Termenul de „cauciuc” provine de la cuvântul de origine indiană „cahuchu”, care însemna „lemn plângător”.
Părintele anvelopelor este Charles Goodyear, cel care a descoperit în anul 1839 procesul de vulcanizare. Acesta a adăugat sulf în masa de cauciuc și substanța rezultată putea fi utilizată mai ușor întrucât era elastică.
Invenția a fost descoperită întâmplător și Charles Goodyear a numit vulcanizare procedeul tratării cauciucului cu sulf la temperaturi ridicate. Americanul a perfecționat acest procedeu și l-a patentat la data de 15 iunie 1844.
Primele anvelope
Primele anvelope au fost construite din mai multe straturi de țesături acoperite cu piele. Acestea aveau rolul de a proteja un tub de cauciuc umflat cu aer. Tehmologia a fost pusă la cale de către inginerul Robert W. Thompson și medicul veterinar John B. Dunlop.
Ulterior, îmbrăcarea țesăturii s-a realizat din cauciuc. Printre avantaje se număra faptul că anvelopa este silențioasă și ofera un confort sporit. Ca și dezavantaje se numărau costurile și faptul că avea o fiabilitate mai redusă. Totodată, guma era extrem de dificil de înlocuit.
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2016/03/charels.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/04/Dacia-Duster-anvelope-all-season.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2024/07/auto-bild.ro_.jpeg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2024/07/AUTO_BILD_Verificarea-si-reglarea-unghiurilor-directiei-imagine-020-COVER.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/09/Auto-bild_cum_alegi_o_main_care_s_mbine_confortul_cu_sigurana.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Mazda-CX-3-SH-005.jpg)
:contrast(8):quality(75)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2025/01/Opel-Astra-Combi-SH-002.jpg)