Skoda Octavia: spirit practic la superlativ

Skoda innoieste bestsellerul Octavia si se pregateste pentru o ofensiva agresiva a segmentului sedanurilor compacte. Pentru aceasta, Octavia este inarmata pana in dinti.

Octavia a fost intotdeauna o referinta in ceea ce priveste spatiul interior oferit, cel mai mare din segmentul sau. Cu cea de a treia generatie, Skoda ridica si mai mult stacheta. Nu doar in ceea ce proveste oferta de spatiu, ci si in felul in care este acesta organizat. Noua Octavia a crescut sensibil in dimensiuni, spatiul interior fiind principalul beneficiar: Octavia are cea mai mare lungime a habitaclului din segment (1.782 mm), cel mai mare spatiu la genunchi in spate (73 mm) si cel mai mare spatiu la cap in spate (980 mm). Volumul portbagajului, de 580 de litri cu bancheta verticala, este de aseemenea, cel mai mare pentru un sedan compact. Cu bancheta rabatata, volumul maxim de bagaje care poate fi incarcat ajunge la 1.580 de litri, un plus de 125 de litri fata de modelul anterior.

In premiera, Octavia va dispune de un scaun rabatabil pentru pasagerul din fata, iar bancheta poate fi rabatata din portbagaj, la apasarea unui buton. In portbagaj sunt disponibile dispozitive de fixare tip velcro, care adera la mocheta portbagajului, permitand imobilizarea obiectelor usoare. Aceeasi atentie pentru detalii poate fi observata si in interior, unde sunt disponibile numeroase compartimente practice. Calitatea materialelor si a finisarilor este excelenta, respectand traditia Skoda. Ca minus notam fetele de usi, care sunt realizate din platice dure.

Marea surpriza a noii Octavia o reprezinta dotarea de siguranta, care in acest moment este una dintre cele mai avansate de pe piata, nu doar in gama Skoda. In premiera, Octavia este dotata cu airbag de genunchi si poate fi configurata cu airbaguri laterale pentru locurile din spate. Un pachet complet de sisteme de asistenta pun noul sedan compact al Skoda pe picior de egalitate cu modelele din zona superioara a clasei medii. Sistemul Multi-Colision Brake, oferit standard in statele UE ca parte a sistemului de control al stabilitatii, permite evitarea sau diminuarea consecintelor unui accident in lant, masina franand autonom atunci cand detecteaza producerea unui coliziuni. Alte sisteme de asistenta disponibile in premiera pe Octavia sunt Front Assist, care lucreaza impreuna cu sistemul City Emergency Braking pentru evitarea sau temperarea coliziunilor, sau Crew Protect Assistant, care pregateste sistemele de siguranta pentru un impact iminent. Din dotare nu lipsesc detectorul de oboseala sau asistenul de banda.

Noua generatie Octavia propune la lansare opt motoare turbo cu injectie directa, patru pe benzina si patru diesel. Dintre acestea, cinci sunt din seria Green Tec cu sistem start&stop si recuperarea energiei de franare. La baza gamei avem unitatile 1.2 TSI/86 CP, respectiv, 1.6 TDI/90 CP. Esalonul median este reprezentat de motoarele 1.2 TSI GreenTec/105 CP si 1.6 TDI GreenTec/105 CP, in timp ce unitatea 1.4 TSI GreenTec de 140 CP completeaza gama de motrizari spre zona superioara. O versiune ecologica GreenLine este motorizata de dieselul de 1,6 litri care dezvolta 110 CP, asigurand un consum de numai 4,5 l/100 km si un nivel al emisiilor de CO2 de numai 89 g/km. La varful gamei, unitatile 1.8 TSI si 2.0 TDI dezvolta 180 CP, respectiv 150 CP, urmand ca, ulterior, o versiune RS sa constituie varful de gama al modelului ceh.

Ca si noul VW Golf, noua Octavia foloseste platforma MQB a grupului VW. Cu exceptia motrizarii 1.8 TSI/180 CP si a versiunilor 4×4 viitoare, toate celelalte versiuni ale Octavia folosec o punte spate semirigida, cu bara de torsiune.

La evenimentul de lansare, care s-a desfasurat in sudul Portugaliei, am avut la dispozitie motorizarea diesel 1.6 TDI/105 CP, probabil cea mai populara printre potentialii clienti Skoda. Aceasta impinge Octavia viguros, dar nu in cel mai rafinat mod, lipsindu-i suflul la turatii joase si deranjand cu un nivel al vibratiilor destul de ridicat.

Pentru mai multe informatii si impresile la volanul noi Skoda Octavia, cauta la chioscuri numarul 2 al revistei Auto Bild, care apare pe data de 7 februarie.

Adaugă un comentariu