Compania Renault, suspectată că folosește de 25 de ani strategii frauduloase pentru a păcali testele de omologare. Ce spun francezii?

Conform unor documente prezentate de Direcția Anti-Fraudă din Franța, Renault ar fi apelat la strategii frauduloase pentru pacalirea testelor de omologare la unele modele.

Totodată, în raportul obținut de ziarul Liberation, Renault ar fi folosit un soft care să permita motoarelor mai poluante să îndeplineasca normele de emisii de oxizi de azot doar în timpul testelor. Sunt date două exemple de modele la care emisiile în trafic sunt de patru ori peste cele din laborator: Clio IV (Euro 5) și Captur (Euro 6). Sunt menționate cu depășiri importante și pentru anumite versiuni de motorizare în cazul lui Kadjar si Talisman.

Se pare că astfel de practici ar fi existat încă din anul 1990. Un fost lucrător al Renault a povestit că a fost instalat un software care detecta când masina este testata pentru omologare și motorul era adaptat astfel încât să emită mult mai puține noxe.

Thierry Bolloré, al doilea om ca importanță din grupul Renault, a dezmintit acuzatiile, precizand ca Renault nu trișează, iar vehiculele sunt omologate conform reglementarilor în vigoare.

Adaugă un comentariu