Desigur, o fază modernizare este întotdeauna binevenită pentru un automobil de la a cărui lansare s-au scurs patru ani. În cazul lui Peugeot 308, marca franceză nu numai că a adus la zi standardele estetice și tehnice ale mașinii, dar a plusat sesizabil pe partea rafinamentului. Intenția producătorului de a-și reitera tușa premium se vede ilustrată convingător.
Generozitatea pe care mizează Peugeot în cazul noilor sale variante ale seriei compacte cu caroserii de tip hatchback și break începe cu oferta largă de motorizări. Astfel, pentru Peugeot 308 și 308 SW sunt disponibile patru tipuri de sisteme de propulsie: electric, plug-in hybrid, hibrid și diesel. Cât despre posibilitățile de dotare și finisare, francezii propun în acest caz cinci linii distincte, numite Style, Allure, GT, GT Exclusive și Business.
Pentru a-și încuraja clienții în tranziția către mobilitatea electrică, Peugeot E-308 oferă un sistem de propulsie perfecționat, cu autonomie sporită. Motorul electric de 115 kW (156 CP), care dezvoltă un cuplu de 270 Nm, acoperă fără rețineri exigențele legate de performanțe. Pentru alimentarea sa este folosită o baterie de 58,4 kWh (55,4 kWh utilizabili) integrată în sistemul electric calibrat pe tensiunea de 400 V.
Frânarea regenerativă adaugă un supliment de eficiență experienței de condus. Folosind padelele din spatele volanului, șoferul poate activa cu ușurință frânarea regenerativă pe trei niveluri. Padela din stânga crește regenerarea, iar cea din dreapta o scade. Cele trei niveluri de regenerare sunt: Low (-0,8 m/s²) pentru senzații apropiate de cele ale unui vehicul cu motor termic, Moderate (-1,3 m/s²) pentru o decelerare sporită la eliberarea pedalei de accelerație și Increased (-1,8 m/s²) pentru decelerare maximă și, prin urmare, regenerare maximă. Ultimele două niveluri aprind automat stopurile spate în fazele de încetinire.
Acum, Peugeot E-308s oferă o autonomie extinsă de 450 km (ciclu combinat WLTP), poziționându-se astfel în vârful segmentului său. Această performanță, reprezentând un progres de 34 km față de modelele anterioare, a fost obținută printr-o revizuire meticuloasă a criteriilor tehnice de eficiență.
Un dispozitiv de încărcare trifazat de bord este inclus în dotarea standard, oferind o putere de 11 kW. Priza de încărcare este compatibilă cu toate modurile de încărcare. De la o stație publică de încărcare de 100 kW, este posibil să se treacă de la 20% la 80% încărcare în 32 de minute.
Cât despre Peugeot 308 Plug-in Hybrid, varianta de top combină un motor electric de 92 kW (125 CP) cu un motor termic turbo de 1,6 litri, cu 4 cilindri, care dezvoltă 150 CP (110 kW), pentru o putere a sistemului cotată la 195 CP (143 kW). Transmisia automată cu dublu ambreiaj și 7 trepte de tip e-DCS7 garantează schimbări rapide și line ale vitezelor.
Acest sistem de propulsie mizează pe o baterie de 17,2 kWh care oferă o autonomie 100% electrică de 85 km (ciclu combinat WLTP). Bateria poate fi reîncărcată în doar 2 ore și 5 minute (încărcător de 7,4 kW) sau în 7 ore și 25 de minute folosind o priză standard de uz casnic (10 A, 2,3 kW).
Pe tema full-hybrid, noul Peugeot 308s oferă un grup motopropulsor hibrid de 145 CP, asociat cu transmisia automată cu dublu ambreiaj electrificată e-DCS6 în 6 trepte. Datorită bateriei care se încarcă automat în timpul mersului, această tehnologie oferă un impuls suplimentar de cuplu pentru o accelerații cu amorentă dinamică, menținând în același timp un consum decent (4,7 până la 5 l/100 km, în funcție de model, ciclu combinat WLTP). În zonele urbane, Peugeot 308 și 308 SW Hybrid 145 pot rula până la 50% din timp în modul 100% electric, cu emisii zero.
Menținându-și angajamentul de a oferi soluții adaptate tuturor clienților și utilizărilor, Peugeot propune pentru noul Peugeot 308 un motor diesel cu patru cilindri de 1,5 L BlueHDi și 130 CP, care și-a dovedit eficiența de-a lungul unei cariere îndelungate. Cu transmisia automată EAT8, este deosebit de potrivit pentru condusul frecvent pe distanțe lungi.
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/11/Neugeot-308-2026-HD-e1c8eaa71c0a43a0044dd5894be55217afc38d560.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/08/aPeugeot-308-2026-Front_Three-Quarter.c289c6dc.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2021/11/peugeot-308-2021-3.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2021/05/peugeot-308.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)