Dacia Duster EDC: Cum funcționează cutia automată cu dublu ambreiaj a lui Duster?

Dacia Duster a impresionat vizitatorii Salonului auto de la Paris cu noua sa cutie de viteze automată. Diferită de cea robotizată Easy-R de pe modelele Logan și Sandero, cutia EDC a lui Duster este de tipul cu ambreiaj dublu, care permite o schimbare a treptelor mai rapidă și mai lină. Iată tot ce știm în acest moment despre aceasta.

Prima cutie automată anunțată de Dacia pe Duster s-a lăsat mult timp așteptată, dar când a sosit, a întrecut așteptările. Dacia nu a ales o soluție ieftină, așa cum este cazul cutiilor robotizate care echipează modelele de la baza gamei, ci a optat pentru o cutie cu dublu ambreiaj, o soluție performantă folosită pe cele mai moderne automobile. Versiunea folosită pe Duster nu este cea mai nouă din gama Renault, ci este versiunea cu șase trepte care a dubutat în 2011 pe Renault Megane.

Aceasta se concentrează pe eficiența cinematică (de unde și denumirea EDC – Efficient Dual Clutch) și permite o economie de combustibil de până la 17% față de o cutie de viteze automată convențională (cu convertizor de cuplu). Pentru eficiență maximă, cutia EDC a lui Duster are ambreiaje uscate și acționare cu actuatoare electrice.

Citește și LIVE Paris 2016 – Dacia aduce noi tehnologii și un design fresh în gamă

Principiul de funcționare al cutiei de viteze automate cu dublu ambreiaj de pe Dacia Duster presupune existența a patru arbori și a două ambreiaje, unul dintre acestea asigurând cuplarea treptelor pare (2,4,6) și a treptei de mers înapoi și celălalt a treptelor impare (1,3,5). Astfel, trecerea de la treapta impară la cea pară și invers se face rapid, prin închiderea/deschiderea celor două ambreiaje, într-o sincronizare perfectă. Practic, la schimbarea treptei, treapta următoare este deja selectată de cutia de viteze, trecerea fiind făcută doar prin acționarea ambreiajului, de unde și rapiditatea schimbării treptelor.

Dacia Duster EDC

Dacia Duster EDC

Transmisia EDC a lui Duster este însoțită de un sistem de asistență la demarajul din rampă. În această situaţie, calculatorul EDC şi sistemul de frânare oferă şoferului timpul necesar pentru a acționa pedala de accelerație fără ca vehiculul să dea înapoi la pornirea din rampă.

Cutia de viteze automată EDC este disponibilă la Duster exclusiv pe motorizarea diesel 1.5 dCi de 110 CP, și doar pe versiunea cu tracțiune față. Pentru configurarea acesteia trebuie adăugat un preț de 1.300 de euro la totalul general.

Adaugă un comentariu