În pofida specificului sportiv al mărcii, cele mai recente lansări de la Alfa Romeo au fost sedanuri și SUV-uri. Noroc că mai există carosieri particulari, de felul lui Zagato, care s-a gândit că un coupe bazat pe partea tehnică a Giuliei ar fi binevenit.
Istoria italiană a automobilului numără destule reinterpretări ale sitului Alfa Romeo semnate de studiouri precum Pininfarina, Bertone sau Giugiaro. Ce au aparte exemplarele semnate de Zagato, ca amprentă stilistică? Ele sfidează într-un fel unic frumusețea academică pe care o promovează primele trei studiouri menționate, insistând pe proporții mai îndesate și pavilion cu dublă curbură. Cu alte cuvinte, nu-i nevoie să scrie pe mașină pentru ca un cunoscător să-și dea seama că acolo a lucrat Zagato. Abrodarea sa este ceva de genul „o iubești sau o urăși, imediat'.
Revenind la Alfa Romeo Giulia SWB Zagato, indicativul SWB ne spune că ampatamentul a fost scurtat. Sub capota din față se află motorizarea V6 întâlnită la versiunile Giulia Quadrifolglio. În ansamblu, tehnica acestui unicat corespunde specificației GTAm (Gran Turismo Alleggerita modificata, cutie manuală cu 6 trepte).
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/12/Alfa-Romeo-Giulia-Zagato-SWB_08.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2022/12/alfa-romeo-giulia-swb-zagato.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)