circa 500 metri la Touareg, din doua motive: managementul sistemului de propulsie e mai eficient, motorul electric de pe puntea fata are o putere mai mare si la condus normal, Lexus functioneaza ca o tractiune fata, economisind energie. Touareg are un motor electric cu o putere de 3,5 ori mai mica decat motorul principal al lui Lexus, iar tractiunea integrala permanenta si masa mai mare dezavantajeaza consumul.

Traseele de test 

Traseul urban: 19,6 km de la Herastrau – Televiziune – Calea Dorobanti – {tefan cel Mare – Piata Muncii – Piata Unirii – Universitate – Piata Romana – Piata Victoriei – Aviatorilor – Arcul de Triumf – Piata Presei – benzinaria Petrom Baneasa

Traseul extraurban: 80 km de la benzinaria Petrom Baneasa – Otopeni – Balotesti – Caldarusani- Gruiu – Silistea Snagovului – Ciolpani – Tancabesti- Saftica – benzinaria Mol Otopeni

taguri
Adaugă un comentariu