Toyota Urban Cruiser 1.4 D-4D 2WD vs Citroen C3 Picasso 1.6 HDi 90 CP – Franta – Japonia 1:0

Noul model Urban Cruiser de la Toyota are de infruntat adversari puternici in piata. Prima runda: C3 Picasso, un monovolum de clasa mica ce a revolutionat gama Citroën.

Construit pe platforma modelului de clasa mica Yaris, Urban Cruiser si-a propus sa ofere ceva diferit, fiind promovat ca cel mai economic si mai ecologic automobil cu tractiune integrala de pe piata, chiar daca tractiunea integrala este disponibila doar pe motorizarea diesel.

Caroseria inaltata, rotile mari si sistemul de tractiune integrala justifica intrucatva pretentiie micului samurai, dar acesta cu greu poate fi acceptat in clasa SUV-urilor, garda la sol de 140 mm (in cazul versiunii AWD) fiind un impediment serios. Modelul cu tractiune fata propune performante imbunatatite si o garda la sol ceva mai mare, de 160 mm, dar si un pret mai scazut. De cealalta parte, C3 Picasso are un mesaj ceva mai clar, calitati certe de monovolum si o calitate a fabricatiei care stabileste un nou standard pentru producatorul francez.

Caroserie
Ambele modele promoveaza un design nonconformist, dar atragator, putand tine oricand locul unor accesorii de lifestyle. In interior, filosofia abordata de cei doi producatori este complet diferita, Urban Cruiser alocand ceva mai mult spatiu pasagerilor in detrimentul spatiului pentru bagaje. Concurentul sau francez ofera mai multe spatii de depozitare, modularitate superioara, precum si un volum al portbagajului care-i permite sa transporte suficiente bagaje pentru cei cinci pasageri.

Atat C3 Picasso cat si Urban Cruiser permit reglajul longitudinal al banchetei si al inclinarii spatarului banchetei, dar la modelul francez rabatarea banchetei spate se poate face dintr-o singura miscare. Ambele modele beneficiaza de finisaje de calitate, dar C3 Picasso surprinde prin alegerea unor materiale superioare calitativ, marcand un reviriment al calitatii executiei in cadrul gamei Citroën.

Propulsie
Motorul diesel de 1,4 litri al lui Urban Cruiser se dovedeste agil atat in cazul traseelor urbane, cat si in afara orasului. Cuplul maxim (205 Nm) este disponibil integral intre 1.800 si 2.800 rpm, dar cilindreea mica si intarzierea turbinei isi spun cuvantul, sub 1.800 rpm raspunsul motorului fiind foarte firav. De cealalta parte, C3 Picasso valorifica foarte bine diferenta de cilindree, cuplul mai mare facandu-se simtit de la cele mai joase regimuri de turatie.

Cele 179 kg in plus ale lui C3 Picasso isi pun amprenta asupra performantelor dinamice, in timp ce cutia de viteze cu sase rapoarte a lui Urban Cruiser reuseste sa compenseze foarte bine lipsa de putere la turatii joase, fiind in acelasi timp precisa si placuta la manevrat. C3 Picasso este deservit de o cutie de viteze cu cinci rapoarte, de asemenea foarte bine etajata, dar al carei levier are o cursa mai lunga.

Confort
Atat Urban Cruiser, cat si C3 Picasso isi rasfata pasagerii cu scaune confortabile, cu perne de dimensiuni generoase si posibilitati de reglaj acoperitoare. Suportul lateral este ceva mai bun la modelul japonez, dar C3 Picasso ofera mai multe facilitati pasagerilor locurilor din spate, inclusiv masute pliabile, cu spot luminos, in stilul celor de avion. In bunul stil francez, C3 Picasso ofera o suspensie confortabila, care filtreaza eficient denivelarile. Urban Cruiser nu este departe din acest punct de vedere, cursa lunga a suspensiei fiind adaptata mersului pe teren accidentat.

Atat Toyota, cat si Citroën au acordat o atentie deosebita insonorizarii habitaclului, astfel ca nivelul zgomotului de la motor este insesizabil. La viteze mari, formele mai putin aerodinamice ale acestor modele isi pun amprenta, zgomotul la inaintare fiind destul de pregnant. In ceea ce priveste dotarile, C3 propune o echipare de baza echilibrata, care poate fi completata cu o gama de echipamente optionale destul de restransa. In stilul japonez, Urban Cruiser ofera o echipare bogata, singura dotare optionala fiind vopseaua metalizata.


Toyota Urban Cruiser – Butoane decuplare ESP si incalzire scaune

Dinamica
In mod traditional, monovolumele nu stralucesc prin comportamentul rutier sau prin placerea la volan, dar francezii au reusit, in cazul lui C3 Picasso, un compromis foarte bun intre tinuta de drum si confortul suspensiei. In curbe, caroseria se inclina, dar fara a pune probleme de stabilitate. Urban Cruiser sta ceva mai ferm pe serpentine, fiind si mai placut la condus decat modelul francez. Directia este precisa si ofera un feedback bun, simtindu-se ceva mai bine decat directia usor supra-asistata a lui C3 Picasso. Gratie masei mai mici, Urban Cruiser este mai agil si ofera performante dinamice ceva mai bune decat ale concurentului sau cu valente de monovolum.

Costuri
Cilindreea mai mica a lui Urban Cruiser asigura costuri mai mici cu impozitele si asigurarea RCA, dar asigurarea CASCO dezechilibreaza balanta, cei peste 2.600 de euro in plus reprezentand un efort financiar nu doar la cumparare, ci si pe toata perioada de exploatare a masinii. Modelul francez se dovedeste o investitie mai mica atat ca pret de achizitie, cat si din punctul de vedere al costurilor de exploatare.

Adaugă un comentariu